Ei pysy suunnassa
Ei pysy suunnassa
Ajattelin kysäistä mikähän on Mesessä vikana kun sen suuntavakavuus on pikkuhiljaa huonontunut. Käytin jo autoa etupään remontissa ja siinä vaihdettiin raidetanko ja korjattiin apusimpukka korjaussarjalla. Alapallonivelet on kunnossa, ne tutkittiin.
Onko takapäässä jotain osia mitä vielä pitäisi tarkistaa/vaihtaa, ja joilla voisi olla tekemistä suuntavakavuuden kanssa?
Auton vaeltelu ja levottomuus tuntuu korostuvan ajettaessa kuorma päällä tai jos on kova sivutuuli. Myös tien kallistuksen muutokset tuntuvat aiheuttavan ohjaukseen nykäisyn. Tämä ilmenee esimerkiksi ohituksissa kun siirtyy vastaantulijoiden kaistalle ja sieltä taas takaisin omalle kaistalle.
Onko takapäässä jotain osia mitä vielä pitäisi tarkistaa/vaihtaa, ja joilla voisi olla tekemistä suuntavakavuuden kanssa?
Auton vaeltelu ja levottomuus tuntuu korostuvan ajettaessa kuorma päällä tai jos on kova sivutuuli. Myös tien kallistuksen muutokset tuntuvat aiheuttavan ohjaukseen nykäisyn. Tämä ilmenee esimerkiksi ohituksissa kun siirtyy vastaantulijoiden kaistalle ja sieltä taas takaisin omalle kaistalle.
Timo L.
No tuo kyllä kuulostaa huonoilta iskareilta ja veltoilta jousilta, ainakin noilla oireilla. Ihan samat ongelmat nimittäin omassa autossani (W123). Toki W202:ssa lisäharmia saattavat aiheuttaa monivarsituennan kuluneet puslat. Onko ne tarkastettu?
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 07.04.2003 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lisää aiheesta...
Miten on; olisiko ideaa viedä iskaritestiin esim. Autotohtorille.
( Usein katsastuskonttorin yhteydessä ).
( Usein katsastuskonttorin yhteydessä ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Ei pysy suunnassa
Jos aivan yht'äkkiä tuohon pitää autoa kokeilematta hakea syytä, niin kurkistaisin iskareiden kunnon. Tuo oireyhtymä kun vaikuttaa kovasti iskarisyntyiseltä. Varsinkin sivutuulen vaikutus viittaisi vaimentiin.C-mies kirjoitti:Auton vaeltelu ja levottomuus tuntuu korostuvan ajettaessa kuorma päällä tai jos on kova sivutuuli. Myös tien kallistuksen muutokset tuntuvat aiheuttavan ohjaukseen nykäisyn. Tämä ilmenee esimerkiksi ohituksissa kun siirtyy vastaantulijoiden kaistalle ja sieltä taas takaisin omalle kaistalle.
Olikos niitä kilometrejä jo paljonkin ja mikä vuosimalli? Ainakin Billsteinit saattavat ajan mittaan menettää ominaisuuksiaan, vaikka päälle ei näkyisi vuotoja tai muitakaan vikoja. Toisaalta ne kestävät normaalikäytössä aika tautisen korkeita ajomääriä. Onhan siellä C-mallin perässä jos jonkinmoista vipstaakia ja puslaa, joista vika voi myös tulla.
Olisikohan niin, että C-malli vaatii alustan optimaalisen kunnon käyttäytyäkseen mallikelpoisesti kovemmissa oloissa - eikös etenkin sitä sivutuuliherkkyyttä kritisoitu uusissakin autoissa, vai muistuuko väärin

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
C-malli
Itsellä on kokemuksia vuoden -95 C-mallista. Autolla oli sillon ajettu 15tkm. Auto OLI mielestäni suhteellisen sivutuuliherkkä ja kovemmissa nopeuksissa yllättävän vaativa ajettava. Herkempi, kun sen aikainen 240D -83.
Tämä oli vain minun mielipide, enkä halua aliarvostaa mitään mersumallia.
(Muistatte varmaan suomi24:n ajoilta erään leikkimielisen kinailun koskien C-mallia, joka muuttui totiseksi sodaksi)
Tämä oli vain minun mielipide, enkä halua aliarvostaa mitään mersumallia.
(Muistatte varmaan suomi24:n ajoilta erään leikkimielisen kinailun koskien C-mallia, joka muuttui totiseksi sodaksi)

Jep
Muistetaan kyllä, taisi olla omatkin sormet pelissä, ainakin toisella kertaa(Muistatte varmaan suomi24:n ajoilta erään leikkimielisen kinailun koskien C-mallia, joka muuttui totiseksi sodaksi)

Mutta totuushan on se että jos ilmasvastuskerrointa hiotaa oikein kovasti, saattaa auto käydä sivutuuliherkäksi. Onhan W210 huomattavasti herkempi tuulelle kuin vanha W124.
Juu
Kyllä nykyiset "sämpylät" ovat melkoisen sivutuuliherkkiä. Tuli vain tuosta hakematta mieleen viime reissu C5:llä, joka jo pienessä sivutuulessa tuntui miltei vaihtavan kaistaa kuin näkymättömän käden ohjaamana.
No ei Sitikan ohjausta ole kaikissa yhteyksissä suitsutettu muutenkaan, mutta silti.
C-mallin (siis Mersun) kohdalla vaivaa voisi etsiä vielä rengastuksesta, jolle auto on melko nirso. Good Yearin pitäisi wörkkiä, jos oikein muistuu mieleen jostain artikkelista. Rengasliikkeillä ja tietty taksareilla lienee aiheesta enemmänkin kantapääkokemusta.
Mutta jos alustavärkit ja iskarit ovat kunnossa ja renkaat haettu mahdollisuuksien mukaan ihanteellisiksi, niin siinä ne keinot alkavat olla. Tai voihan sitä lähteä virittelemään W201 Evo -tyyppisillä lepakkoautospoilereilla...
No ei Sitikan ohjausta ole kaikissa yhteyksissä suitsutettu muutenkaan, mutta silti.
C-mallin (siis Mersun) kohdalla vaivaa voisi etsiä vielä rengastuksesta, jolle auto on melko nirso. Good Yearin pitäisi wörkkiä, jos oikein muistuu mieleen jostain artikkelista. Rengasliikkeillä ja tietty taksareilla lienee aiheesta enemmänkin kantapääkokemusta.
Mutta jos alustavärkit ja iskarit ovat kunnossa ja renkaat haettu mahdollisuuksien mukaan ihanteellisiksi, niin siinä ne keinot alkavat olla. Tai voihan sitä lähteä virittelemään W201 Evo -tyyppisillä lepakkoautospoilereilla...

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuuliherkkä Cee
Vastaan vaikka aihe ei ole tuoreimmasta päästä.
Todellakin W202 malli on aivan ehjänäkin hieman soutava ajettava ja altis tuulelle. Kuormattuna myös ilmenee jonkin sortin epävakaus oireita, tiestä ja kelistä riippuen. Se on välillä hieman levoton, ikävä kyllä sille ominaisuus jossakin määrin. Auto on todella tuuliherkkä. Alustan täytyy olla aivan kunnossa, tai se alkaa oireilla huonontaen ajo-ominaisuuksia.
Kuten tuossa oli mainittu niin renkaat ovat aika tärkeä tekijä, on meinaan huonompi ajaa täyskorkeilla renkailla, kuin hieman matalammilla, mutta taas liian matalat ovat jo huonot.
Mutta jos kilometrejä on mittarissa 200000 saattaa oireet myös johtua puslista ja iskareista joille on tullut osittain mitta täyteen,
C- mallissa nuo tulevat esiin ehkä herkemmin kuin esim W201 ja W124 mallissa.
Todellakin W202 malli on aivan ehjänäkin hieman soutava ajettava ja altis tuulelle. Kuormattuna myös ilmenee jonkin sortin epävakaus oireita, tiestä ja kelistä riippuen. Se on välillä hieman levoton, ikävä kyllä sille ominaisuus jossakin määrin. Auto on todella tuuliherkkä. Alustan täytyy olla aivan kunnossa, tai se alkaa oireilla huonontaen ajo-ominaisuuksia.
Kuten tuossa oli mainittu niin renkaat ovat aika tärkeä tekijä, on meinaan huonompi ajaa täyskorkeilla renkailla, kuin hieman matalammilla, mutta taas liian matalat ovat jo huonot.
Mutta jos kilometrejä on mittarissa 200000 saattaa oireet myös johtua puslista ja iskareista joille on tullut osittain mitta täyteen,
C- mallissa nuo tulevat esiin ehkä herkemmin kuin esim W201 ja W124 mallissa.