MB 300 Ce 24v - AUTO PUOLTAA, vaikka nelipyöräsuuntaus tehty
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
MB 300 Ce 24v - AUTO PUOLTAA, vaikka nelipyöräsuuntaus tehty
Olen hankkimassa talvikäyttöön 17 tuuman aluvanteita. Minkälaiset vanteet tuohon autoon sopii, siis leveys, pulttijaot jne?
Jos joltakin löytyy hyväkuntoisia nasta/kitkarenkaita vanteineen ko. autoon, niin voi tarjota!
Jos joltakin löytyy hyväkuntoisia nasta/kitkarenkaita vanteineen ko. autoon, niin voi tarjota!
Viimeksi muokannut HAulakoski, Pe 25.11.2005 08:44. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Re: MB 300 Ce vanteet?
Madallettu?HAulakoski kirjoitti:Olen hankkimassa talvikäyttöön 17 tuuman aluvanteita. Minkälaiset vanteet tuohon autoon sopii, siis leveys, pulttijaot jne?
Pulttijako on 5 x 112
Alle sopii esim. 7"-8", ET 35 luokkaa
Itselläni on 225/45R17 nastarenkaat (ja 8" x 17" / ET35 vanteet), ja vähän raapii, mutta johtunee renkaan kuvion korkeudesta, ja pyörän sijainnin (etu- takasuunnassa) säädöistä. Ehkä 215 olisi parempi talveksi...tai 205...jos 17" haluaa pitää...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Ei vakiovarusteena.HAulakoski kirjoitti:Onko kaikissa coupeissa kattoluukku?
Kantakortista (tai konepellin) alta löytyy optiokoodi 412 - electric sliding roof with tilting device (from 01.07.1983), jos ompi kattoluukku.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
No niin, nyt vihdoinkin pitkän odotuksen jälkeen kävin noutamassa oman coupeni (300 24v) sompasaaren satamasta. Täytyisi vaihdattaa nuo kaikki öljyt ja nesteet sekä suodattimet het ensi tilassa. Asustelen Tampereella. Missä korjaamossa tuo huolto kannattais teettää?
ps. Laitan kyllä kuvia heti kun ehdin! ...Autoni on helmi!

ps. Laitan kyllä kuvia heti kun ehdin! ...Autoni on helmi!

300 ce sompasaaresta... Onko vaalean sävyinen? Ja nahkapenkeissä oli säätöjä vähän jokasuuntaan? Nappeja oli reilusti enemmän kuin omassa karvalakissani. Tais olla aidot amg vanteet alla?
Minä ajoin ainakin tuollaisen auton tässä alkuviikosta pois laivasta.
Tuomas
Minä ajoin ainakin tuollaisen auton tässä alkuviikosta pois laivasta.
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
OT: Tuli mieleen tästä. Hain joskus omaa tuotua M5 Bemaria satamasta ja ahtaaja juoksi kysymään että paljonko siinä on hevosia, ilmoitin olevan jonkun matkaa yli kolme sataa ja jätkä vaan totes, "niin mä ajattelinkin kun meni niin kivasti kylki edellä koko rampin pätkänKomu kirjoitti:300 ce sompasaaresta... Onko vaalean sävyinen? Ja nahkapenkeissä oli säätöjä vähän jokasuuntaan? Nappeja oli reilusti enemmän kuin omassa karvalakissani. Tais olla aidot amg vanteet alla?
Minä ajoin ainakin tuollaisen auton tässä alkuviikosta pois laivasta.
Tuomas



MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Ooteen Ootee, joku aika sittenhän tuo ahtaajahomma oli myös pinnalla, kun joku ko. ammattiryhmän edustaja oli "siirtäessään" Lotus Omegaa laivasta ulos jostain syystä ajanut sen lunastuskuntoon jotain kaiteita päin....Meesu kirjoitti:OT: Tuli mieleen tästä. Hain joskus omaa tuotua M5 Bemaria satamasta ja ahtaaja juoksi kysymään että paljonko siinä on hevosia, ilmoitin olevan jonkun matkaa yli kolme sataa ja jätkä vaan totes, "niin mä ajattelinkin kun meni niin kivasti kylki edellä koko rampin pätkän![]()
Pisti vaan nauruttamaan kun joku heikkohermoinen olis varmaan tintannut turpaan saman tien.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Ihan soiva peli oli
No ei vaa. Ei noita tossa ehdi mitään rääkkäämään. Niin ja tästä Lotus legendasta on jo aikaakin... Äkkiä tuolta varmasti kenkää tulee jos kolisee.
Niin ja tuossa edellä tulikin jo kysymyksiin vastauksia, mutta kerronpa siltikin. Omassani on nyt "talvivanteet" alla. 17" ja et 35 ja 8" leveät. Renkaat 225/45/17. Madallusta 40mm. Ennen kun edessä oli 205/45/17 niin ei ottanut mistään kiinni. Nyt hieman kovimmissä töyssyissä raapasee kaarta.
Tuomas

No ei vaa. Ei noita tossa ehdi mitään rääkkäämään. Niin ja tästä Lotus legendasta on jo aikaakin... Äkkiä tuolta varmasti kenkää tulee jos kolisee.
Niin ja tuossa edellä tulikin jo kysymyksiin vastauksia, mutta kerronpa siltikin. Omassani on nyt "talvivanteet" alla. 17" ja et 35 ja 8" leveät. Renkaat 225/45/17. Madallusta 40mm. Ennen kun edessä oli 205/45/17 niin ei ottanut mistään kiinni. Nyt hieman kovimmissä töyssyissä raapasee kaarta.
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Juu, betonitolppaa, kaidetta ja parkkeerattuja autoja ja lopuksi kanttikivetykseen... Oli se aika pahasti rusinaksi mennyt, muttei ollut sinänsä mikään hauska näky. Omistajalle kova paikka, muistan kun tämä puolisen tuntia vain tuijotti sitä, eihän auto varmasti ollut ihan halpa, eikä myöskään kaikista yleisin. Tästähän keskusteltiin joka puolella aika paljon, nyttemin taitaa olla suuri osa poistettu (eri forumeilta)...Juhis. kirjoitti:Ooteen Ootee, joku aika sittenhän tuo ahtaajahomma oli myös pinnalla, kun joku ko. ammattiryhmän edustaja oli "siirtäessään" Lotus Omegaa laivasta ulos jostain syystä ajanut sen lunastuskuntoon jotain kaiteita päin....Meesu kirjoitti:OT: Tuli mieleen tästä. Hain joskus omaa tuotua M5 Bemaria satamasta ja ahtaaja juoksi kysymään että paljonko siinä on hevosia, ilmoitin olevan jonkun matkaa yli kolme sataa ja jätkä vaan totes, "niin mä ajattelinkin kun meni niin kivasti kylki edellä koko rampin pätkän![]()
Pisti vaan nauruttamaan kun joku heikkohermoinen olis varmaan tintannut turpaan saman tien.
HAulakoski:
Kannattaa käydä ihan rengasliikkeessä kyselemässä vaihtoehtoja, ei se 16" aina edullisempi ole kuin 17" (talvirenkaissa kylläkin useimmiten), se tänäpäivänä riippuu pitkälti sitä mitä valmistetaan kuinka paljon ja millaisilla kustannuksilla. Esim. 225/45/17 on niin yleinen rengaskoko nykyisin että myös hinnat ovat tulleet alaspäin. Hintaa muokkaa suuntaan jos toiseen yksistäänkin niin leveys, profiili kuin tuumakokokin. Tarkoitan tällä sitä että hintakysymys ei ole aina ihan yksiselitteinen. Käyppä kyselemässä, palvelevasta rengasliikkeestähän ne on ihan mukava sitten ostaakin, vai kuinka?

Ja vielä, tarjouksia kannattaa seurailla aktiivisesti, esimerkiksi 3 vuotta sitten ostin Stockmannilta kanta-asiakastarjouksena Nokian Hakkapeliitta 2:t (205/65/15), reilusti halvemmalla kuin mistään muualta olisi saanut.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Askosaari oy sarankulmassa ainakin joskus mainosti käytettyjä, ja kai niitä muistakin liikkeistä löytyy.HAulakoski kirjoitti:Tietäiskö joku liikkeen Tampereella kuka myy käytettyjä alumiinivanteita? ...Vai myykö noi liikkeet edes käytettyjä?
Ja rengaskooksi laittaisin kyllä 205/55-16, on huomattavasti halvempi kuin tuo 225/50

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Höpötystä...
Yhdyn edellisen vastaanjan kanssa siihen että kannattaa laittaa 205/55/16 rengaskoko. Sopii paremmin talvirenkaaksi mitä 225/50. Perusteluna että kapeampi pitää paremmin ja korkeampi profiilisempi ei ole niin kova(vaikutta myös pitoon) ajettava.
Ulkonäön takiahan kaikki laittaa isot vanteet ja matalat renkaat. Ei siksi että ne olisivat hyvät ajaa talvella. Jostain pitää kärsiä jos "parhaaseen" tulokseen aikoo päästä
Ulkonäön takiahan kaikki laittaa isot vanteet ja matalat renkaat. Ei siksi että ne olisivat hyvät ajaa talvella. Jostain pitää kärsiä jos "parhaaseen" tulokseen aikoo päästä

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Sitten kun ajaa tarpeeks kauan, se sammuu itsestään.HAulakoski kirjoitti:Miten kauan kärsii ajella sen jälkeen kun jarrujen kulumisen varoitusvalo alkaa palamaan jarrua poljettaessa?
Nim. kokemusta on.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
No tuota jos se valo palaa, niin sitten vaihdat vähintäänkin uudet palat. Jos levyt ovat hyväkuntoiset ja merkkitavaraa, ei niitä kannata välttämättä vaihtaa johonkin Motonetin kempuralevyihin. Tönärillä mittaat levyn paksuuden, uusi on 22mm, vaihtoraja 20mm ja viimestään 19,4mm kohdalla pitäis vaihtaa uuteen.HAulakoski kirjoitti:Tosi asiantuntevia vastauksia...
Edit: Mitään tulenpalavaa kiirettä ei siis ole, hyvin voi vielä ajella muutaman tonnin/kymppitonnin...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Täällä kehuin Kangasalla sijaitsevaa Mersu-lääkäriasemaa. Sinne tulevat minunkin autoni jälleen suuntaamaan jahkas kontti joskus saapuu Suomen-niemelle.HAulakoski kirjoitti:...Asustelen Tampereella. Missä korjaamossa tuo huolto kannattais teettää?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Perjantaina rengaskauppaan. Olen ajatellut ostaa talvirenkaiksi eteen 205/50/R16 ja taakse 225/50/R16 kokoisen renkaat. Kysymys vanteista; alumiinivanteitten hinnat näyttävät alkavan tuolta 400 eurosta ylöspäin. Tekeekö noilla halvimmilla vanteilla mitään eli onko laadussa eroa kalliimpiin vanteisiin ihan normikäytössä? Jos ei oo vara satsata kalliisiin vanteisiin niin kannattaako suosiolla vaan laittaa talvikumit päälle noihin mun 17-tuuman AMG-vanteisiin joissa on juuri nyt n. 30% kesärenkaat?