Stromberg-kaasutin

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
msse63
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 20.10.2005 16:41
Paikkakunta: Haapavesi

Stromberg-kaasutin

Viesti Kirjoittaja msse63 »

Auto hyytyy välillä... oletettavasti kaasutin jumittuu? Kaasuttimen räjäytys-kuvia onko saatavilla? Auto vm -63. Malli W110 190c
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oletko kokeillut hioa neulaventtiiliä esim. 600 vesihiomapaperilla? Sehän se jumittaa jos on kulunut pykälikkääksi aikojen saatossa.

Firmasta nimeltä kaasutinekspertti löytyy varmaan lisää apua jos tämä kikka ei tepsi.
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Mulla ois saabista otettu zenith/strömberg. Ajettu 20km. EI SIIS 20 TUHATTA, VAAN KILOMETRIÄ! Seoksen säätö yläpuolelta.

Purettu saabista, joka uutena putosi lastaussillalta lunastuskuntoon. Kaikki kilometrit tulleet tehtaan ja autoliikkeen koe/siirtoajossa.

Hintaa voi kysellä, jos kiinnostaa.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

nyt en ollut mallista varma, mutta olisko se kaasutin ollut: Solex 32 PICB, alaimu se kuitenkin on, joten Saabin kaasutin ei käy. Stromberg tuli vasta w115:een

Tuossa nyt on jotain kuvia:
http://www.ruddies.business.t-online.de/picb.htm

Jos kaasutin oli sitten 40PDSI
http://www.ruddies.business.t-online.de/40pdsidb.htm
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Juu, täysin eri laite.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Originaali kaasutin on siis Solex 34 PJCB. Mikäli konehuoneesta löytyy joku muu sekotin, tarvitsee siitä hommata kaikki tiedot (todennäköisesti löytyy kaasuttimen rungosta), sillä kaasutin tai jopa koko moottori ei ole enään alkuperäinen.

Jonkun saksalisen foorumin mukaan PICB:n osat käyvät suoraan. PICB: ja PJCB:n ero oli foorumin mukaan "täysin tuntematon"....lienee joku Mersuspesifinen "pikku-kikkula" jossain...

Tuossa aikasemmassa viestissäni se ensimmäinen linkki johtaa 34 PICB:n räjäytyskuvaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin