C220D ja Lucas syöttöpumpun korjaus...
C220D ja Lucas syöttöpumpun korjaus...
Aikeissa ostaa otsikon Auton ja kysynkin jo valmiiksi että missä kannattaa tehdä tuohon pumppuun remontti jos/kun tulee ajankohtaiseksi? Tarkoitus olisi sitten saada takuu tuolle pumpun korjaukselle, eli sellainen paikka kiinnostaisi jossa tuo homma tulee kunnolla tehdyksi. Vaihtopumpun hintoja tuossa jo vähän tiedustelin... ovat siinä 2000€ paikkeilla. Vanhan korjaus varmaan tulee pahimmillaankin hieman halvemmaksi.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
lisää
en tiedä missäpäin ajelet, mutta kaveri juuri hiljattain korjautti tuon
"Luukaksen" Porvoossa. Porvoon Diesel-huolto tai jotain sinnepäin.
Sorry, etten muista tarkemmin, mutta kaveri oli tosi tyytyväinen
työhön ja palveluun.
"Luukaksen" Porvoossa. Porvoon Diesel-huolto tai jotain sinnepäin.
Sorry, etten muista tarkemmin, mutta kaveri oli tosi tyytyväinen
työhön ja palveluun.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Huoltoja
Tuli jo hommattua 220d. Vielä pumppu oirehtinut, mutta olen valmiiksi katellut missä vehkeen voi huollattaa, jos vikaa ilmenee. Ei kyllä kannata sitä 2000e maksaa hommasta, kun huomattavasti halvemmalla näyttäisi selviävän
Klaukkalan dieselhuolto on tehnyt pumpun korjauksia noin 500e hintaan.
http://www.klaukkalandiesel.fi/
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000581640
Ja toi Porvoon putiikki on nimeltään Porvoon Diesel Oy. Mitä Henry se sun kaveri mahtoi maksaa pumpun huollosta Porvoossa.
Sitten on tuolla pohjanmaan suunnalla, Kannuksessa PP Diesel -niminen firma joka huoltaa Lucasin vehkeitä
http://www.ppdiesel.com/
Luukas oli hyvä saarnamies, mutta huono autosähkömies. "vanha englantilainen sanalasku"
Klaukkalan dieselhuolto on tehnyt pumpun korjauksia noin 500e hintaan.
http://www.klaukkalandiesel.fi/
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000581640
Ja toi Porvoon putiikki on nimeltään Porvoon Diesel Oy. Mitä Henry se sun kaveri mahtoi maksaa pumpun huollosta Porvoossa.
Sitten on tuolla pohjanmaan suunnalla, Kannuksessa PP Diesel -niminen firma joka huoltaa Lucasin vehkeitä
http://www.ppdiesel.com/
Luukas oli hyvä saarnamies, mutta huono autosähkömies. "vanha englantilainen sanalasku"
C220TD -97
lisää
samoja lukemia kuin Klaukkalassakin....
Mielenkiintoinen tarina siinä ohessa: kyseinen yksilö on tuontiauto ja
pumppu alkoi vuotaa muutaman tankillisen jälkeen suomessa.
Eräs asiantuntija pohti, että voisiko olla jotakin eroa tässä meidän kotoisessa polttoaine koostumuksessa ?. Vastaavia tapauksia on kuulemma ollut
useampia
Mielenkiintoinen tarina siinä ohessa: kyseinen yksilö on tuontiauto ja
pumppu alkoi vuotaa muutaman tankillisen jälkeen suomessa.
Eräs asiantuntija pohti, että voisiko olla jotakin eroa tässä meidän kotoisessa polttoaine koostumuksessa ?. Vastaavia tapauksia on kuulemma ollut
useampia

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Kauhistuksen kanahäkki!!!
Tässähän alkaa oikein pelottaa... Mullakin on tuontiauto, kuten avatarista voi päätellä. Olen nyt huristellut sillä pari kuukautta virne naamallain ja tankkauksia on kyllä ehtinyt jo tulla toista kymmentä.
Mielenkiintoinen teoria. Mikähän siinä dieselissä voi olla niin paljon erilaista, että se särkee pumpun. Viat pumpuissa ovat liittynet tiivisteiden vuotamiseen ja sähköosiin.
Mielenkiintoinen teoria. Mikähän siinä dieselissä voi olla niin paljon erilaista, että se särkee pumpun. Viat pumpuissa ovat liittynet tiivisteiden vuotamiseen ja sähköosiin.
C220TD -97
lisää
Niin tämä ihmettely liittyi juuri siihen, että miksi ne tiivisteet alkaa vuotaa...
Mutta tarkoitus ei ollut mitenkään pelotella - tämä oli vaan pohdintaa-
ja kuulostelua, että onko vastaavia kokemuksia laajemmin ?
PS: ainakin pumppu nyt on kestänyt, että olisiko alkuperäisessä tiivistemateriaalissa jotakin vikaa ?
* ( KentZu : sorry - en ole käynyt paikassa, mutta kaverini oli tosiaan
tyytyväinen. )
Mutta tarkoitus ei ollut mitenkään pelotella - tämä oli vaan pohdintaa-
ja kuulostelua, että onko vastaavia kokemuksia laajemmin ?
PS: ainakin pumppu nyt on kestänyt, että olisiko alkuperäisessä tiivistemateriaalissa jotakin vikaa ?
* ( KentZu : sorry - en ole käynyt paikassa, mutta kaverini oli tosiaan
tyytyväinen. )
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Knock on wood... ei vielä mitään ongelmia. Eikä siinä mitään, kun osaa henkisesti varautua pumpun pettämiseen jossain vaiheessa. Toivottavasti rikkoutuminen ei vaan tapahdu jollain Lapin reissulla Rovaniemen tuolla puolen. Pumppujen alkuperäisissä tiivisteissä täytyy olla jonkinlaista tyyppivikaa kun ne alkavat vuotaa. Olisi kyllä mukava tietää muidenkin kokemuksista.
Onkohan suomalaisilla diesel-laaduilla kesä/talvi jotain vaikutusta asiaan. Talvilaatu on ainakin tiheydeltään pienempää kuin kesälaatu. Kävin miettimään, että vuotaisiko se jotenkin helpommin ulos pumpusta
PS. Luin jostain, olikohan suomi24.fi, että samaan taksiin oli Veholla tehty kuusi kertaa pumppuremontti. Taitaa olla jo huollon tekijässäkin vikaa.
Onkohan suomalaisilla diesel-laaduilla kesä/talvi jotain vaikutusta asiaan. Talvilaatu on ainakin tiheydeltään pienempää kuin kesälaatu. Kävin miettimään, että vuotaisiko se jotenkin helpommin ulos pumpusta
PS. Luin jostain, olikohan suomi24.fi, että samaan taksiin oli Veholla tehty kuusi kertaa pumppuremontti. Taitaa olla jo huollon tekijässäkin vikaa.

C220TD -97
Dieselhuoltoja
Tekeeköhän tuo Tammer Diesel pumpuille remonttia ja säätöhommia
http://www.tammerdiesel.fi/
Hämeenlinnassa pitää majaansa Hämeen diesel
http://www.hameendiesel.fi
Onkohan liian kaukana?
http://www.tammerdiesel.fi/
Hämeenlinnassa pitää majaansa Hämeen diesel
http://www.hameendiesel.fi
Onkohan liian kaukana?
C220TD -97
...
No johan alkoi pumppukorjaamoja löytymään, kiitoksia linkeistä. Itse tuon klaukkalan dieselkorjaamon ja tammerdieselin jo tiesin. Tammerilla olisi niitä vaihtopumppuja n.2000€ hintaan ja klaukkalaan kun soittelin oli varsinainen Mersu-spesialisti ehtinyt lähteä kotiin, mutta kertoivat että heilläkin homma onnistuu, hinta siis vaan jäi epäselväksi sillä puhelulla. Sitten on vielä täältä keski-suomesta katsottuna ehkä lähimpänä kuopion autotekniikka oy jonne myös soittelin. Siellä pumpun tiivisteiden vaihto n. 600€ ja työlle siltä osin takuu. Tässä linkki heidän sivuilleen:
http://kotisivu.dnainternet.net/autoteku/Bosch.htm
Eli tuskin kannattaa tosiaankaan ostaa vaihtopumppua jos pumppu ainoastaan vuotaa. Tiivisteiden vaihto kun ei "tuon kalliimpi toimenpide"
Joo, kallista lystiähän se tuokin on... Wolkkariin tekisi tuolla rahalla jo aika ison huollon ja vielä saisi tankin parikin kertaa täyteen.
Anturit tuohon luukaksen sisuksiin sitten ovatkin jo melko hinnakkaita, 100 - 300€ kpl joten jos niitä joudutaan uusimaan niin sitten pumpun korjaukselle alkaa tulla pian jo vaihtopumpun verran hintaa. Mut silloin oireet jo varmaan olisivat aivan jotain muuta kuin pelkästään naftan haju konepeltiä avatessa.
http://kotisivu.dnainternet.net/autoteku/Bosch.htm
Eli tuskin kannattaa tosiaankaan ostaa vaihtopumppua jos pumppu ainoastaan vuotaa. Tiivisteiden vaihto kun ei "tuon kalliimpi toimenpide"

Joo, kallista lystiähän se tuokin on... Wolkkariin tekisi tuolla rahalla jo aika ison huollon ja vielä saisi tankin parikin kertaa täyteen.

Anturit tuohon luukaksen sisuksiin sitten ovatkin jo melko hinnakkaita, 100 - 300€ kpl joten jos niitä joudutaan uusimaan niin sitten pumpun korjaukselle alkaa tulla pian jo vaihtopumpun verran hintaa. Mut silloin oireet jo varmaan olisivat aivan jotain muuta kuin pelkästään naftan haju konepeltiä avatessa.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
- jösse12488
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Näinhän siinä kävi minullekin!
Ostin kaksnollakakkosen ja tuhannen kilometrin jälkeen alkoi Lucasin pumppu vuotaa. Myyjä sanoi heti että kuntoon se laitetaan ja niinpä auto ajettiin Kuopioon Kuopion dieselhuoltoon. Pumppu oli muuten hyvässä kunnossa mutta ne surullisen kuuluisat tiivisteet vuotivat. Nyt on uudet tiivisteet, pumppu pitää ja sitä vielä säädettiin vähän härevämmäksi. Kelpaa automaatilla päästellä vaikka mistään tykistä ei olekaan kysymys.
Ruusuja Kuopioon ja samoin Kärkisen Mikolle Ylivieskaan, molempien toiminta kympin arvoista.
Niin muuten, kyseessä oli minullakin tuontiauto.
Ostin kaksnollakakkosen ja tuhannen kilometrin jälkeen alkoi Lucasin pumppu vuotaa. Myyjä sanoi heti että kuntoon se laitetaan ja niinpä auto ajettiin Kuopioon Kuopion dieselhuoltoon. Pumppu oli muuten hyvässä kunnossa mutta ne surullisen kuuluisat tiivisteet vuotivat. Nyt on uudet tiivisteet, pumppu pitää ja sitä vielä säädettiin vähän härevämmäksi. Kelpaa automaatilla päästellä vaikka mistään tykistä ei olekaan kysymys.




Niin muuten, kyseessä oli minullakin tuontiauto.

MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
Pumppu
Itsellä on tuo 202 c220d.Viime syksynä ostin.Syksyn kylmetessä tuli ongelmia ja ovat jatkuneet vieläkin.Epc-merkkivalo syttyy miltei aina kylmänä.
Pumppu ei vuoda mistään.Eikä mielestäni auto kauhean laiskakaan ole.
Olen hieman jo epäillyt sähköpuolen vikaa.Onko jokin anturi vai mikä?
Pumppu ei vuoda mistään.Eikä mielestäni auto kauhean laiskakaan ole.
Olen hieman jo epäillyt sähköpuolen vikaa.Onko jokin anturi vai mikä?
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Puolitoista vuotta ja 50tkm takana -94 220 kiisselillä (180 tkm mittarissa)..
Ensimmäisenä talvena oli noita käynnistys ongelmia enemmänkin , viime talven saldo ainoastaan kerta.
Paranee vaan kun ajelee enemmän
Talvella tosin nafta haiskahtaa hieman , hieman yhden paluuletkun juuresta falskaa . Eihän tuota naftaa tietysti paljoa tarvitse olla kun jo tuoksahtaa ..
Ensimmäisenä talvena oli noita käynnistys ongelmia enemmänkin , viime talven saldo ainoastaan kerta.
Paranee vaan kun ajelee enemmän

Talvella tosin nafta haiskahtaa hieman , hieman yhden paluuletkun juuresta falskaa . Eihän tuota naftaa tietysti paljoa tarvitse olla kun jo tuoksahtaa ..