W203 käynnistyy huonosti lämmitettynä. nyt toimii
W203 käynnistyy huonosti lämmitettynä. nyt toimii
Mikähän mahtaisi olla ongelmana, kun tuo kompressori peli käynnistyy huonosti jos on ollut roikannokassa?
Esim. tänä aamuna oli -7 pakkasta, auto oli lämmityksessä noin 1h verran, (letkulämmitin+sisätilanlämmitin) käynnistäessä ei jaksanut jäädä käyntiin vaan startti jäi starttaamaan kunnes painoi kaasua, alkoi käydä kunnon tyhjäkäyntiä.
Muuten käynnistyy hyvin kylmä moottori sekä lämpimäksi ajettu moottori, vika ilmenee vain jos on lämmittäny vähän aikaa autoa.
Tuntuu siltä kuin "systeemi" luulisi moottorin olevan lämmin ja käynnistäisi sitä kuin lämmintä moottoria, vaan todellisuudessa koko moottori ei ole lämmin eikä siksi jaksa jäädä pyörimään.
Onkohan tuolla jossain anturia tai vastaavaa joka "haistelee" moottorin lämpötilaa ja sen mukaan päättää onko kyseessä kylmäkäynnistys vai lämpimäksi ajetun moottorin käynnistys?
Esim. tänä aamuna oli -7 pakkasta, auto oli lämmityksessä noin 1h verran, (letkulämmitin+sisätilanlämmitin) käynnistäessä ei jaksanut jäädä käyntiin vaan startti jäi starttaamaan kunnes painoi kaasua, alkoi käydä kunnon tyhjäkäyntiä.
Muuten käynnistyy hyvin kylmä moottori sekä lämpimäksi ajettu moottori, vika ilmenee vain jos on lämmittäny vähän aikaa autoa.
Tuntuu siltä kuin "systeemi" luulisi moottorin olevan lämmin ja käynnistäisi sitä kuin lämmintä moottoria, vaan todellisuudessa koko moottori ei ole lämmin eikä siksi jaksa jäädä pyörimään.
Onkohan tuolla jossain anturia tai vastaavaa joka "haistelee" moottorin lämpötilaa ja sen mukaan päättää onko kyseessä kylmäkäynnistys vai lämpimäksi ajetun moottorin käynnistys?
Viimeksi muokannut Jox, Ma 23.01.2006 14:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Re: W203 käynnistyy huonosti lämmitettynä
Tämmöisiä ongelmia taisi olla joissakin uudemmissa volskuissa ja syynä oli juuri tuo epäilemäsi. Letkulämppäri lämmittää jotain anturia, joka uskottelee älylaatikolle moottorin olevan kuuma (~ 60 °C). Laatikko jakelee pensaa sen mukaan, eikä kottero ota tulta.Joxi kirjoitti:Tuntuu siltä kuin "systeemi" luulisi moottorin olevan lämmin ja käynnistäisi sitä kuin lämmintä moottoria, vaan todellisuudessa koko moottori ei ole lämmin eikä siksi jaksa jäädä pyörimään.
Nämä uudet autot eivät taida olla suunniteltu tänne napapiirille, koska niissä ei näytä olevan asennusmahdollisuutta muille kuin letku-, infrapuna-, ym. humpuukilämmittimille.

t.
Risto
E500 – 211.070
Kyllä vika on juuri siinä, että lämmitit liikaa. "shitroen" merkkisissä laitteissa on samaa vikaa kovilla pakkasilla. Jos lämmität 2-tuntia, niin ei syty, kun ootat 5min ilman roikkaa niin lähtee.
Moottori säätää sopat ja kipunat moottorin lämpötilan mukaan ja tulos on juuri tuo.
Paitsi että kompressori w203:een saa ihan oikean lohkolämmittimen sinne pakosarjan väliin jonne ei nää eikä kuule. Lämmittimen loppu numero on defalla muistaakseni 263 tai 267 kun taas muihin mersuihin lohkis on 265 loppunen. Muutaman tommosen on joskus joutunu laittaan...
Moottori säätää sopat ja kipunat moottorin lämpötilan mukaan ja tulos on juuri tuo.
Paitsi että kompressori w203:een saa ihan oikean lohkolämmittimen sinne pakosarjan väliin jonne ei nää eikä kuule. Lämmittimen loppu numero on defalla muistaakseni 263 tai 267 kun taas muihin mersuihin lohkis on 265 loppunen. Muutaman tommosen on joskus joutunu laittaan...
Joku mersupurkaamo??
Jaa, on se sit tehokas toi letkulämppäri, koska yksi päivä -2 asteen pakkasella oli vajaa puolituntia lämmityksessä niin eipä meinannut lähtä sillonkaan käymään. Eihän tuota tarvitsisi lämmittää näin pikku pakkasilla, mutta kun on tuo sisätilanlämmitin, niin onse mukava lähtä lämpimällä autolla liikkeelle.
Ja ainoa keinoko sitten olisi vaihtaa letkulämmittimen tilalle oikea lohkolämmitin?
Tohon asennettiin nimenomaan siksi letkulämppäri, kun sen sai helpommin asennettua.
Varmaan imusarjan joutus purkamaan pois tieltä, jos aikoisi saada tonne sen lohkoläppärin?
Tossa Ex. W203:ssa 180:ssä oli myös letkulämppäri, mut siinä ei ollut käynnistys vaikeuksia.
Missähän tämä lämpötilaa haisteleva anturi sijaitsee? Tuo letkuläppärihän on alavesiletkussa.
Ja ainoa keinoko sitten olisi vaihtaa letkulämmittimen tilalle oikea lohkolämmitin?
Tohon asennettiin nimenomaan siksi letkulämppäri, kun sen sai helpommin asennettua.
Varmaan imusarjan joutus purkamaan pois tieltä, jos aikoisi saada tonne sen lohkoläppärin?
Tossa Ex. W203:ssa 180:ssä oli myös letkulämppäri, mut siinä ei ollut käynnistys vaikeuksia.
Missähän tämä lämpötilaa haisteleva anturi sijaitsee? Tuo letkuläppärihän on alavesiletkussa.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
No niin nyt sit käynnistäessä kylmänä alko palamaan mittaristossa keltanen moottorin symboli. Käynnistyy hyvin siis kun ei lämmitä ja toimii hyvin auto, mikäs nyt sit lie vialla? Ei auttanut vaikka käytti akunkaapelia irti, palaa valo jatkuvasti mittaristossa.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Tosta letkuläppäristä vielä, et minkälainen systeemi se on? Voiko sen asentaa väärinpäin? Meinaan et jos siellä ois joku venttiili joka estäs toisenpuolen lämmityksen ja näin lämmön pääsyn anturille, ja nyt jos tuo on asennettu väärinpäin niin lämmittää vettä letkun yläpuolelta.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Audiin on laittaneet kiertovesi pumpun pyörimään samalla kuin lohkolämppäri päällä. Silloin lämpenee tasaisemmin eikä ongelmia käyntiin lähdön kanssa! Eli webaston pumppu ja akkulaturi letkulämppärin kanssa toimimaan yhtä aikaa. Ainakin S4:sen v8:n kanssa ei muuta mahdollisuutta 

TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Joxi kirjoitti:No niin nyt sit käynnistäessä kylmänä alko palamaan mittaristossa keltanen moottorin symboli. Käynnistyy hyvin siis kun ei lämmitä ja toimii hyvin auto, mikäs nyt sit lie vialla? Ei auttanut vaikka käytti akunkaapelia irti, palaa valo jatkuvasti mittaristossa.
Mulla syttyi se sama valo tässä päivänä muutamana, kun oli pakkasta relusti yli -20 astetta, ja kesälaatua tankissa. Polttoaine hyytyi suodattimeen, ja se "vika ruiskutusjärjestelmässä" syttyi. Suuttimilta siis loppui polttoaine.
No kun olin jossain jeerassa, enkä viikkoon päässyt ihmisten ilmoille, niin muutaman päivän ajun jälkeen se sammui itsestään, kunhan ilmeisesti järjestelmän mielestä oli riittävästi tullut "onnistuneita" starttauksia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
"Ja ainoa keinoko sitten olisi vaihtaa letkulämmittimen tilalle oikea lohkolämmitin?
Tohon asennettiin nimenomaan siksi letkulämppäri, kun sen sai helpommin asennettua.
Varmaan imusarjan joutus purkamaan pois tieltä, jos aikoisi saada tonne sen lohkoläppärin? "
Sitä en osaa sanoa auttaako lohkiksen asentaminen, mutta mitään ei tarvitse purkaa sen asentamiseksi. Se on vaan niin ......... paikassa siellä PAKOsarjan alla. Sinne ei näe eikä kuule, mutta sinne sen saa laitettua. Peltitulppa pitää irrota eka yrittämällä! Muuten tulee vaikeaa, tosin siihenkin on konstit.
Tohon asennettiin nimenomaan siksi letkulämppäri, kun sen sai helpommin asennettua.
Varmaan imusarjan joutus purkamaan pois tieltä, jos aikoisi saada tonne sen lohkoläppärin? "
Sitä en osaa sanoa auttaako lohkiksen asentaminen, mutta mitään ei tarvitse purkaa sen asentamiseksi. Se on vaan niin ......... paikassa siellä PAKOsarjan alla. Sinne ei näe eikä kuule, mutta sinne sen saa laitettua. Peltitulppa pitää irrota eka yrittämällä! Muuten tulee vaikeaa, tosin siihenkin on konstit.
Joku mersupurkaamo??
ja uudemmassa kompura mallissa pitää irroittaa metallinenputki edestä(olikohan ilmastoinnin putki) että pääsee laittamaan vastuksen paikalleen.
mutta kyllähän se vähän ahdas paikka on , vipalla olen lyönyt lommin pois pakosarjan /letkujen/ säiliöiden välistä yläviitosta. (erittäin ahdas väli lyödä)
jaska
mutta kyllähän se vähän ahdas paikka on , vipalla olen lyönyt lommin pois pakosarjan /letkujen/ säiliöiden välistä yläviitosta. (erittäin ahdas väli lyödä)
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
- Nekalan Jarmo
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 17.01.2005 00:10
Samoja ongelmia.
Mulla w202 C280 ja sama onkelma käynnistyvyydessä (lohkolämmitin). Kuitenkin jos lämmittää 2h tai mieluusti vielä enemmän niin lähtee taas normaalisti käyntiin, kun lohko kerkee jo lämmetä kauttaaltaan. Työpaikalla täytyy siis miettiä lämmittääkö vai ei, koska tolpat lämpee vain 45min. Muuten käynnistyy aina tosi hyvin. Lämpötila-anturia ja vastuksen paikkoja on huono lähtee siirtämään. 

kahvistelija
Pakosarjan ilmapuhalluksen takaiskuventtiili meni uusiks, tuo siis aiheutti sen valon syttymisen mittaristoon.
Tuo letkulämmitin ongelma ratkee sit varmaan ainoastaan sillä että, asentaa lohkolämmittimen.
Tuo letkulämmitin ongelma ratkee sit varmaan ainoastaan sillä että, asentaa lohkolämmittimen.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Itse asennutin Veholla lokilämmittimen. Laittoivat sen "alakautta" paikoilleen.
Tuli vasemmalle puolelle lohkoon imusarjan alle. On kuulemma mielenkiintoinen asennettava...
3 tuntia töitä+osat
Pari tuntia roikassa ja koneen lämmöt startatessa n. 60C
Ei ole ainakaan vielä temppuillut. Koputtaa puuta...
Tuli vasemmalle puolelle lohkoon imusarjan alle. On kuulemma mielenkiintoinen asennettava...
3 tuntia töitä+osat
Pari tuntia roikassa ja koneen lämmöt startatessa n. 60C
Ei ole ainakaan vielä temppuillut. Koputtaa puuta...
Mulla kans lohkölämmitin ja toimii vaikka on väliin koko päivän piuhassa.
Mutta...
Tänään sytty taas pitkästä aikaa se moottorin vika valo. viimeks oli lambda rikki
Mikähän siellä taas kiukuttelee vaikka muuten toimii ihan hyvin.. perk..
Mutta...
Tänään sytty taas pitkästä aikaa se moottorin vika valo. viimeks oli lambda rikki
Mikähän siellä taas kiukuttelee vaikka muuten toimii ihan hyvin.. perk..

W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
hmm joo
w203 (bensamoottori) omistajille.
Monta kertaa antaa lambda vian testeri, kuitenkaan tällä ongelma ei korjaannu.
vikakoodina on myös sytytyskatkoksia.
moottorinohjainlaitteen päivitys on sellainen mitä kannattaa kysellä, jos ei muuta...*wink wink*
*tuntematon asentaja*
w203 (bensamoottori) omistajille.
Monta kertaa antaa lambda vian testeri, kuitenkaan tällä ongelma ei korjaannu.
vikakoodina on myös sytytyskatkoksia.
moottorinohjainlaitteen päivitys on sellainen mitä kannattaa kysellä, jos ei muuta...*wink wink*
*tuntematon asentaja*
itse ajelen polkupyörällä :D
Nyt sit on vaihdettu lohkolämmitin ton letkulämppärin tilalle. Tuli sinne imusarjan alapuolelle, startti pois jotta sai tilaa asennukselle. Jäädään odottelee pakkasia, niin nähdään miten pelaa nyt. Tosiaan 2,5h homma tuo oli.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13