124 "ilmatorvien" säätörulien valot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

124 "ilmatorvien" säätörulien valot

Viesti Kirjoittaja Saul »

Aihetta on varmaan käsitelty jo aiemmin, mutta ei hakukaan auttanut. :oops:

Kuinka ne kojetaulun ilma-aukkojen säätörullat saa purettua ja kasattua. Pitäisi vaihtaa polttimot, koska keskimmäinen ja repsikan puoleinen ovat pimeinä.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No sattupa soppelisti :D :

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=259&highlight=

Oli juuri puhetta aiheesta.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

HVM kirjoitti:No sattupa soppelisti :D :

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=259&highlight=

Oli juuri puhetta aiheesta.
Kas, ja vielä kuvain kansa. Loistavaa. Tullut itsellekin mieleen, että josko nuo vaihtaisi.
Irrotuksesta vielä; siis nouo pikkumeisselit isketään vaan noiden muovilipareiden alle suuttimen sisällä ja sitten jotensakin vedetään? Suutin ei ole millään varsinaisesti kiinni?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
HVM kirjoitti:No sattupa soppelisti :D :

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=259&highlight=

Oli juuri puhetta aiheesta.
Kas, ja vielä kuvain kansa. Loistavaa. Tullut itsellekin mieleen, että josko nuo vaihtaisi.
Irrotuksesta vielä; siis nouo pikkumeisselit isketään vaan noiden muovilipareiden alle suuttimen sisällä ja sitten jotensakin vedetään? Suutin ei ole millään varsinaisesti kiinni?
Juuri näin. :)
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Hirviäst kiitoksii :lol: !
Valot palaa mutta kauhulla on tullut tuumattuu että MITÄS :shock: sitten kun sammuu.
Nyt tiädän.
Lisää tippejä:
Tutustuin näihin ilmanohjaimen "siivekkeisiin" joilla säädetään ylös/alas ilmavirtaus kun oli pari siivekettä rikki. Siivekkeen toinen reuna oli irti eli siivekkeet reunastaan "läjässä". Hämmästys :shock: oli suuri kun huomasin että kyseessä on ns. akselirakenne. Muovinen pieni akseli joka yhdistää siivekkeen kehysrakenteeseen.
Tilalle sopii ns. isomman paperiliittimen pätkä pikaliimalla lukittuna.
Siiveke pelaa paremmin kuin uusi :!:
Ja malli oli W210
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Nöyrimmät kiitokset hyvistä vinkeistä! :D Enää puuttuu tiedon käytäntöön soveltaminen. Polttimotkin ostin 2 kuukautta sitten valmiiksi eli jos sama tahti jatkuu niin... :shock:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Saul kirjoitti:Nöyrimmät kiitokset hyvistä vinkeistä! Enää puuttuu tiedon käytäntöön soveltaminen.
Samma här.
Ei muuten mitään, mutta ei perhana tahdo koko talosta löytyä virkkuukoukkua... :lol: :oops:

EDIT. Ostin rohkeasti virkkuukoukut (käsityöliikkeen myyjää nauratti ihan vähän kun kerroin, mitä niillä aion tehdä. Mutta mites tiukassa nuo suuttimet nyt sitten oikein on? Tuntuu, että siinä pettää joku paikka ennen kuin ne lähtevät mihinkään irtoamaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin