Lämppärin moottoriin käsiksi 124 -88 250d
Lämppärin moottoriin käsiksi 124 -88 250d
Moi
Miten pääsen käsiksi lämmityslaitteen moottoriin, ja kannattaako itse edes yritää vai viedä suosiolla huoltoon, kitisee niin perkleesti
jos joku on irrottanut niin laittaisko vähän tumpelolle ohjeita, autossa ei ole ilmastointia.
Miten pääsen käsiksi lämmityslaitteen moottoriin, ja kannattaako itse edes yritää vai viedä suosiolla huoltoon, kitisee niin perkleesti
jos joku on irrottanut niin laittaisko vähän tumpelolle ohjeita, autossa ei ole ilmastointia.
Konehuoneen puolelta. Purat pois pyyhkijän mekanismit ja kaikki muovit sieltä niin löytynee.
Haulla löytyy hyvät purkuohjeet!
Haulla löytyy hyvät purkuohjeet!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Paitsi jos on alkuper. ilmastointi, niin pääset pannuhuoneen puolelta käsiksi purettuasi kaikki em jutut vain puukkoa ja vasaraa käyttäen. On suunniteltu purettavaksi kabiinin puolelta.Tomi S. kirjoitti:Konehuoneen puolelta. Purat pois pyyhkijän mekanismit ja kaikki muovit sieltä niin löytynee.
Haulla löytyy hyvät purkuohjeet!
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Re: Lämppärin moottoriin käsiksi 124 -88 250d
Ei ole loppupeleistä paha homma! 2 tuntia poislukien tupakkitauot.mahannus kirjoitti:autossa ei ole ilmastointia.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Joo, eroja tuntuu olevan.miksu.s kirjoitti:Mulla alkuperäinen aut.ilm. 300ce-24 -92 viime viikolla vaihdoin lämm.laitteen moottorin, konehuoneen puolelta ,kun rupes vikisee. Toisen puolen laakeripesä pyöri akselin mukana!! suhtkoht helppo homma. Moottori oli aika kallis 280€ KL. stä
Tuo rasvaus on vähän kuin kusis pakkasella housuun - hetken lämmittää ja kohta on entistä kylmempi.
Laakereilla on tapana vanhuuttaan pyöriä akselin mukana. Jos saa lukittua laakerin pidikkeeseensä kunnolla (liimaa/niittausta tms), niin rasva voi auttaa, kun opettaa pyörimään akselin ja laakerin välillä.
Tuo homma on niin simppeli, että jos ei oo niin paksu lompsa ettei paskalle taivu ( lainaus erään Pelson vangin sanonnasta), niin pura ja vaihda itse. Ei vaadi erikoistyökaluja eikä erikoisosaamista. Ja tuleepahan samalla tutkittua tuon lasinpyyhkijän anatomia, sillä senkin vaihto on joskus vielä edessä.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Hakutoiminnolla
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 222#162222
Jos ostaa irtomoottorin niin pitää nuo puhaltimen siivet vaan saada ehjänä vanhasta. Pitää hieman lämmittää ja kevyesti koputella niitä niin lähtee ehjänä.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 222#162222
Jos ostaa irtomoottorin niin pitää nuo puhaltimen siivet vaan saada ehjänä vanhasta. Pitää hieman lämmittää ja kevyesti koputella niitä niin lähtee ehjänä.

Ei ei. Ei kannata lämmittää. Kaveri pitää siivekkeistä kiinni ja toinen kaveri hakkaa tuurnan ja vasaran kanssa akselia. Lähtee varmasti ja ehjänä. Kannattaa käyttää sitä hakua. Tästä on keskusteltu. Ja moottori ilman siipiä maksaa jonkun 60€. Tunnin homma vaihtaa.JS kirjoitti:Jos ostaa irtomoottorin niin pitää nuo puhaltimen siivet vaan saada ehjänä vanhasta. Pitää hieman lämmittää ja kevyesti koputella niitä niin lähtee ehjänä.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Painettu suoraan akseliin!miksei kirjoitti:Kysynpä siivistä, onko ne vaan painettu moottorin akseliin kiinni ilman mitään booreja tahi muita kikkoja? Jollakin tarkalla sovitteella kii ja liimalla lukittu paikoilleen?
Näin on foorumilla neuvottu!
Itse tein näin

Isolla lekalla ei saatu kuin vanha puhallin rikki ja lämmöllä puhaltimen siivet muutti hieman asentoa ja oli melkoinen työ saada jälleen tasapainoon

autodidakti
Eikä muuten kannata sitten hakata millään niitä siipiä uuden moottorin akselille! Se akseli siirtyy väärään asentoon!
nimim. kokemusta on!
nimim. kokemusta on!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989