300CE 89 ja se pitäis muuttaa---

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

300CE 89 ja se pitäis muuttaa---

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

500E tekniikalle.Kaveri tossa jutteli, että ostais saksasta perseestä kolaroidun 500E mesen ja heittäis siitä tekniikan omaan coupeensa.Mä ihan itsekseni funtsasin, että mites se tässä maassa onnistuis ja meneekö V8 tohon koppaan ihan heittämällä?Jos joku tietäväinen viitsis meikäläistä valaista hiukan asialla kiitos.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Coupeahan ei ole tehtaalta saanut v8-koneella lainkaan. Laissa kuitenkin puhutaan mallisarjasta, ei korimallista joten sama tekniikka pitäisi kelvata sekä sedaniin että coupeen. Eli ehkä katsastus onnistuu jos vaihtaa koko 500E tekniikan coupe-koriin. Mikäli siis 500E lasketaan kuuluvaksi w124-mallisarjaan. Samalla periaatteella sitten pitäisi E60AMG kelvata myös vertailuautoksi.

Kannattaa jutella asiasta katsastuskonttorilla, samalla kannattaa laskea muutosprosentteja, taitaa tulla sen verran että vaatii kanta-autokatsastuksen, joka pitää siis suorittaa ennen muutostöiden aloittamista.

Käytännön sovitus on vielä oma urakkansa. Ilmeisesti 500E / E500 on aikalailla erilainen kori kuin muissa 124:ssä. Jostain muistelen mm kardaanitunnelia yms kasvatetun.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Melitos kirjoitti:Samalla periaatteella sitten pitäisi E60AMG kelvata myös vertailuautoksi.
Eikös tuohon aikaan AMG-mallit olleet ulkopuolisen pajan siis AMG:n omia malleja, C36 oli kait ensimmäinen "virallinen" AMG-Mercedes, jos se nyt jotain sitten asiaan vaikuttaa. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

PM kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Samalla periaatteella sitten pitäisi E60AMG kelvata myös vertailuautoksi.
Eikös tuohon aikaan AMG-mallit olleet ulkopuolisen pajan siis AMG:n omia malleja, C36 oli kait ensimmäinen "virallinen" AMG-Mercedes, jos se nyt jotain sitten asiaan vaikuttaa. :roll:
Tietenkään vanhat AMG:t eivät kelpaa vertailuun, koska tuolloin kyseessä oli yksityinen viripaja. www.mercefreaken.com väittää C36AMG, E36AMG ja E60AMG kaikkien tuotannon alkaneen 09/1993. Nuista tehtaan 124 amg:eista ei juuri ole täällä puhuttukaan ja tieto ko mallien olemassaolosta on varsin vähäistä.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Jep

Viesti Kirjoittaja -O- »

Täällähän oli joskus puhetta siitä Ce:stä, johon oli ahdettu 420 pata.

Demecin galleriassa taisi myös joskus olla tuollainen ja oli siellä myös 300E jossa 500E :n pannu.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Nettiautossa oli ihan äskettäin myytävänä tuo Demecin tekemä 420 Coupe.
Ja Hessullahan on Saksassa tehty 500 vai oliko jopa 560 V8 Coupe. :roll:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Juu onhan mulla tollanen pikkasen yli 5 litranen kupee...Itse kyselin tuota hommaa silloin tuohon sedaniin mutta se sitten jäi tekemättä koska siihen että se kone mahtuu sinne niin siinä tarvii siirtää tulipeltiä taaksepäin ja kardaanitunnelia leventää koska pakosarjat ei meinaa mahtua sinne oikeen kunnolla.ja tietenkin jarrut sun muut pitää tietenkin vaihtaa kans.Eli tehtävä ei ole mahdoton mutta hommia siinä on ihan helvetisti että saat sen koneen sinne menemään.
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

Kiitoksia tiedoista kaikille vastanneille.Välitän kaverille tiedot asiasta.En silti ihmettele vaikka se homman toteuttais :D
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös helpommalla (ja enemmän tehoja ) pääse kun lyö siihe dieselin keulille :twisted: ( tosin vähän kalliimmaksi tulee... vaikka meneehän se sitten paaaaljon pienemmällä polttoaine kuluilla :) )
Vastaa Viestiin