Mikä mittari TDT:n hansikaslokerossa?
Mikä mittari TDT:n hansikaslokerossa?
Tietääkö joku, mikä mittari on hansikaslokeron takaseinässä? Autoni on 300tdt automaatti ja vuosimalli -89. Mittarissa lukee bar. Mittari käsittääkseni näyttää koko ajan jotain 0.1 tai 0.2 nopeudesta tai kierrosluvuista huolimatta. Terv. vesa
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Re: Vetolevy ei kestä
Oluthanan painemittaritapve kirjoitti:Tietääkö joku, mikä mittari on hansikaslokeron takaseinässä? Autoni on 300tdt automaatti ja vuosimalli -89. Mittarissa lukee bar. Mittari käsittääkseni näyttää koko ajan jotain 0.1 tai 0.2 nopeudesta tai kierrosluvuista huolimatta. Terv. vesa
Ei mutta onko siellä vakiona tuollainen ja onko tuon joku ville virittäjä laittanut ? Ei kyllä ole tullut mieleen ruveta seuraamaan mittaristoja hanskalokeron kautta mutta ideana ihan hyvä, saa piilotettua tuning mittari lokeroon...
Re: tekniikka
Mielestäni se näyttää ihan vakiomittarilta, eli on ollut siellä tehtaalta tullessa Siinä on myös taustavalo ja näyttää ihan hienolta eli mersun alkuperäiseltä, ois kiva jos joku tietäis kertoa, mitä mittari osoittaa tai pitäis osoittaaveskola kirjoitti:Oluthanan painemittaritapve kirjoitti:Tietääkö joku, mikä mittari on hansikaslokeron takaseinässä? Autoni on 300tdt automaatti ja vuosimalli -89. Mittarissa lukee bar. Mittari käsittääkseni näyttää koko ajan jotain 0.1 tai 0.2 nopeudesta tai kierrosluvuista huolimatta. Terv. vesa
Ei mutta onko siellä vakiona tuollainen ja onko tuon joku ville virittäjä laittanut ? Ei kyllä ole tullut mieleen ruveta seuraamaan mittaristoja hanskalokeron kautta mutta ideana ihan hyvä, saa piilotettua tuning mittari lokeroon...
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Re: Vetolevy ei kestä
Edited.
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika.T kirjoitti:S124 farkussahan on vakiona takana hydrauliset iskarit. Eli tasonsäätö.
En usko oikein iskarin painemittariksi, kun mittareita on vain yksi, en ole viitsinyt vielä Veholta kysyä, tietäsivätkö siellä, mtta ois kiva tietää, mikä mittari oikeesti on. Ajattelin kyllä et täällä varmasti joku tietää, ja kai jollain on 300tdt mersussa samanlainen mittari??
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
mikä mittari??
Muistelen et asteikko on -8:sta +8:aan, mittari on pyöreä, upotettu hansikaslokeron takaseinään, hopeanvärinen muuten ja siinä lukee bar alhaalla keskellä mittaria, Mittarissa palaa taustavalo ainakin aina silloin, kun hansikaslokeron aukaisee, muutoinhan sitä ei näy, ja se tosiaan näyttää jotain +0,1 tai +0,2 viisari.Mika.T kirjoitti:Mihin asti siinä mittarissa on asteikkoa? Tasonsäädön maks. paine on 133bar joten en usko että se siihen liittyy.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vain yksi kappale niitä mittareita pitääkin olla per akseli.tapve kirjoitti: En usko oikein iskarin painemittariksi, kun mittareita on vain yksi...
Mutta mainittu asteikko ei tue taas sitä, sillä alipainetta iskareissa ei voi olla.
Itse asiassa 0,1-0,2 bar kuulostaa jo vaarallisen alhaiselta (riippuen tietysti vähän paineilmaiskarin merkistä/mallista).
Mielenkiintoinen tapaus....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Iskarit niin edessä kuin takana tuntuu kyllä ihan hyviltä kuormattunakin ja jos paineet olis 0.1 tai 0.2n niin lukemat ei kyllä tue väittämääsi, että olisivat iskareiden paineet. Etu- vai taka akselin??HVM kirjoitti:Ääni jälkiasennetuille ilmaiskareille, asteikko täsmäisi hyvin. Omegassa oli joskus moiset paineilmapamput, mittarin max paine 8bar. Oldschool-peränkorotus alkoi olla parhaimmillaan 4barin paikkeilla, ajomukavuus siinä 1,5-2bar.
Onneksi mittari on älytty laittaa jemmaan eikä kojelautaan.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En ymmärrä, miten paineilmaiskareissa voisi olla alipainetta.
Siksi negatiivinen asteikko tuntuu vähintäänkin omituiselta, tai sitten mittari ei olekaan samasta sarjasta josta iskarit ovat.
(Joskus itselläni oli Monroet ja alkuperäisen mittarin asteikko oli 0-6 bar).
Mutta eiköhän iskarityyppi selviä, kun käväisee auton alla kurkkimassa.
Siksi negatiivinen asteikko tuntuu vähintäänkin omituiselta, tai sitten mittari ei olekaan samasta sarjasta josta iskarit ovat.
(Joskus itselläni oli Monroet ja alkuperäisen mittarin asteikko oli 0-6 bar).
Mutta eiköhän iskarityyppi selviä, kun käväisee auton alla kurkkimassa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Minä kyllä luulen, et mittari näyttää jotain muuta kuin iskareiden painetta, kun autossani on normaalit iskarit, eli ei ole säädettävät, outoa, jos kellään muulla ei ole tällaista mittaria..??Ari66 kirjoitti:En ymmärrä, miten paineilmaiskareissa voisi olla alipainetta.
Siksi negatiivinen asteikko tuntuu vähintäänkin omituiselta, tai sitten mittari ei olekaan samasta sarjasta josta iskarit ovat.
(Joskus itselläni oli Monroet ja alkuperäisen mittarin asteikko oli 0-6 bar).
Mutta eiköhän iskarityyppi selviä, kun käväisee auton alla kurkkimassa.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Edelleen: Selittäkää miten voi olla kahdeksan barin (tai ylipäätä yhtään) alipaine paineilmaiskareissa?Antti V kirjoitti:Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
Vai onko olemassa iskarityyppejä, joissa olisi "perusvaimennus" hoidettu jotenkin ja sitä saa muutettua ali- ja ylipaineella?
(Vaatinee pumpultakin vähän spesiaaliluonnetta, että moisiin yli- ja varsinkin alipaineisiin pääsee, autokäytössä).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tuo voi olla kyllä totta ja jos näin on, niin luulen et ne on jo tehtaalla laitettu, koska mittari vaikuttaa alkuperäiseltäAntti V kirjoitti:Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Kyllä se on niitä tarvike iskareita mistä HVM jo puheli ja niissä saattoi tulla mitä eriskummallisempia mittareita ja joo Ari, ei taida siellä alipainetta ollaAri66 kirjoitti:Edelleen: Selittäkää miten voi olla kahdeksan barin (tai ylipäätä yhtään) alipaine paineilmaiskareissa?Antti V kirjoitti:Ettei kyseisessä autossa ole ollut joskus aiemmin ilmaiskareita ja mittari on perua siltä ajalta
Vai onko olemassa iskarityyppejä, joissa olisi "perusvaimennus" hoidettu jotenkin ja sitä saa muutettua ali- ja ylipaineella?
(Vaatinee pumpultakin vähän spesiaaliluonnetta, että moisiin yli- ja varsinkin alipaineisiin pääsee, autokäytössä).
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
On tosi siististi upotettu ja näyttää ihan tehdasasetukselta, eihän tuolla muutoin mitään merkitystä ole, ku auto toimii kuin unelma, mutta ois ollu kiva tietää, mikä mittari se tuokin on.. terv. vesaHVM kirjoitti:Jos mittari on alkuperäinen niin siinä lukenee VDO? Kummalliselle tuntuu että tehtaalla porailtaisiin mittareita hanskapaksin pohjaan.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siis lukiko siinä VDO ? Tai mitään muuta kuin "bar" ?
Muu valmistaja? Tarkkuusluokka?
Asteikon jako ja mahdolliset värilliset alueet?
Näyttääkö se 0,1-0,2 bar myös silloin kun auto ei käy?
Entä silloin, kun auto on seissyt yön yli?
Tarkka ja hyvä kuva tosiaan kertoisi paljon enemmän......
Muu valmistaja? Tarkkuusluokka?
Asteikon jako ja mahdolliset värilliset alueet?
Näyttääkö se 0,1-0,2 bar myös silloin kun auto ei käy?
Entä silloin, kun auto on seissyt yön yli?
Tarkka ja hyvä kuva tosiaan kertoisi paljon enemmän......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Juu lähellä alkaa ollaraul kirjoitti:Ottakaa nyt äkkiä piuhoista kiinni niin selviää mikä kumma se oikein on, Ari66 saa kohta slaagin kun se tota menoa on huolestunut hanskalokeron painemittarista!
Ei vaan, alkoihan tuo tosiaan kiinnostamaan meikäläistäkin, kun kovin eriskummalliselta vaikuttaa eikä siihen ole suuret gurutkaan tyhjentävää vastausta osanneet vielä antaa
Eritoten hämmästyttää tuo alipainemittaus ja vieläpä tuolla skaalalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Yritin itsekin jo hätäpäissäni aiemmin soveltaa Generiginkin oivaltamaa lähestymistapaa.
Oma variaationi tästä on se, että kyseessä on alipainetoiminen roskakuilu eli vacuumilla imaistaan karkkipaperit, mäkkäriroskat ja apukuskin yrjöt jonnekin jätesäiliöön tai suoraan maantielle.
Automallille ominaisella täsmällisyydellä "teho" ilmoitetaan alipaineena siirtolinjassa.
Ylipainemittaus taas indikoi mahdollisesta siirtolinjan tukkeutumisesta.
Eli jossain voi olla vielä varoitusvalokin tai summeri
Oma variaationi tästä on se, että kyseessä on alipainetoiminen roskakuilu eli vacuumilla imaistaan karkkipaperit, mäkkäriroskat ja apukuskin yrjöt jonnekin jätesäiliöön tai suoraan maantielle.
Automallille ominaisella täsmällisyydellä "teho" ilmoitetaan alipaineena siirtolinjassa.
Ylipainemittaus taas indikoi mahdollisesta siirtolinjan tukkeutumisesta.
Eli jossain voi olla vielä varoitusvalokin tai summeri
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Miksei? Lisätään sinne vielä lämmitys- ja viilennyssysteemit mittareineen, webaston kello (joka muuten asennettiin juuri sinne lokeroon) joka määrää minkälainen paine on missäkin lämpötilassa ja nimenomaan mihin kellonaikaan! Näin pysyy ebola kurissa.markox kirjoitti:Trolli ?
Katso vin koodin perusteella onko autossasi ollut joku superhyper erikoisuus.
Oli mikä tahansa, ei se alkuperäinen voi olla, piste