Tuli tuossa mieleeni, että pitääpä kysäistä foorumin viisailta noista W107 -mallien perävälityksistä, että mitähän niitä on ollut tarjolla mihinkin konevaihtoehtoihin?
Käykö muista mersumalleista perän sisuskalut, tai jopa kuoret 107:aan?
Voisi kuvitella, että osien vahvuuksissa olisi eroa 200d:n ja 500S:n välillä, vaikka perämurikan ulkomuoto olisikin samanlainen.
Entä mistähän mallista voisi löytää lukollisen perän? S- malliston perät ainakin 70-luvun malleista käynevät, liekö sitten ollut lukkoja juurikaan noissa? Jään mielenkiinnolla odottelemaan kommenttejanne ja parempaa tietoa.
W107 perävälitykset ja perien lujuus
mm. "takakoppa" on erilainen mm. 280:ssä olen nähnyt jäähdytysrivallisia malleja. Dieseleissä on aina sileä koppa. Lukko on harvinainen tilattava lisävaruste alkusarjojen w107:ssa. Myöhemminhän mukaan tuli ABS:t yms. jolloin murikkaan tuli paikka anturille....muistaakseni.
Mielstäni myös perän runko on isompi vanhemmissa 8-koneisissa, ainakin w126:ssa 8-malleissa koko on jo isompi. Myöhemmin periin ilmestyi myös "tasapainolaipat" vetoakselien perän puoleisiin päihin, jolloin vetoakselin kiinnitys muuttui ruuvikiinnitteiseksi.
Mielstäni myös perän runko on isompi vanhemmissa 8-koneisissa, ainakin w126:ssa 8-malleissa koko on jo isompi. Myöhemmin periin ilmestyi myös "tasapainolaipat" vetoakselien perän puoleisiin päihin, jolloin vetoakselin kiinnitys muuttui ruuvikiinnitteiseksi.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.