W124 300E24 vakionopeudensäädin ei toimi??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

W124 300E24 vakionopeudensäädin ei toimi??

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nii vakionopeuden säädin on pimeä (alkuperäinen). Kaksi kertaa olen saanut se toimimaan viiksestä ja kummallakin kerralla sen nopeuden säätö on ollut tosi tarkka. Korjaa kilometrin parin nopeus heittoja. Eli aika lypsämistä on ajaminen kun se on toiminut. Missähän mahtaa olla vika ja miten pystyy säätämään siihen vähän enemmän toleranssia. En ole viitsinyt mennä ominpäin purkamaan ja siksi neuvot olisi tarpeen! Auto on vm.-90 jos on siitä apua?
Kiitos taas etukäteen!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mikäli nyt oikein luin tarinaasi, niin vakkari toimii ihan oikein :idea:

Vakkarin käyttöohjeet kun lukaisee niin tuokin varuste tuntuu paljon loogisemmalta käyttää (kuin myös toiminta) :wink:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

epk kirjoitti:mikäli nyt oikein luin tarinaasi, niin vakkari toimii ihan oikein :idea:

Vakkarin käyttöohjeet kun lukaisee niin tuokin varuste tuntuu paljon loogisemmalta käyttää (kuin myös toiminta) :wink:
Ei ole mulla minkäänlaisia käyttöohjeita koko autoon.
Auto on uitettu reilu puol vuotta sitten deutsista.
Jaa se on ihan normaalia tuo tarkkuus? Mutta se ei toimi nyt ollenkaan koko vakkari. Kaksi kertaa olen saanut sen päälle puolessa vuodessa. Mikähän niissä on se yleisin vika?
PS.nyt ei huurru enää lasit. huurteen poisto päälle ja johan näkee ajaa.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Ratin alla vdo-ohjainboxi "peltirasia" pitää irrottaa suojat ennen kuin pääsee käsiksi... Itsella oli samoja vaivoja.. boxi uusiin.. pelannu täysin sen jälkeen.. :wink:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Riku kirjoitti:Ratin alla vdo-ohjainboxi "peltirasia" pitää irrottaa suojat ennen kuin pääsee käsiksi... Itsella oli samoja vaivoja.. boxi uusiin.. pelannu täysin sen jälkeen.. :wink:
Tuo pitää kattoo heti kun on ylimäärästä aikaa! Eli se on rattiputkessa kiinni suojien alla. OK. Mikähän lie ollu hinta sille "releelle" jos muistat?
Kiitos vinkistä! :D
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Manu300cea24 kirjoitti:
Riku kirjoitti:Ratin alla vdo-ohjainboxi "peltirasia" pitää irrottaa suojat ennen kuin pääsee käsiksi... Itsella oli samoja vaivoja.. boxi uusiin.. pelannu täysin sen jälkeen.. :wink:
Tuo pitää kattoo heti kun on ylimäärästä aikaa! Eli se on rattiputkessa kiinni suojien alla. OK. Mikähän lie ollu hinta sille "releelle" jos muistat?
Kiitos vinkistä! :D
Ei ole rattiputkessa vaan rattiputken vieressä.. Huomaat kun katsot.. hopeinen pelti rasia oisko ollu 14 napanen liitin siinä päässä.. :roll: :D Kantaa nimeä ohjainyksikkö ei "rele" :lol: Itse maksoin 100 pintaan käytetystä.. :wink:
KL:ssä osanro:12601 230e :shock:

Kannattaa muutkin paikat tarkistaa.. Esim ohjainneula siinä rattiputkessa.
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

mulla ei puhu mitään... alumiininen vdo boxi konehuoneessa pitää tyhmää naputusta ainakun laittaa virrat päälle ja hiljenee aina kun koskee jarrupolkimeen. Mistäköhän moinen voi johtua :roll:
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Vähän offtopic, mutta;

Olisko miten mahdoton homma asentaa vakkari automaattilootaiseen, sitä kun ei omastani löydy? Auto siis -88 300CE... Laatikkohan on 4-vaihteinen.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Riku kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:
Riku kirjoitti:Ratin alla vdo-ohjainboxi "peltirasia" pitää irrottaa suojat ennen kuin pääsee käsiksi... Itsella oli samoja vaivoja.. boxi uusiin.. pelannu täysin sen jälkeen.. :wink:
Tuo pitää kattoo heti kun on ylimäärästä aikaa! Eli se on rattiputkessa kiinni suojien alla. OK. Mikähän lie ollu hinta sille "releelle" jos muistat?
Kiitos vinkistä! :D
Ei ole rattiputkessa vaan rattiputken vieressä.. Huomaat kun katsot.. hopeinen pelti rasia oisko ollu 14 napanen liitin siinä päässä.. :roll: :D Kantaa nimeä ohjainyksikkö ei "rele" :lol: Itse maksoin 100 pintaan käytetystä.. :wink:
KL:ssä osanro:12601 230e :shock:

Kannattaa muutkin paikat tarkistaa.. Esim ohjainneula siinä rattiputkessa.
:shock: ho hoijaa! aika kallis ohjainlaite! no elämä on. se pitää kattoo onko siitä uudesta/käytetystä apua. kiitos neuvosta!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tomi S. kirjoitti:Vähän offtopic, mutta;

Olisko miten mahdoton homma asentaa vakkari automaattilootaiseen, sitä kun ei omastani löydy? Auto siis -88 300CE... Laatikkohan on 4-vaihteinen.
En tiedä yhtään miten se asennetaan mutta kyllä se onnistuu joka sen osaa tehdä.
itellähi on automaatti ja vakkari tosin alkuperäinen.
kaikki on mahdollista kun vielä ihmiset tekee noi laitteet! :lol:
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

:(

mulla on vakkari E300D tomaatissa ja toimii jos on toimiakseen.
Etenkin otti nokiinsa kun oli eri profiilin renkaat edessä kuin takana.
tuo 100 e EHJÄSTÄ boxista ei ole paha , uusi on yli 300.

...jos se sillä varmasti tulisi jkuntoon , voisin jopa ostaa :wink:
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Vielä halvemmaks tulis kongit juottaa uudestaa.. Mut se on jo oma lajinsa.. :lol: :wink:
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

juu..

olen ennenkin lukenut tällä forúmilla noista uudelleen "tinauksista"
itse tuskin omaan riittävä taitoa juottamiseen . mutta tuttavapiirissäni on
todella taitava tv- korjaus-setä.
voisiko Riku antaa lisävinkkiä mitä boxissa juotetaan...vai löytyyykö
haulla ?
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

tapioh kirjoitti:mitä boxissa juotetaan...?
Irronneet juotokset takaisin kiinni.. :roll:
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Koitinkin tinata mutta ei tehonnu.. En oo ihan varma tuliko oikeasta paikasta kokeiltua.. :roll: Oisko niitä ollu 6 kpl kondensioita piirilevyllä mitkä vaihtaa uusiin..

Tekijä/onnistuneet miehet kertokoot..

:wink:
Avatar
kimlahti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 11.05.2004 16:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Mulla ei toimi kuin satunnaisesti mokoma tuote. :evil: Kaikki elkot vaihdoin siihen purkkiin ja myös servon potikan hiilipinta on tarkistettu. Jarruvalojen kantoihin on suihkutettu amerikkalaista käärmeöljyä (AC90). Seuraavaksi ohjelmassa on vaihtaa servolle menevä johto jos vaikka se olisi hapattunut pakosarjan avustuksella. Jos tuo ei auta niin pitää ruveta kytkemään autoon mittalaitteita enemmänkin. ;)
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
Vastaa Viestiin