Auto on W124 200 bensafarkku,kaasutin Strömberg 175CDT.
Kaasuttimen öljypinta laskee siten että kahdessa viikossa sinne saa lisätä vajaan korkillisen öljyä lisää.Mistä kautta tuo öljy häviää ja mitä kaasuttimeen pitäisi vaihtaa että öljyn pinta pysyisi pitempään siinä missä sen pitääkin olla?
Kaasuttimen kalvo on uusi ja ehjä.
Kaasuttimen öljyt häviävät
Morjens.
Neulan o-rengasta omien kokemusten (ja niiden kautta muilta tulleen tiedon
) perusteella veikkaisin. Tsekkapa vanha aihe asiaan liittyen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... =stromberg
Neulan o-rengasta omien kokemusten (ja niiden kautta muilta tulleen tiedon

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... =stromberg
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hm. Mulla on jossain (korostan sanaa jossain, tarkka sijainti on arvoitus) ainakin jonkinmoiset räjäytyskuvat tuohon Strombergiin. Voin etsiskellä. Sinälläähän tuo öljyn häviäminen ei kai ole kovin vaarallista, kun vaan atf:aa maailmassa riittää. Että kyllä sillä ajaa voi sen aikaa, kun yritän löydellä kuvia. Jos en löydä, niin nimimerkki Mihaline osaa varmaan antaa kattavan suusanallisenkin selvityksen aiheesta. Häneltä mie ne kuvatkin aikanaan sain...Juspa kirjoitti:Kiitos vinkistä,tuo menikin minulta täältä apua etsiessäni ohitse.
Jos jollain on ohjetta sen neulan istukan o-renkaan vaihtamiseen niin olisin erittäin kiitollinen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kiitoksia vastauksestasi Aku,jos vain viitsit etsiskellä,ei tällä mikään hengenhätä ole.
Ei se vuoto onneksi mitään vaarallista olekaan,lähinnä vain oman muistini tueksi tätä kyselen ettei tarvitsisi joka toinen viikko ruuvata kaasuttimen ruuvia auki ja kurkkia öljyn pintaa.Ainoa missä sen huomaa että alkaa olla öljy vähissä,on kiihdytettäessä (jos sellaisesta nyt voi puhua tämän koneen ja automaatin yhdistelmällä),poljinta pitää painaa ehkä hieman syvemmälle kuin normaalilla öljymäärällä,muutenhan auto käy ihan normaalisti kunhan ei öljy pääse ihan loppumaan.
Ei se vuoto onneksi mitään vaarallista olekaan,lähinnä vain oman muistini tueksi tätä kyselen ettei tarvitsisi joka toinen viikko ruuvata kaasuttimen ruuvia auki ja kurkkia öljyn pintaa.Ainoa missä sen huomaa että alkaa olla öljy vähissä,on kiihdytettäessä (jos sellaisesta nyt voi puhua tämän koneen ja automaatin yhdistelmällä),poljinta pitää painaa ehkä hieman syvemmälle kuin normaalilla öljymäärällä,muutenhan auto käy ihan normaalisti kunhan ei öljy pääse ihan loppumaan.