MB 260E -87

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jsmaa
Mersumies
Mersumies

MB 260E -87

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Elikkä 124 koppainen 260E vm. -87 ajettu 360000.

Mitä pitäis osata tarkistaa ja kysellä jos aikoo moisen hankkia?

Onko näissä jotain erityistä joka näillä kilometreillä alkaa laueta,kun noista

bensakoneista ei meikäläisellä ole kokemuksia.Joten vinkkejä toivotaan!

Kiitoksia jo etukäteen.
juhape
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhape »

Lujia autojahan nuo ovat, tuolla omalla 300E:llä on nyt ajetty 425tkm eikä vieläkännn mitään suurempaa remonttia.
Koneesta kuuntele venttiiilin nostimia, varsinkin kylmänä ne pitää ääntä jos ovat kuluneet. Samoin katso vuotaako jakokopan tiiviste, koneen oikea etukulma on öljyinen jos vuotaa. Ja jakoketjun ääniä kannatta kuunnella myös. Jos on kunnossa niin ei pidä mitään ääntä.

Ajossa kuuntele pitääkö perä ääntä ja takapään tukivarsissa jos on väljää niin muljuaa ajossa. Tuossa nyt jotain tarkisteltavaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
jsmaa
Mersumies
Mersumies

OSTAISINKO W124 260E -87

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

juhape kirjoitti:Lujia autojahan nuo ovat, tuolla omalla 300E:llä on nyt ajetty 425tkm eikä vieläkännn mitään suurempaa remonttia.
Koneesta kuuntele venttiiilin nostimia, varsinkin kylmänä ne pitää ääntä jos ovat kuluneet. Samoin katso vuotaako jakokopan tiiviste, koneen oikea etukulma on öljyinen jos vuotaa. Ja jakoketjun ääniä kannatta kuunnella myös. Jos on kunnossa niin ei pidä mitään ääntä.

Ajossa kuuntele pitääkö perä ääntä ja takapään tukivarsissa jos on väljää niin muljuaa ajossa. Tuossa nyt jotain tarkisteltavaa.
Perä tosiaan pitää ääntä,luulen sitä kuitenkin renkaiden aiheuttamaksi,siksi se sopisi.Mitään ujellusta ei kuulu vaan tasaista jurinaa.Että olisko se sittenkään perän ääntä?
Tarkoitatko jakokopan tiivisteellä ns. venttiilikannen tiivistettä?Siellä oikealla
edessä tosiaan oli öljyä,tosin ei konettakaan ollut pesty aikoihin joten en sitten tiedä kunka paljon se tosiasiassa vuotaa.Kone kävi hiljaisesti,tuntui olevan ok. - tiedä sitten.Ootko ajanut ton km määrän tekemättä koneelle mitään?
Missähän hintahaarukassa tommonen peli kulkee?Kun päällisin puolin kaikki näyttäis olevan ok.Alkavia,tosin hyvin pieniä ruosteläikkiä lukuunottamatta.
Nikkelimarkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: OSTAISINKO W124 260E -87

Viesti Kirjoittaja Nikkelimarkka »

[
:Missähän hintahaarukassa tommonen peli kulkee?Kun päällisin puolin :kaikki näyttäis olevan ok.Alkavia,tosin hyvin pieniä ruosteläikkiä :lukuunottamatta.[/quote]

Mä ostin kesällä 86- mallisen tomaatin ja sain hinnan alkamaan kolmosella. Eli ei noista täysikäiseksi päässeistä mersuistakaan enää voi kai viisnumeroisia hintoja maksella. Auto on sisäsiisti, tällä hetkellä ei ruostetta näkyvissä mutta korjausjäljet kyllä (paikkamaalaus) . Kylmänä kuuluu hetken läpsytystä eli venttiilinostinhommia lienee tiedossa. Muuten auto toiminut hienosti mulla, ajettu yht. 300 tkm. Huoltokirjassa ei ainakaan ole merkintää konerempoista, automaattilaatikon remontista kyllä.
ML 320 cdi
juhape
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhape »

jsmaa kirjoitti: Perä tosiaan pitää ääntä,luulen sitä kuitenkin renkaiden aiheuttamaksi,siksi se sopisi.Mitään ujellusta ei kuulu vaan tasaista jurinaa.Että olisko se sittenkään perän ääntä?
Tarkoitatko jakokopan tiivisteellä ns. venttiilikannen tiivistettä?Siellä oikealla
edessä tosiaan oli öljyä,tosin ei konettakaan ollut pesty aikoihin joten en sitten tiedä kunka paljon se tosiasiassa vuotaa.Kone kävi hiljaisesti,tuntui olevan ok. - tiedä sitten.Ootko ajanut ton km määrän tekemättä koneelle mitään?
Missähän hintahaarukassa tommonen peli kulkee?Kun päällisin puolin kaikki näyttäis olevan ok.Alkavia,tosin hyvin pieniä ruosteläikkiä lukuunottamatta.
Jos perästä kuuluu tasaista jurinaa niin saattaapi olla pyöränlaakeri joka siellä jurnuttelee. Perään ääni on yleenä ulinaa joka lakkaa kun löysää kaasua.
Jakokoppa ei ole sama kuin venttiilikoppa vaan se on siinä moottorissa etummaisena. Ja sieltä kovettuu se ylä ja alaosan välinen U-muotoinen kumitiiviste. Ei se kovin hankala ole vaihtaa.
Itse oon tuolla autolla ajanu n.60tkm ja aika tarkka huoltokirja on aikaisemmilta ajoilta joten en usko että mitään suurempaa on tehty.
Itse olen tosiaan vaihtanu ne venttiilinnostimet ja tuon tiivisteen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Nikkelimarkka kirjoitti:[
:Missähän hintahaarukassa tommonen peli kulkee?Kun päällisin puolin :kaikki näyttäis olevan ok.Alkavia,tosin hyvin pieniä ruosteläikkiä :lukuunottamatta.
Mä ostin kesällä 86- mallisen tomaatin ja sain hinnan alkamaan kolmosella. Eli ei noista täysikäiseksi päässeistä mersuistakaan enää voi kai viisnumeroisia hintoja maksella. Auto on sisäsiisti, tällä hetkellä ei ruostetta näkyvissä mutta korjausjäljet kyllä (paikkamaalaus) . Kylmänä kuuluu hetken läpsytystä eli venttiilinostinhommia lienee tiedossa. Muuten auto toiminut hienosti mulla, ajettu yht. 300 tkm. Huoltokirjassa ei ainakaan ole merkintää konerempoista, automaattilaatikon remontista kyllä.[/quote]
Pääsee "mielestään halvalla" kun ostaa halvan. Hyvää et saa halvalla. Tajuat varmaankin kunnosta sen että, kori laho yksilön voi hylätä romukoppaan. Tekniikkaa saa rahalla.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin