Lämppärin moottoriin käsiksi 124 -88 250d

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Lämppärin moottoriin käsiksi 124 -88 250d

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Moi

Miten pääsen käsiksi lämmityslaitteen moottoriin, ja kannattaako itse edes yritää vai viedä suosiolla huoltoon, kitisee niin perkleesti
jos joku on irrottanut niin laittaisko vähän tumpelolle ohjeita, autossa ei ole ilmastointia.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Konehuoneen puolelta. Purat pois pyyhkijän mekanismit ja kaikki muovit sieltä niin löytynee.
Haulla löytyy hyvät purkuohjeet!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tomi S. kirjoitti:Konehuoneen puolelta. Purat pois pyyhkijän mekanismit ja kaikki muovit sieltä niin löytynee.
Haulla löytyy hyvät purkuohjeet!
Paitsi jos on alkuper. ilmastointi, niin pääset pannuhuoneen puolelta käsiksi purettuasi kaikki em jutut vain puukkoa ja vasaraa käyttäen. On suunniteltu purettavaksi kabiinin puolelta.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

taidan viedä suosiolla huoltoon, etten hajota koko autoa, sinne moottoriin ei pääse varmaankaan mitenkään kohtuutyöllä ruikkaamaan jotain öljyä ?
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Lämppärin moottoriin käsiksi 124 -88 250d

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

mahannus kirjoitti:autossa ei ole ilmastointia.
Ei ole loppupeleistä paha homma! 2 tuntia poislukien tupakkitauot.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Mulla alkuperäinen aut.ilm. 300ce-24 -92 viime viikolla vaihdoin lämm.laitteen moottorin, konehuoneen puolelta ,kun rupes vikisee. Toisen puolen laakeripesä pyöri akselin mukana!! suhtkoht helppo homma. Moottori oli aika kallis 280€ KL. stä
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

miksu.s kirjoitti:Mulla alkuperäinen aut.ilm. 300ce-24 -92 viime viikolla vaihdoin lämm.laitteen moottorin, konehuoneen puolelta ,kun rupes vikisee. Toisen puolen laakeripesä pyöri akselin mukana!! suhtkoht helppo homma. Moottori oli aika kallis 280€ KL. stä
Joo, eroja tuntuu olevan.

Tuo rasvaus on vähän kuin kusis pakkasella housuun - hetken lämmittää ja kohta on entistä kylmempi.

Laakereilla on tapana vanhuuttaan pyöriä akselin mukana. Jos saa lukittua laakerin pidikkeeseensä kunnolla (liimaa/niittausta tms), niin rasva voi auttaa, kun opettaa pyörimään akselin ja laakerin välillä.

Tuo homma on niin simppeli, että jos ei oo niin paksu lompsa ettei paskalle taivu ( lainaus erään Pelson vangin sanonnasta), niin pura ja vaihda itse. Ei vaadi erikoistyökaluja eikä erikoisosaamista. Ja tuleepahan samalla tutkittua tuon lasinpyyhkijän anatomia, sillä senkin vaihto on joskus vielä edessä.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Mulla alkuperäinen aut.ilm. 300ce-24 -92 viime viikolla vaihdoin lämm.laitteen moottorin, konehuoneen puolelta ,kun rupes vikisee. Toisen puolen laakeripesä pyöri akselin mukana!! suhtkoht helppo homma. Moottori oli aika kallis 280€ KL. stä
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Hakutoiminnolla

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 222#162222

Jos ostaa irtomoottorin niin pitää nuo puhaltimen siivet vaan saada ehjänä vanhasta. Pitää hieman lämmittää ja kevyesti koputella niitä niin lähtee ehjänä.

:roll:
Avatar
penzi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 31.10.2005 23:41
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja penzi »

tuli pari viikkoa sitten vaihettua tuo moottori ja siivet.120 euroa paakkarila.ei ole vaikea homma vaikka se on ahtaassa paikassa.
MB 190E 2.6 sportline
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

JS kirjoitti:Jos ostaa irtomoottorin niin pitää nuo puhaltimen siivet vaan saada ehjänä vanhasta. Pitää hieman lämmittää ja kevyesti koputella niitä niin lähtee ehjänä.

:roll:
Ei ei. Ei kannata lämmittää. Kaveri pitää siivekkeistä kiinni ja toinen kaveri hakkaa tuurnan ja vasaran kanssa akselia. Lähtee varmasti ja ehjänä. Kannattaa käyttää sitä hakua. Tästä on keskusteltu. Ja moottori ilman siipiä maksaa jonkun 60€. Tunnin homma vaihtaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Kysynpä siivistä, onko ne vaan painettu moottorin akseliin kiinni ilman mitään booreja tahi muita kikkoja? Jollakin tarkalla sovitteella kii ja liimalla lukittu paikoilleen?
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

miksei kirjoitti:Kysynpä siivistä, onko ne vaan painettu moottorin akseliin kiinni ilman mitään booreja tahi muita kikkoja? Jollakin tarkalla sovitteella kii ja liimalla lukittu paikoilleen?
Painettu suoraan akseliin!

Näin on foorumilla neuvottu!

Itse tein näin :arrow: Eli: Moottorista sain muovipotkurit irti laittamalla siipien välistä 9 mm kiintolenkki avaimia tarvittavan määrän väliin ja vääntämällä avaimien välistä uraruuvimeisselillä.
Isolla lekalla ei saatu kuin vanha puhallin rikki ja lämmöllä puhaltimen siivet muutti hieman asentoa ja oli melkoinen työ saada jälleen tasapainoon :oops:
autodidakti
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Eikä muuten kannata sitten hakata millään niitä siipiä uuden moottorin akselille! Se akseli siirtyy väärään asentoon!

nimim. kokemusta on!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
ensio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 25.11.2004 11:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja ensio »

Simppeli homma... Kunhan käyttää järkeä siinä projektissa niin erittäinen helppo homma... Kaikki osat ja palaset lähtee melko helposti irti. Ei kannata käyttää mitään väkivalta tekniikka siinä...
Vastaa Viestiin