-89 200D vuotaa syöttöpumpun ja moottorin välistä öljyä käydessään.
Sielä taitaa olla pumpun akselilla o-rengastiiviste?
Ihmetyttää vaan se että se vuoto tulee siitä pumpun kiinnityslaipan ja moottorin välistä ylös päin! Kai siellä sitte on painetta jonku verran.
Pumpun kyjessä olevan luukun tiiveyden tarkastin ja se on ok mutta onko muita vaihtoehtoja ku se saakelin o-rengas? Sen vaihtaakseen ku joutuu repiä koko pumpun irti..
Niin siis jos joku ei saanu kuvaa missä se vuoto on niin...
Pumppu on kiinni moottorissa 3:lla 13mm kantaisella pultilla edestäpäin ja vuoto on siis nimenomaan tässä välissä. Tuntuu ensin öljy nousevan suoraan ylös ja siitä se valuu sitä laipan saumaa alas...
124 200D Vuotaa öljyä.
Aika metka juttu. Siellä tosiaan on O-rengas, mutta harvemmin tollaisessa paikassa O-rengas pettää, kun siihen ei kohdistu mitään mekaanista kuormaa. Painetta siellä kyllä on.
Jos joudut irroittamaan pumpun, ni se on inhoittavan iso juttu, noin pienen osan takia. Imusatsi irti, samoin alipainepumppu. Alipainepumpun takaa paljastuu pultti, jolla syöttöpumppu on kiinni hammaspyörässä. Huom kierre on "väärän kätinen".
Omassakin rupesi kusemaan toi pumppu, mutta siinä se on selvästi pohjatiiviste.
Jos joudut irroittamaan pumpun, ni se on inhoittavan iso juttu, noin pienen osan takia. Imusatsi irti, samoin alipainepumppu. Alipainepumpun takaa paljastuu pultti, jolla syöttöpumppu on kiinni hammaspyörässä. Huom kierre on "väärän kätinen".
Omassakin rupesi kusemaan toi pumppu, mutta siinä se on selvästi pohjatiiviste.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*