En tiedä, mikä logiikka suomalaisessa mersunostajakandidaatissa sisällä nykyään myllää, mutta onko näppituntumani, että W124:t alkaa olla Suomessa nykyisellään halvempia kuin vanhat 190:t, oikeakin? Minusta alkaa tuntua, että parhaat kaupat vanhasta Mersusta taitaa alkaa tekemään autoliikkeestä, kunhan osuu oikeaan kauppaan oikeaan aikaan. Ammattimyyjillä lienee ehkä paras/realistisin käsitys markkinatilanteesta.
Tuosta Mersun bensakoneen kestävyydestä en tiedä, kun omakohtaista kokemusta ei ole, mutta reippaasti yli 300tkm tuntuu kuitenkin vastaavasti tai enemmänkin ajettua dieseliä käytännön tulevaa ajosuoritetta ajatellen paljon suuremmalta ajomäärältä.
Oma -95 E200D oli vissiin sitten keväällä 400tkm ajettuna joko tosihalpa tai sitten dieselin haluttavuus on oikeasti ihan nollassa, koska en itsekään siitä kovin raskaasti suurempaa summaa autoliikkeeseen joutunut kärsimään, kuin mitä täällä nyt sentään "melkein tuplasti" vanhemmalle perusvarusteiselle 201:lle veikkaillaan. Tosihuonoksi se ei ainakaan ajettujen 25tkm:n aikana ole missään tapauksessa osoittautunut. Ja on sentään varusteinakin jotakin, kuten ABSIT, airbagit, infrapunalukot ym., ja oli autossa kahdet aluvanteet renkaineenkin. Hei! Ja jopa viisi eteenpäin vievää vaihdetta.
Tosin on todettava, että tuolloin keväälläkin oli hintahaitari melkoinen autoa etsiessä.
Eli hinta-laatusuhteeltaan loppupään W124 200D taitaa olla pikkuhiljaa aidosti parhaita ostoksia, mitä rahalla saa. Sen käyttövoimaveronkin tienaa oikeasti aika äkkiä takaisin, jos autolla nyt yleensä tarvitsee ajaa. Normaali liikennöinti sujuu aivan mallikkaasti, vaikkei mitään urheiluautoa tuosta saa päiväunissakaan.
Ihan vaan mietittäväksi, jos auton ostaminen on vielä vaiheessa.