MB 300 Ce 24v - AUTO PUOLTAA, vaikka nelipyöräsuuntaus tehty

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

MB 300 Ce 24v - AUTO PUOLTAA, vaikka nelipyöräsuuntaus tehty

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Olen hankkimassa talvikäyttöön 17 tuuman aluvanteita. Minkälaiset vanteet tuohon autoon sopii, siis leveys, pulttijaot jne?

Jos joltakin löytyy hyväkuntoisia nasta/kitkarenkaita vanteineen ko. autoon, niin voi tarjota!
Viimeksi muokannut HAulakoski, Pe 25.11.2005 08:44. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: MB 300 Ce vanteet?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

HAulakoski kirjoitti:Olen hankkimassa talvikäyttöön 17 tuuman aluvanteita. Minkälaiset vanteet tuohon autoon sopii, siis leveys, pulttijaot jne?
Madallettu?
Pulttijako on 5 x 112
Alle sopii esim. 7"-8", ET 35 luokkaa

Itselläni on 225/45R17 nastarenkaat (ja 8" x 17" / ET35 vanteet), ja vähän raapii, mutta johtunee renkaan kuvion korkeudesta, ja pyörän sijainnin (etu- takasuunnassa) säädöistä. Ehkä 215 olisi parempi talveksi...tai 205...jos 17" haluaa pitää...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Onko kaikissa coupeissa kattoluukku?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

HAulakoski kirjoitti:Onko kaikissa coupeissa kattoluukku?
Ei vakiovarusteena.

Kantakortista (tai konepellin) alta löytyy optiokoodi 412 - electric sliding roof with tilting device (from 01.07.1983), jos ompi kattoluukku. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

No niin, nyt vihdoinkin pitkän odotuksen jälkeen kävin noutamassa oman coupeni (300 24v) sompasaaren satamasta. Täytyisi vaihdattaa nuo kaikki öljyt ja nesteet sekä suodattimet het ensi tilassa. Asustelen Tampereella. Missä korjaamossa tuo huolto kannattais teettää? :roll:

ps. Laitan kyllä kuvia heti kun ehdin! ...Autoni on helmi! :lol:
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

300 ce sompasaaresta... Onko vaalean sävyinen? Ja nahkapenkeissä oli säätöjä vähän jokasuuntaan? Nappeja oli reilusti enemmän kuin omassa karvalakissani. Tais olla aidot amg vanteet alla?

Minä ajoin ainakin tuollaisen auton tässä alkuviikosta pois laivasta.

Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Komu kirjoitti:300 ce sompasaaresta... Onko vaalean sävyinen? Ja nahkapenkeissä oli säätöjä vähän jokasuuntaan? Nappeja oli reilusti enemmän kuin omassa karvalakissani. Tais olla aidot amg vanteet alla?

Minä ajoin ainakin tuollaisen auton tässä alkuviikosta pois laivasta.

Tuomas
OT: Tuli mieleen tästä. Hain joskus omaa tuotua M5 Bemaria satamasta ja ahtaaja juoksi kysymään että paljonko siinä on hevosia, ilmoitin olevan jonkun matkaa yli kolme sataa ja jätkä vaan totes, "niin mä ajattelinkin kun meni niin kivasti kylki edellä koko rampin pätkän :roll: :lol: Pisti vaan nauruttamaan kun joku heikkohermoinen olis varmaan tintannut turpaan saman tien. :lol:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

300 ce sompasaaresta... Onko vaalean sävyinen? Ja nahkapenkeissä oli säätöjä vähän jokasuuntaan? Nappeja oli reilusti enemmän kuin omassa karvalakissani. Tais olla aidot amg vanteet alla?
KYLLÄ! :D ...No miltäs mun auto tuntui, noin niinkuin äkkiseltään?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Meesu kirjoitti:OT: Tuli mieleen tästä. Hain joskus omaa tuotua M5 Bemaria satamasta ja ahtaaja juoksi kysymään että paljonko siinä on hevosia, ilmoitin olevan jonkun matkaa yli kolme sataa ja jätkä vaan totes, "niin mä ajattelinkin kun meni niin kivasti kylki edellä koko rampin pätkän :roll: :lol: Pisti vaan nauruttamaan kun joku heikkohermoinen olis varmaan tintannut turpaan saman tien. :lol:
Ooteen Ootee, joku aika sittenhän tuo ahtaajahomma oli myös pinnalla, kun joku ko. ammattiryhmän edustaja oli "siirtäessään" Lotus Omegaa laivasta ulos jostain syystä ajanut sen lunastuskuntoon jotain kaiteita päin.... :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Ihan soiva peli oli :twisted:

No ei vaa. Ei noita tossa ehdi mitään rääkkäämään. Niin ja tästä Lotus legendasta on jo aikaakin... Äkkiä tuolta varmasti kenkää tulee jos kolisee.

Niin ja tuossa edellä tulikin jo kysymyksiin vastauksia, mutta kerronpa siltikin. Omassani on nyt "talvivanteet" alla. 17" ja et 35 ja 8" leveät. Renkaat 225/45/17. Madallusta 40mm. Ennen kun edessä oli 205/45/17 niin ei ottanut mistään kiinni. Nyt hieman kovimmissä töyssyissä raapasee kaarta.

Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Nuo 17-tuuman talvikumit näyttää olevan vähän turhan kalliita minun makuuni. Olenkin pudottanut vaatimukseni 16-tuumaisiin aluvanteisiin. Onko renkaan leveydellä ja profiililla paljon merkitystä nastarenkaiden hinnassa? Millä profiililla noi talvikumit kannattaa ottaa?
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Jaa, näyttäis noi hinnat menevän ihan linjassa, että kun kumia tulee lisää niin hintakin kasvaa samassa suhteessa. Taitaa mulle sopiva nastarengas olla jotain tyyliin 225/50/R16. Onhan noillakin hintaa ihan tarpeeksi...
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Juhis. kirjoitti:
Meesu kirjoitti:OT: Tuli mieleen tästä. Hain joskus omaa tuotua M5 Bemaria satamasta ja ahtaaja juoksi kysymään että paljonko siinä on hevosia, ilmoitin olevan jonkun matkaa yli kolme sataa ja jätkä vaan totes, "niin mä ajattelinkin kun meni niin kivasti kylki edellä koko rampin pätkän :roll: :lol: Pisti vaan nauruttamaan kun joku heikkohermoinen olis varmaan tintannut turpaan saman tien. :lol:
Ooteen Ootee, joku aika sittenhän tuo ahtaajahomma oli myös pinnalla, kun joku ko. ammattiryhmän edustaja oli "siirtäessään" Lotus Omegaa laivasta ulos jostain syystä ajanut sen lunastuskuntoon jotain kaiteita päin.... :roll:
Juu, betonitolppaa, kaidetta ja parkkeerattuja autoja ja lopuksi kanttikivetykseen... Oli se aika pahasti rusinaksi mennyt, muttei ollut sinänsä mikään hauska näky. Omistajalle kova paikka, muistan kun tämä puolisen tuntia vain tuijotti sitä, eihän auto varmasti ollut ihan halpa, eikä myöskään kaikista yleisin. Tästähän keskusteltiin joka puolella aika paljon, nyttemin taitaa olla suuri osa poistettu (eri forumeilta)...


HAulakoski:

Kannattaa käydä ihan rengasliikkeessä kyselemässä vaihtoehtoja, ei se 16" aina edullisempi ole kuin 17" (talvirenkaissa kylläkin useimmiten), se tänäpäivänä riippuu pitkälti sitä mitä valmistetaan kuinka paljon ja millaisilla kustannuksilla. Esim. 225/45/17 on niin yleinen rengaskoko nykyisin että myös hinnat ovat tulleet alaspäin. Hintaa muokkaa suuntaan jos toiseen yksistäänkin niin leveys, profiili kuin tuumakokokin. Tarkoitan tällä sitä että hintakysymys ei ole aina ihan yksiselitteinen. Käyppä kyselemässä, palvelevasta rengasliikkeestähän ne on ihan mukava sitten ostaakin, vai kuinka? :wink:

Ja vielä, tarjouksia kannattaa seurailla aktiivisesti, esimerkiksi 3 vuotta sitten ostin Stockmannilta kanta-asiakastarjouksena Nokian Hakkapeliitta 2:t (205/65/15), reilusti halvemmalla kuin mistään muualta olisi saanut.
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Tietäiskö joku liikkeen Tampereella kuka myy käytettyjä alumiinivanteita? ...Vai myykö noi liikkeet edes käytettyjä?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

HAulakoski kirjoitti:Tietäiskö joku liikkeen Tampereella kuka myy käytettyjä alumiinivanteita? ...Vai myykö noi liikkeet edes käytettyjä?
Askosaari oy sarankulmassa ainakin joskus mainosti käytettyjä, ja kai niitä muistakin liikkeistä löytyy.
Ja rengaskooksi laittaisin kyllä 205/55-16, on huomattavasti halvempi kuin tuo 225/50 :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Höpötystä...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Yhdyn edellisen vastaanjan kanssa siihen että kannattaa laittaa 205/55/16 rengaskoko. Sopii paremmin talvirenkaaksi mitä 225/50. Perusteluna että kapeampi pitää paremmin ja korkeampi profiilisempi ei ole niin kova(vaikutta myös pitoon) ajettava.

Ulkonäön takiahan kaikki laittaa isot vanteet ja matalat renkaat. Ei siksi että ne olisivat hyvät ajaa talvella. Jostain pitää kärsiä jos "parhaaseen" tulokseen aikoo päästä :wink:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Miten kauan kärsii ajella sen jälkeen kun jarrujen kulumisen varoitusvalo alkaa palamaan jarrua poljettaessa?
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Aika hele*etin pitkään, ei kiirusta.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

HAulakoski kirjoitti:Miten kauan kärsii ajella sen jälkeen kun jarrujen kulumisen varoitusvalo alkaa palamaan jarrua poljettaessa?
Sitten kun ajaa tarpeeks kauan, se sammuu itsestään.

Nim. kokemusta on. :oops:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Tosi asiantuntevia vastauksia... :?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

HAulakoski kirjoitti:Tosi asiantuntevia vastauksia... :?
No HEMMETTI, vaihda ne jarrupalat SAMAN TIEN!!! Se on mun neuvo, ei päiväkään ajella keltasen valon palaessa. Tulee vain ylimääräistä harmia. Ja mieluiten vaihdat vielä levytkin, kohta ne on kuitenkin paskana.
Ja tällä kertaa olen ihan tosissani :wink:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

HAulakoski kirjoitti:Tosi asiantuntevia vastauksia... :?
No tuota jos se valo palaa, niin sitten vaihdat vähintäänkin uudet palat. Jos levyt ovat hyväkuntoiset ja merkkitavaraa, ei niitä kannata välttämättä vaihtaa johonkin Motonetin kempuralevyihin. Tönärillä mittaat levyn paksuuden, uusi on 22mm, vaihtoraja 20mm ja viimestään 19,4mm kohdalla pitäis vaihtaa uuteen.

Edit: Mitään tulenpalavaa kiirettä ei siis ole, hyvin voi vielä ajella muutaman tonnin/kymppitonnin...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

HAulakoski kirjoitti:...Asustelen Tampereella. Missä korjaamossa tuo huolto kannattais teettää?...
Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Täällä kehuin Kangasalla sijaitsevaa Mersu-lääkäriasemaa. Sinne tulevat minunkin autoni jälleen suuntaamaan jahkas kontti joskus saapuu Suomen-niemelle.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Kiitos kaikille vastauksistanne!

Seuraava kysymys; paljonko mun pitää laittaa ilmaa kesärenkaisiin jotka on 235/50/R17.

...Mistä näistä tietää!? :roll:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Itse kokeilisin erilaisia paineita välillä 2,5 -3,0 ja valitsisin sen, jolla meno on mukavinta eivätkä renkaatkaan kulu hölmösti.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Öljymäärän mittaaminen:

Mitataanko moottoriöljyn määrä koneen ollessa kylmänä vaiko normaalilämpöisenä?
Avatar
IP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 18.02.2004 19:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

Kylmänä (yön yli seisseenä) tulee kerralla oikea tulos.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Eli koneen ollessa kylmänä tulee öljymäärän olla min-max-välillä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juuri näin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Perjantaina rengaskauppaan. Olen ajatellut ostaa talvirenkaiksi eteen 205/50/R16 ja taakse 225/50/R16 kokoisen renkaat. Kysymys vanteista; alumiinivanteitten hinnat näyttävät alkavan tuolta 400 eurosta ylöspäin. Tekeekö noilla halvimmilla vanteilla mitään eli onko laadussa eroa kalliimpiin vanteisiin ihan normikäytössä? Jos ei oo vara satsata kalliisiin vanteisiin niin kannattaako suosiolla vaan laittaa talvikumit päälle noihin mun 17-tuuman AMG-vanteisiin joissa on juuri nyt n. 30% kesärenkaat?
Vastaa Viestiin