C220D ja Lucas syöttöpumpun korjaus...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

C220D ja Lucas syöttöpumpun korjaus...

Viesti Kirjoittaja samip »

Aikeissa ostaa otsikon Auton ja kysynkin jo valmiiksi että missä kannattaa tehdä tuohon pumppuun remontti jos/kun tulee ajankohtaiseksi? Tarkoitus olisi sitten saada takuu tuolle pumpun korjaukselle, eli sellainen paikka kiinnostaisi jossa tuo homma tulee kunnolla tehdyksi. Vaihtopumpun hintoja tuossa jo vähän tiedustelin... ovat siinä 2000€ paikkeilla. Vanhan korjaus varmaan tulee pahimmillaankin hieman halvemmaksi.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

en tiedä missäpäin ajelet, mutta kaveri juuri hiljattain korjautti tuon
"Luukaksen" Porvoossa. Porvoon Diesel-huolto tai jotain sinnepäin.

Sorry, etten muista tarkemmin, mutta kaveri oli tosi tyytyväinen
työhön ja palveluun.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Huoltoja

Viesti Kirjoittaja juhos »

Tuli jo hommattua 220d. Vielä pumppu oirehtinut, mutta olen valmiiksi katellut missä vehkeen voi huollattaa, jos vikaa ilmenee. Ei kyllä kannata sitä 2000e maksaa hommasta, kun huomattavasti halvemmalla näyttäisi selviävän

Klaukkalan dieselhuolto on tehnyt pumpun korjauksia noin 500e hintaan.
http://www.klaukkalandiesel.fi/
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000581640

Ja toi Porvoon putiikki on nimeltään Porvoon Diesel Oy. Mitä Henry se sun kaveri mahtoi maksaa pumpun huollosta Porvoossa.

Sitten on tuolla pohjanmaan suunnalla, Kannuksessa PP Diesel -niminen firma joka huoltaa Lucasin vehkeitä
http://www.ppdiesel.com/

Luukas oli hyvä saarnamies, mutta huono autosähkömies. "vanha englantilainen sanalasku"
C220TD -97
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

samoja lukemia kuin Klaukkalassakin....

Mielenkiintoinen tarina siinä ohessa: kyseinen yksilö on tuontiauto ja
pumppu alkoi vuotaa muutaman tankillisen jälkeen suomessa.

Eräs asiantuntija pohti, että voisiko olla jotakin eroa tässä meidän kotoisessa polttoaine koostumuksessa ?. Vastaavia tapauksia on kuulemma ollut
useampia :?:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Kauhistuksen kanahäkki!!!

Viesti Kirjoittaja juhos »

Tässähän alkaa oikein pelottaa... Mullakin on tuontiauto, kuten avatarista voi päätellä. Olen nyt huristellut sillä pari kuukautta virne naamallain ja tankkauksia on kyllä ehtinyt jo tulla toista kymmentä.

Mielenkiintoinen teoria. Mikähän siinä dieselissä voi olla niin paljon erilaista, että se särkee pumpun. Viat pumpuissa ovat liittynet tiivisteiden vuotamiseen ja sähköosiin.
C220TD -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Niin tämä ihmettely liittyi juuri siihen, että miksi ne tiivisteet alkaa vuotaa...

Mutta tarkoitus ei ollut mitenkään pelotella - tämä oli vaan pohdintaa-
ja kuulostelua, että onko vastaavia kokemuksia laajemmin ?

PS: ainakin pumppu nyt on kestänyt, että olisiko alkuperäisessä tiivistemateriaalissa jotakin vikaa ?

* ( KentZu : sorry - en ole käynyt paikassa, mutta kaverini oli tosiaan
tyytyväinen. )
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Viesti Kirjoittaja juhos »

Knock on wood... ei vielä mitään ongelmia. Eikä siinä mitään, kun osaa henkisesti varautua pumpun pettämiseen jossain vaiheessa. Toivottavasti rikkoutuminen ei vaan tapahdu jollain Lapin reissulla Rovaniemen tuolla puolen. Pumppujen alkuperäisissä tiivisteissä täytyy olla jonkinlaista tyyppivikaa kun ne alkavat vuotaa. Olisi kyllä mukava tietää muidenkin kokemuksista.

Onkohan suomalaisilla diesel-laaduilla kesä/talvi jotain vaikutusta asiaan. Talvilaatu on ainakin tiheydeltään pienempää kuin kesälaatu. Kävin miettimään, että vuotaisiko se jotenkin helpommin ulos pumpusta

PS. Luin jostain, olikohan suomi24.fi, että samaan taksiin oli Veholla tehty kuusi kertaa pumppuremontti. Taitaa olla jo huollon tekijässäkin vikaa. :?:
C220TD -97
Avatar
C-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja C-mies »

Tietääkö kukaan löytyykö Tampereen tai jyväskylän suunnalta asiantuntijaa Lucacsen pumpuille?
Itsellä ei vielä ole vikaa/vuotoa mutta olisi varmaan hyvä tietää mihin pajalle auton vie jos ongelmia alkaa tulla...
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Dieselhuoltoja

Viesti Kirjoittaja juhos »

Tekeeköhän tuo Tammer Diesel pumpuille remonttia ja säätöhommia
http://www.tammerdiesel.fi/

Hämeenlinnassa pitää majaansa Hämeen diesel
http://www.hameendiesel.fi
Onkohan liian kaukana?
C220TD -97
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

...

Viesti Kirjoittaja samip »

No johan alkoi pumppukorjaamoja löytymään, kiitoksia linkeistä. Itse tuon klaukkalan dieselkorjaamon ja tammerdieselin jo tiesin. Tammerilla olisi niitä vaihtopumppuja n.2000€ hintaan ja klaukkalaan kun soittelin oli varsinainen Mersu-spesialisti ehtinyt lähteä kotiin, mutta kertoivat että heilläkin homma onnistuu, hinta siis vaan jäi epäselväksi sillä puhelulla. Sitten on vielä täältä keski-suomesta katsottuna ehkä lähimpänä kuopion autotekniikka oy jonne myös soittelin. Siellä pumpun tiivisteiden vaihto n. 600€ ja työlle siltä osin takuu. Tässä linkki heidän sivuilleen:

http://kotisivu.dnainternet.net/autoteku/Bosch.htm

Eli tuskin kannattaa tosiaankaan ostaa vaihtopumppua jos pumppu ainoastaan vuotaa. Tiivisteiden vaihto kun ei "tuon kalliimpi toimenpide" :wink:
Joo, kallista lystiähän se tuokin on... Wolkkariin tekisi tuolla rahalla jo aika ison huollon ja vielä saisi tankin parikin kertaa täyteen. :)
Anturit tuohon luukaksen sisuksiin sitten ovatkin jo melko hinnakkaita, 100 - 300€ kpl joten jos niitä joudutaan uusimaan niin sitten pumpun korjaukselle alkaa tulla pian jo vaihtopumpun verran hintaa. Mut silloin oireet jo varmaan olisivat aivan jotain muuta kuin pelkästään naftan haju konepeltiä avatessa.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
jösse12488
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
Paikkakunta: Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse12488 »

Näinhän siinä kävi minullekin!
Ostin kaksnollakakkosen ja tuhannen kilometrin jälkeen alkoi Lucasin pumppu vuotaa. Myyjä sanoi heti että kuntoon se laitetaan ja niinpä auto ajettiin Kuopioon Kuopion dieselhuoltoon. Pumppu oli muuten hyvässä kunnossa mutta ne surullisen kuuluisat tiivisteet vuotivat. Nyt on uudet tiivisteet, pumppu pitää ja sitä vielä säädettiin vähän härevämmäksi. Kelpaa automaatilla päästellä vaikka mistään tykistä ei olekaan kysymys. :D :D Ruusuja Kuopioon ja samoin Kärkisen Mikolle Ylivieskaan, molempien toiminta kympin arvoista. :D :D

Niin muuten, kyseessä oli minullakin tuontiauto. :shock:
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Pumppu

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Itsellä on tuo 202 c220d.Viime syksynä ostin.Syksyn kylmetessä tuli ongelmia ja ovat jatkuneet vieläkin.Epc-merkkivalo syttyy miltei aina kylmänä.
Pumppu ei vuoda mistään.Eikä mielestäni auto kauhean laiskakaan ole.
Olen hieman jo epäillyt sähköpuolen vikaa.Onko jokin anturi vai mikä?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18102
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vikatestiin, Petromax.
wiimax.fi
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Puolitoista vuotta ja 50tkm takana -94 220 kiisselillä (180 tkm mittarissa)..
Ensimmäisenä talvena oli noita käynnistys ongelmia enemmänkin , viime talven saldo ainoastaan kerta.
Paranee vaan kun ajelee enemmän :lol:
Talvella tosin nafta haiskahtaa hieman , hieman yhden paluuletkun juuresta falskaa . Eihän tuota naftaa tietysti paljoa tarvitse olla kun jo tuoksahtaa ..
Vastaa Viestiin