Kävin tänään paikallisessa vehossa ihailemassa SL 55 AMG:tä ja muita hienoja mesejä.
Samalla poikkesin varaosien puolelle.Ostin lisää listoja maskiin,kun ois aikomus huomenna alkaa tuunaushommiin,eli pystylista pois,lisää vaakalistoja,ja säleikkö mustaksi.(avangrade tyyppinen)
Ostin samalla ohjaustehostimeen öljyä ja suodattimen tehostajaan.
Nämä kaikki vermeet löytyivät hyllystä!!
Listat 2.70 kpl
Suodatin 9.60
Öljy 7.50/0.5 litraa
Eli,ei alkuperäiset osatkaan aina niin arvokkaita ole
Että tämmöstä höpinää tällä kertaa.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Kiitti Saul taas kuvasta! Kuvassa näyttää siltä, että kromilistat ovat maskissa miten sattuu. Mutta livenä ne ovat kyllä niin suorassa kuin vain voi. Paha kuvakulma..
jarski kirjoitti:Kiitti Saul taas kuvasta! Kuvassa näyttää siltä, että kromilistat ovat maskissa miten sattuu. Mutta livenä ne ovat kyllä niin suorassa kuin vain voi. Paha kuvakulma..
niin sulla on näemmä maski laitettu korin väriseksi myös, sopii hyvin
täytyy melkeen ite ruveta tekee tuollaista avantgarde maskia myös
Nyt on ohjaustehostimessa uudet öljyt ja suodatin.olihan aika paskanen se vanha suodatin!
Suosittelen katsomaan omasta autoistanne tehostimen öljyt joskus.
Sitten asiaa,eli APUVA
Kuinka maskin saa irti?
Avasin kaksi ruuvia ylänurkasta,enkä oikein keksi missä muualla on kiinnikkeitä?
Haluaisin ottaa koko maskin irti,koska sitten voi kiillottaa kromit irtonaisena,ja irrottaa maskin verkon vaikka pöydällä,joten jos olet maskin irroittanut 124 koppasesta,niin kerro miten.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
jarski kirjoitti:Kiitti Saul taas kuvasta! Kuvassa näyttää siltä, että kromilistat ovat maskissa miten sattuu. Mutta livenä ne ovat kyllä niin suorassa kuin vain voi. Paha kuvakulma..
Ylimääräiset listat ovat hieman "syvemmällä" kuin alkuperäiset joten yläviistosta näyttävät menevän vinoon. (huomasin omassa maskissa saman)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
make kirjoitti:Nyt on ohjaustehostimessa uudet öljyt ja suodatin.olihan aika paskanen se vanha suodatin!
Suosittelen katsomaan omasta autoistanne tehostimen öljyt joskus.
Sitten asiaa,eli APUVA
Kuinka maskin saa irti?
Avasin kaksi ruuvia ylänurkasta,enkä oikein keksi missä muualla on kiinnikkeitä?
Haluaisin ottaa koko maskin irti,koska sitten voi kiillottaa kromit irtonaisena,ja irrottaa maskin verkon vaikka pöydällä,joten jos olet maskin irroittanut 124 koppasesta,niin kerro miten.
En ole W124:sta maskia irroittanut mutta W115 on niiden sisäyläkulmissa olevien ruuvien lisäksi myös niiden välissä keskellä kaksi. Ne keskimmäiset ovat konepellin etureunan pokkauksissa tms piilossa. Pitäisi löytyä tunnustelemalla.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
make kirjoitti:Nyt on ohjaustehostimessa uudet öljyt ja suodatin.olihan aika paskanen se vanha suodatin!
Suosittelen katsomaan omasta autoistanne tehostimen öljyt joskus.
Sitten asiaa,eli APUVA
Kuinka maskin saa irti?
Avasin kaksi ruuvia ylänurkasta,enkä oikein keksi missä muualla on kiinnikkeitä?
Haluaisin ottaa koko maskin irti,koska sitten voi kiillottaa kromit irtonaisena,ja irrottaa maskin verkon vaikka pöydällä,joten jos olet maskin irroittanut 124 koppasesta,niin kerro miten.
loput ruuvit ovat maskin yläreunassa myös, tosin ne pitää pitkän 10mm hylsyn/jatkovarren (pitää olla myös aika ohut) kanssa ottaa pois.
maskin takaapäin, konepellin äänieristeen reunasta/siitä jostain alta. pellin muodosta näkee missä kohtaa ruuvit ovat....
jarski kirjoitti:Kiitti Saul taas kuvasta! Kuvassa näyttää siltä, että kromilistat ovat maskissa miten sattuu. Mutta livenä ne ovat kyllä niin suorassa kuin vain voi. Paha kuvakulma..
Olkaapa hyvät!
Oli se meikäläiselläkin maskin tuunaus mielessä, mutta jäi tuunamatta (saamaton vätys). No ehtiihän sitä tässä vielä, vaikka eläkkeellä sitten. Pitää kuitenkin ostaa listat varastoon. Voi nimittäin olla tuo lista kiven alla joskus -30/-40 luvulla...
Maski valmis!
Tuli ihan siisti
Digikameralla räpsitty kuvia sieltä sun täältä,huomenna siirrän ne levylle ja sitten yritän siirtää ne jotenkin tänne,tosin ei hajuakaan miten se onnistuu
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
make kirjoitti:Maski valmis!
Tuli ihan siisti
Digikameralla räpsitty kuvia sieltä sun täältä,huomenna siirrän ne levylle ja sitten yritän siirtää ne jotenkin tänne,tosin ei hajuakaan miten se onnistuu
Et voi siirtää suoraan tänne. Laita jollekin serverille ensin ja linkitä tänne.
make kirjoitti:Nyt on ohjaustehostimessa uudet öljyt ja suodatin.olihan aika paskanen se vanha suodatin!
Suosittelen katsomaan omasta autoistanne tehostimen öljyt joskus.
Sitten asiaa,eli APUVA
Kuinka maskin saa irti?
Avasin kaksi ruuvia ylänurkasta,enkä oikein keksi missä muualla on kiinnikkeitä?
Haluaisin ottaa koko maskin irti,koska sitten voi kiillottaa kromit irtonaisena,ja irrottaa maskin verkon vaikka pöydällä,joten jos olet maskin irroittanut 124 koppasesta,niin kerro miten.
Hetkinen ...mistä löytyy ohjaustehostimen suodatin ? W124, 300E
make kirjoitti:Nyt on ohjaustehostimessa uudet öljyt ja suodatin.olihan aika paskanen se vanha suodatin!
Suosittelen katsomaan omasta autoistanne tehostimen öljyt joskus.
Sitten asiaa,eli APUVA
Kuinka maskin saa irti?
Avasin kaksi ruuvia ylänurkasta,enkä oikein keksi missä muualla on kiinnikkeitä?
Haluaisin ottaa koko maskin irti,koska sitten voi kiillottaa kromit irtonaisena,ja irrottaa maskin verkon vaikka pöydällä,joten jos olet maskin irroittanut 124 koppasesta,niin kerro miten.
Hetkinen ...mistä löytyy ohjaustehostimen suodatin ? W124, 300E
taitaa löytyä mallista kuin mallista, pyöreä putki (suunnilleen polttoaine filtterikotelon näköinen), siitä koneen etualalta, sormivoimin pyöritettevä nuppipäässä josta kansi lähtee pois. suodatin makaa säilöin pohjassa.
hoenen kirjoitti:
Hetkinen ...mistä löytyy ohjaustehostimen suodatin ? W124, 300E
taitaa löytyä mallista kuin mallista, pyöreä putki (suunnilleen polttoaine filtterikotelon näköinen), siitä koneen etualalta, sormivoimin pyöritettevä nuppipäässä josta kansi lähtee pois. suodatin makaa säilöin pohjassa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta suodatin on siis ohjaustehostimen nestesäiliön sisällä ? Pitääkö nestepintaa vajentaa suodatinta vaihtaessa ? Vai nouseeko sieltä pois sormia "uittamatta" ?
hoenen kirjoitti:
Hetkinen ...mistä löytyy ohjaustehostimen suodatin ? W124, 300E
taitaa löytyä mallista kuin mallista, pyöreä putki (suunnilleen polttoaine filtterikotelon näköinen), siitä koneen etualalta, sormivoimin pyöritettevä nuppipäässä josta kansi lähtee pois. suodatin makaa säilöin pohjassa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta suodatin on siis ohjaustehostimen nestesäiliön sisällä ? Pitääkö nestepintaa vajentaa suodatinta vaihtaessa ? Vai nouseeko sieltä pois sormia "uittamatta" ?
jep säiliön pohjassa, nestettä ei tarvitse vajentaa, sen voi koukkia sieltä pohjalta vaikka rautalangan kanssa. Mutta jos neste on mustunutta kannattaa se vaihtaa samalla, muuten ihan yhtä tyhjän kanssa vaihtaa sitä
hoenen kirjoitti:
Hetkinen ...mistä löytyy ohjaustehostimen suodatin ? W124, 300E
taitaa löytyä mallista kuin mallista, pyöreä putki (suunnilleen polttoaine filtterikotelon näköinen), siitä koneen etualalta, sormivoimin pyöritettevä nuppipäässä josta kansi lähtee pois. suodatin makaa säilöin pohjassa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta suodatin on siis ohjaustehostimen nestesäiliön sisällä ? Pitääkö nestepintaa vajentaa suodatinta vaihtaessa ? Vai nouseeko sieltä pois sormia "uittamatta" ?
jep säiliön pohjassa, nestettä ei tarvitse vajentaa, sen voi koukkia sieltä pohjalta vaikka rautalangan kanssa. Mutta jos neste on mustunutta kannattaa se vaihtaa samalla, muuten ihan yhtä tyhjän kanssa vaihtaa sitä
Ok ! Kiitoksia infosta... kolmas mersu menossa ,eikä ikinä ole edes tullut mieleen että tuolla olisi suodatin viikonlopuksi askaretta
hoenen kirjoitti:
Hetkinen ...mistä löytyy ohjaustehostimen suodatin ? W124, 300E
taitaa löytyä mallista kuin mallista, pyöreä putki (suunnilleen polttoaine filtterikotelon näköinen), siitä koneen etualalta, sormivoimin pyöritettevä nuppipäässä josta kansi lähtee pois. suodatin makaa säilöin pohjassa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta suodatin on siis ohjaustehostimen nestesäiliön sisällä ? Pitääkö nestepintaa vajentaa suodatinta vaihtaessa ? Vai nouseeko sieltä pois sormia "uittamatta" ?
jep säiliön pohjassa, nestettä ei tarvitse vajentaa, sen voi koukkia sieltä pohjalta vaikka rautalangan kanssa. Mutta jos neste on mustunutta kannattaa se vaihtaa samalla, muuten ihan yhtä tyhjän kanssa vaihtaa sitä
Ok ! Kiitoksia infosta... kolmas mersu menossa ,eikä ikinä ole edes tullut mieleen että tuolla olisi suodatin viikonlopuksi askaretta
jepulis, haulla löytyy tuosta itse vaihdosta vinkkejä
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Ei ole yhtenäiset,vaan on viilattu sopivaan kulmaan ja liimalla kiinni.
Veholta saa listoja 2.70 kpl
Avangrade by Make
Ei paskempi,vaikka itse sanonkin
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Niin se emäntäkin sanoo,että jos viitsisit joskus olla yhtä huolellinen ja tarkkavainen muiden asioiden suhteen,kuin auton kanssa niin...vot!
P.S vain kaksi karhua käytin asennuksen lomassa,joten tuloksesta tuli tyydyttävä,tosin sen jälkeen alkoi mäyräkoiran tyhjennys..hik!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90