Mikä mittari TDT:n hansikaslokerossa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Mikä mittari TDT:n hansikaslokerossa?

Viesti Kirjoittaja tapve »

Tietääkö joku, mikä mittari on hansikaslokeron takaseinässä? Autoni on 300tdt automaatti ja vuosimalli -89. Mittarissa lukee bar. Mittari käsittääkseni näyttää koko ajan jotain 0.1 tai 0.2 nopeudesta tai kierrosluvuista huolimatta. Terv. vesa
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vetolevy ei kestä

Viesti Kirjoittaja veskola »

tapve kirjoitti:Tietääkö joku, mikä mittari on hansikaslokeron takaseinässä? Autoni on 300tdt automaatti ja vuosimalli -89. Mittarissa lukee bar. Mittari käsittääkseni näyttää koko ajan jotain 0.1 tai 0.2 nopeudesta tai kierrosluvuista huolimatta. Terv. vesa
Oluthanan painemittari :lol:

Ei mutta onko siellä vakiona tuollainen ja onko tuon joku ville virittäjä laittanut ? Ei kyllä ole tullut mieleen ruveta seuraamaan mittaristoja hanskalokeron kautta mutta ideana ihan hyvä, saa piilotettua tuning mittari lokeroon... :roll:
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Re: tekniikka

Viesti Kirjoittaja tapve »

veskola kirjoitti:
tapve kirjoitti:Tietääkö joku, mikä mittari on hansikaslokeron takaseinässä? Autoni on 300tdt automaatti ja vuosimalli -89. Mittarissa lukee bar. Mittari käsittääkseni näyttää koko ajan jotain 0.1 tai 0.2 nopeudesta tai kierrosluvuista huolimatta. Terv. vesa
Oluthanan painemittari :lol:

Ei mutta onko siellä vakiona tuollainen ja onko tuon joku ville virittäjä laittanut ? Ei kyllä ole tullut mieleen ruveta seuraamaan mittaristoja hanskalokeron kautta mutta ideana ihan hyvä, saa piilotettua tuning mittari lokeroon... :roll:
Mielestäni se näyttää ihan vakiomittarilta, eli on ollut siellä tehtaalta tullessa :roll: Siinä on myös taustavalo ja näyttää ihan hienolta eli mersun alkuperäiseltä, ois kiva jos joku tietäis kertoa, mitä mittari osoittaa tai pitäis osoittaa
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: Otappa kuva siinä jos vain mitenkään olis mahdollista.
Vieras

Re: Vetolevy ei kestä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Edited.
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

S124 farkussahan on vakiona takana hydrauliset iskarit. Eli tasonsäätö.
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

Mika.T kirjoitti:S124 farkussahan on vakiona takana hydrauliset iskarit. Eli tasonsäätö.

En usko oikein iskarin painemittariksi, kun mittareita on vain yksi, en ole viitsinyt vielä Veholta kysyä, tietäsivätkö siellä, mtta ois kiva tietää, mikä mittari oikeesti on. Ajattelin kyllä et täällä varmasti joku tietää, ja kai jollain on 300tdt mersussa samanlainen mittari??
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mihin asti siinä mittarissa on asteikkoa? Tasonsäädön maks. paine on 133bar joten en usko että se siihen liittyy.
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

mikä mittari??

Viesti Kirjoittaja tapve »

Mika.T kirjoitti:Mihin asti siinä mittarissa on asteikkoa? Tasonsäädön maks. paine on 133bar joten en usko että se siihen liittyy.
Muistelen et asteikko on -8:sta +8:aan, mittari on pyöreä, upotettu hansikaslokeron takaseinään, hopeanvärinen muuten ja siinä lukee bar alhaalla keskellä mittaria, Mittarissa palaa taustavalo ainakin aina silloin, kun hansikaslokeron aukaisee, muutoinhan sitä ei näy, ja se tosiaan näyttää jotain +0,1 tai +0,2 viisari. :?:
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Saatko kuvaa mittarista? Selventäisi asiaa huomattavasti. Teen tästä myös oman viestin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tapve kirjoitti: En usko oikein iskarin painemittariksi, kun mittareita on vain yksi...
Vain yksi kappale niitä mittareita pitääkin olla per akseli.
Mutta mainittu asteikko ei tue taas sitä, sillä alipainetta iskareissa ei voi olla.
Itse asiassa 0,1-0,2 bar kuulostaa jo vaarallisen alhaiselta (riippuen tietysti vähän paineilmaiskarin merkistä/mallista).

Mielenkiintoinen tapaus.... :?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ääni jälkiasennetuille ilmaiskareille, asteikko täsmäisi hyvin. Omegassa oli joskus moiset paineilmapamput, mittarin max paine 8bar. Oldschool-peränkorotus 8) alkoi olla parhaimmillaan 4barin paikkeilla, ajomukavuus siinä 1,5-2bar.

Onneksi mittari on älytty laittaa jemmaan eikä kojelautaan. :D
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

HVM kirjoitti:Ääni jälkiasennetuille ilmaiskareille, asteikko täsmäisi hyvin. Omegassa oli joskus moiset paineilmapamput, mittarin max paine 8bar. Oldschool-peränkorotus 8) alkoi olla parhaimmillaan 4barin paikkeilla, ajomukavuus siinä 1,5-2bar.

Onneksi mittari on älytty laittaa jemmaan eikä kojelautaan. :D
Iskarit niin edessä kuin takana tuntuu kyllä ihan hyviltä kuormattunakin ja jos paineet olis 0.1 tai 0.2n niin lukemat ei kyllä tue väittämääsi, että olisivat iskareiden paineet. Etu- vai taka akselin??
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

En ymmärrä, miten paineilmaiskareissa voisi olla alipainetta.
Siksi negatiivinen asteikko tuntuu vähintäänkin omituiselta, tai sitten mittari ei olekaan samasta sarjasta josta iskarit ovat.
(Joskus itselläni oli Monroet ja alkuperäisen mittarin asteikko oli 0-6 bar).

Mutta eiköhän iskarityyppi selviä, kun käväisee auton alla kurkkimassa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

Ari66 kirjoitti:En ymmärrä, miten paineilmaiskareissa voisi olla alipainetta.
Siksi negatiivinen asteikko tuntuu vähintäänkin omituiselta, tai sitten mittari ei olekaan samasta sarjasta josta iskarit ovat.
(Joskus itselläni oli Monroet ja alkuperäisen mittarin asteikko oli 0-6 bar).

Mutta eiköhän iskarityyppi selviä, kun käväisee auton alla kurkkimassa.
Minä kyllä luulen, et mittari näyttää jotain muuta kuin iskareiden painetta, kun autossani on normaalit iskarit, eli ei ole säädettävät, outoa, jos kellään muulla ei ole tällaista mittaria..??
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Antti V kirjoitti:Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
Edelleen: Selittäkää miten voi olla kahdeksan barin (tai ylipäätä yhtään) alipaine paineilmaiskareissa?

Vai onko olemassa iskarityyppejä, joissa olisi "perusvaimennus" hoidettu jotenkin ja sitä saa muutettua ali- ja ylipaineella?
(Vaatinee pumpultakin vähän spesiaaliluonnetta, että moisiin yli- ja varsinkin alipaineisiin pääsee, autokäytössä).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

Antti V kirjoitti:Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
Tuo voi olla kyllä totta ja jos näin on, niin luulen et ne on jo tehtaalla laitettu, koska mittari vaikuttaa alkuperäiseltä
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ari66 kirjoitti:
Antti V kirjoitti:Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
Edelleen: Selittäkää miten voi olla kahdeksan barin (tai ylipäätä yhtään) alipaine paineilmaiskareissa?

Vai onko olemassa iskarityyppejä, joissa olisi "perusvaimennus" hoidettu jotenkin ja sitä saa muutettua ali- ja ylipaineella?
(Vaatinee pumpultakin vähän spesiaaliluonnetta, että moisiin yli- ja varsinkin alipaineisiin pääsee, autokäytössä).
Kyllä se on niitä tarvike iskareita mistä HVM jo puheli ja niissä saattoi tulla mitä eriskummallisempia mittareita ja joo Ari, ei taida siellä alipainetta olla :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos mittari on alkuperäinen niin siinä lukenee VDO? :idea: Kummalliselle tuntuu että tehtaalla porailtaisiin mittareita hanskapaksin pohjaan. :D
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

HVM kirjoitti:Jos mittari on alkuperäinen niin siinä lukenee VDO? :idea: Kummalliselle tuntuu että tehtaalla porailtaisiin mittareita hanskapaksin pohjaan. :D
On tosi siististi upotettu ja näyttää ihan tehdasasetukselta, eihän tuolla muutoin mitään merkitystä ole, ku auto toimii kuin unelma, mutta ois ollu kiva tietää, mikä mittari se tuokin on.. terv. vesa
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Siis lukiko siinä VDO ? Tai mitään muuta kuin "bar" ?
Muu valmistaja? Tarkkuusluokka?
Asteikon jako ja mahdolliset värilliset alueet?
Näyttääkö se 0,1-0,2 bar myös silloin kun auto ei käy?
Entä silloin, kun auto on seissyt yön yli?

Tarkka ja hyvä kuva tosiaan kertoisi paljon enemmän...... :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 25.03.2009 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ottakaa nyt äkkiä piuhoista kiinni niin selviää mikä kumma se oikein on, Ari66 saa kohta slaagin kun se tota menoa on huolestunut hanskalokeron painemittarista! :lol: :wink:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

raul kirjoitti:Ottakaa nyt äkkiä piuhoista kiinni niin selviää mikä kumma se oikein on, Ari66 saa kohta slaagin kun se tota menoa on huolestunut hanskalokeron painemittarista! :lol: :wink:
Juu lähellä alkaa olla :D
Ei vaan, alkoihan tuo tosiaan kiinnostamaan meikäläistäkin, kun kovin eriskummalliselta vaikuttaa eikä siihen ole suuret gurutkaan tyhjentävää vastausta osanneet vielä antaa :wink:
Eritoten hämmästyttää tuo alipainemittaus ja vieläpä tuolla skaalalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Edited.
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Yritin itsekin jo hätäpäissäni aiemmin soveltaa Generiginkin oivaltamaa lähestymistapaa.

Oma variaationi tästä on se, että kyseessä on alipainetoiminen roskakuilu eli vacuumilla imaistaan karkkipaperit, mäkkäriroskat ja apukuskin yrjöt jonnekin jätesäiliöön tai suoraan maantielle.
Automallille ominaisella täsmällisyydellä "teho" ilmoitetaan alipaineena siirtolinjassa.

Ylipainemittaus taas indikoi mahdollisesta siirtolinjan tukkeutumisesta.
Eli jossain voi olla vielä varoitusvalokin tai summeri :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Trolli ? :lol:

Katso vin koodin perusteella onko autossasi ollut joku superhyper erikoisuus.

Oli mikä tahansa, ei se alkuperäinen voi olla, piste :lol:
perros
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.10.2005 18:58
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja perros »

Ari, ei se miinus tarvitse välttämättä alipainetta tarkoittaa.
Mitatkoon mitä tahansa, nolla olisi standarditila, miinus "löysempi"tila, plus "tiukempi"tila.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

markox kirjoitti:Trolli ? :lol:

Katso vin koodin perusteella onko autossasi ollut joku superhyper erikoisuus.

Oli mikä tahansa, ei se alkuperäinen voi olla, piste :lol:
Miksei? Lisätään sinne vielä lämmitys- ja viilennyssysteemit mittareineen, webaston kello (joka muuten asennettiin juuri sinne lokeroon) joka määrää minkälainen paine on missäkin lämpötilassa ja nimenomaan mihin kellonaikaan! Näin pysyy ebola kurissa. :wink: :roll:
Vastaa Viestiin