Moi.
Erittäin hyvä kommentti.
Itseltäni lähti nimittäin jousi irti viime viikonloppuna. Onneksi ei ollut nopeutta kuin 20 km/h. Kuului kova rysähdys ja hups, huomasin, että jousi makasi kadulla. Jarrutkin hävisivät kun oli katkassut jarruputken. Oli tuo kiinnityskohta yksinkertaisesti ruostunut hajalle. Auto on muuten kyllä ulkopuolelle erittäin hyvässä kunnossa vaikka ikää onkin kertynyt (w124), mutta ulkokuorikin voi näköjään pettää..
Onni onnettomuudessa, että oli nopeutta vain noin vähän. Olisi muuten ollut hymyssä pitelemistä kun olisi ruuhkassa lähtenyt jarrut irti. Kyllähän tuon korjaaminen maksoi yli 300 euroa, kun piti uusia jousen yläkuppi, jarruputki ja letku sekä tehdä hitsaustöitä.
Ensin putosi jarrukilpi jonkun aikaa sitten (ruostui sekin), mutta en tajunnut katsoa silloin tuota jousen yläkuppia tarpeeksi huolellisesti. Kannattaako muuten repiä toinenkin jarrukilpi irti (valittaako katsastusmies silloin?) ja onko jarrukilvet muuten miten välttämättömät?
Kannattaakohan 124:sta viedä öljyttäväksi jos sille on tehty ruosteensuojakäsittely joskus? (on vielä hieman tahmea korin sisäpuolelta). Vai kerääkö kostea öljy vain likaa tuonne ja ruostuttaa enemmän kuin nykyinen ratkaisu?