300 tdt (124) sahauttaa lämpimänä?
300 tdt (124) sahauttaa lämpimänä?
Elikkäs seuraavanlaista ihmetyksen aihetta: 124 300tdt (reilu 300tkm ajettu)lähtee kylmästä heti käymään, mutta lämpimän vaatii pikkasen "sahata"(pari sekunttia)?? mistähän moinen. Nyt menee kyllä muutoinkin pa-suodattimet vaihtoon, poistuiskohan häiriö tuon jälkeen jos siellä vaikka valskaa jostain... onko muilla esiintynyt tällaista?
Viimeksi muokannut MrGallop, To 27.10.2005 21:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Uusia havaintoja tälle saralle: eilkkäs auto vähäsen sahauttaa lämpimänä, nyt olen huomannut seuraavaa... Kun hehkun merkkivalo sammuu, niin odottaa vielä pari sekkaa ja sitten starttaa, niin hörähtää hyvin käymään??
Mitenhän se nuin, onko siellä hehkut jo entiset vai millanen näissä on tuo rele, vai mikäs tuota merkkivaloa ohjaa?
Mitenhän se nuin, onko siellä hehkut jo entiset vai millanen näissä on tuo rele, vai mikäs tuota merkkivaloa ohjaa?
Kannattaa varmaankin katsoa hehkureleen liittimien kunto, itsellä oli kontaktiongelma, tosin mulla vaikutti vain kylmäkäynnistykseen.
Hehkutkin voi mittauttaa helposti, haulla löytyy varmasti asiaa.
Koskas on venat säädetty viimeksi?
Vaikuttaa ainakin näissä vanhemmissa.
Hehkutkin voi mittauttaa helposti, haulla löytyy varmasti asiaa.
Koskas on venat säädetty viimeksi?
Vaikuttaa ainakin näissä vanhemmissa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Sahauttaminen
Joo itselläni oli samanlainen ongelma w124 250D -89, eli viides hehku oli todennäköisesti alkuperäinen ja aivan finito.Vaihdoin hehkut ja sahaus loppu!
Ei tarvii olla kun uksi hehku pimeenä, niin johan sahauttaa.
Ei tarvii olla kun uksi hehku pimeenä, niin johan sahauttaa.
UPitaas tääkin, kun tuli aihe vastaan. Nimittäin täsmälleen samaa tekee omakin auto. Joku vaistonvarainen tapani on painaa kaasua käynnistäessä hiukan, mutta sahauksen pituuteen tuolla ei tunnu olevan väliä. Hetken odotus hehkuvalon sammuttua kuumalla koneella lyhentää käynnistysaikaa kyllä.Wikke kirjoitti:Taitaa tuo sahauttaminen olla 6-sylinteristen ominaisuus. Mulla tekee samoin, kylmänä pärähtää välittömästi tulille, mutta lämpimänä saa avainta kääntää ainakin sekunnin. Sekuntikin on yllättävän pitkä aika.
Olen tulkinnut tämän kyllä ominaisuudeksi, ei viaksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hehkun merkkivalo sammuu etuajassa, tämä on tavanomaista.
Aika voi muuttua vanhemmiten liian lyhyeksi.
Merkkivalolla ja hehkuilla on eri ajastin ja tosiaan ne hehkut jatkavat
hehkumista valon sammumisen jälkeen. Voit hyvin jatkaa hehkuttamista
10-20 sekuntia valon sammumisen jälkeen. Oikein kylmällä kelillä
kannattaa tehdä tuplahehkutus, eli kun valo sammuu, odotat 20 sekuntia,
käännät virrat pois ja aloitat hehkutuksen alusta. Kun valo sammuu,
odotat 20 sekuntia ja käynnistät.
Muistaakseni jälkihehkutus on päällä minuutin moottorin käynnistyksen
jälkeen. Jos hehkutat, muttet käynnistä, hehkuuts kytkeytyy pois päältä
aikaisemmin eli 20 sekuntia valon sammumisen jälkeen.
Aika voi muuttua vanhemmiten liian lyhyeksi.
Merkkivalolla ja hehkuilla on eri ajastin ja tosiaan ne hehkut jatkavat
hehkumista valon sammumisen jälkeen. Voit hyvin jatkaa hehkuttamista
10-20 sekuntia valon sammumisen jälkeen. Oikein kylmällä kelillä
kannattaa tehdä tuplahehkutus, eli kun valo sammuu, odotat 20 sekuntia,
käännät virrat pois ja aloitat hehkutuksen alusta. Kun valo sammuu,
odotat 20 sekuntia ja käynnistät.
Muistaakseni jälkihehkutus on päällä minuutin moottorin käynnistyksen
jälkeen. Jos hehkutat, muttet käynnistä, hehkuuts kytkeytyy pois päältä
aikaisemmin eli 20 sekuntia valon sammumisen jälkeen.
Ei varmaan ole ihan minuuttia, mitä olen asiaa seuraillut, mutta 30 s ehkä hyvinkin.JarkkoN kirjoitti: Muistaakseni jälkihehkutus on päällä minuutin moottorin käynnistyksen
jälkeen. Jos hehkutat, muttet käynnistä, hehkuuts kytkeytyy pois päältä
aikaisemmin eli 20 sekuntia valon sammumisen jälkeen.
Melkonen virtasyöppö kyllä, siinä valot kirkastuu ja lämppäri kiivastuu, kun hehkut lyövät pois päältä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mulla loppu edesmenneessä TDT:ssä sahauttaminen lämpimänä siihen kun vaihdoin polttoaineen hienosuotimen pulti O-rekaan. Huomasi oikein kun uudella O-renkaalla pultin sai painaa reikäänsä ja vanhalla se meni sinne itsestään kun laittoi hollille, muutoin ei ilmavaivoja kyllä tuo aiheuttanut.
-Risto
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö