W203 sivuttaispito märällä yllättävän huono. Renkaat!?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kardaani
Mersumies
Mersumies

W203 sivuttaispito märällä yllättävän huono. Renkaat!?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Olen ajanut puolitoistavuotta w203 200 cdi:tä ja märällä kelillä kuten tänään huomaa auton huonon sivuttaispidon. Hiljaisissa nopeuksissakin perä irtoaa yllättävän(liian) helposti kurveissa. Ajamani 123 tai 124 autot eivät ole lainkaan niin herkkiä sivuluistoon tai ihan puskemiseenkin. Onko tässä alusta viritetty ESP:n avulla. Renkaat ovat aina olleet W203:ssa Nokialaisia. Onko Nokialainen vain huono sadekelin rengas? Kuivalla kelillä alustan ominaisuudet riittävät loistavan pitkälle.
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja dry »

Moi. Kyllä se 124:kin lähtee yllättävän helposti omille teilleen... Eilen olin hakemassa puoliskoa töistä ja kotiin tullessa satoi vettä. Tulimme tuohon Keilaniemen liittymään (suuntana Lauttasaari) jossa on sellanen kuivalla kelillä 60 kmh ajettava s-mutkaliittymä moottoritielle niin johan huomasin että takarenkaat yrittävät ensimmäisen mutkan jälkeen ohittaa eturenkaat; tuli aika villi olo kun ei heti tiennyt pitäiskö polkasta kaasua (ja saada neliveto päälle) vai löysätä - päätin sitten löysätä ja heti auto oikeni ja nelivetokin aktivoitui... :shock: Loppumatka sitten ajettinkin varpasilleen :oops: . Mahtoi takana tuleva Nissankuski katsoa pitkään kun farkkumersulla mentiin kylkimyyryä ahtaassa mutkassa :D . Syynä lienee nuo ulkoreunoistaan kuluneet vanhat takarenkaat... Pitäis varmaan hommata uudet ja käydä nelipyöräsuuntauksessa... 8)
Viimeksi muokannut dry, To 29.09.2005 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
TommiN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TommiN »

Renkaissa syyt todennäköisesti. Kyllähän tuo tota peräpäätä vähän aina täräyttää kuoppaan ajettaessa, mutta itse olen ainakin huomannut, että jo kun renkaissa on enää tuo 4mm jäljellä ne on vaihdettava...ja kyllä niitä kuluukin kun näyttää siltä, että 25 000km välein on takafillarit vaihdettava :twisted:
w220 S 320 CDI A -04
w126 500 SE -89
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

kannattaa tarkistaa ettei ole takana haritusta,124:nen lähtee aika tasasesti luisuun jos on kunnossa.siis ei ole yli eikä aliohjautuva.pienikin haritus vaikuttaa asiaan melkoisesti.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

W203 on varsin huono ajettava liukkaalla alustalla jos ESP on pois toiminnasta, kaipa suunnittelu on edennyt ESP:n ehdoilla.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin