W124 Ajovalojen korkeussäätö lakkasi toimimasta
W124 Ajovalojen korkeussäätö lakkasi toimimasta
Kesän pimetessä huomasin, että ajovalot osoittavat turhan alas. Kojetaulun korkeussääto vaikutti vain hieman, ja nyt - jonkin ajan kuluttua - säätö ei vaikuta enää ollenkaan.
Irrotin alipaineletkun ennen ensimmäiseen valoon menoa, ja kyllä siinä jonkinlainen imu oli. Päällisin puolin kaikki näyttää muutenkin olevan kunnossa. Voiko vika olla liian vaisussa alipaineessa (ei ole oikein tuntumaaa, millainen imu siinä pitäisi olla), vai onko joku valon kalvo rikki?
Mitä muita laitteita alipainepumppu käyttää?
Irrotin alipaineletkun ennen ensimmäiseen valoon menoa, ja kyllä siinä jonkinlainen imu oli. Päällisin puolin kaikki näyttää muutenkin olevan kunnossa. Voiko vika olla liian vaisussa alipaineessa (ei ole oikein tuntumaaa, millainen imu siinä pitäisi olla), vai onko joku valon kalvo rikki?
Mitä muita laitteita alipainepumppu käyttää?
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Re: W124 Ajovalojen korkeussäätö lakkasi toimimasta
Vaikeaa heittää lonkalta. Alipaine vuoto tai pumppuvika. Tämän sinä kyllä taisitkin jo tietää. Vika voi olla missäpäin järjestelmää tahansa.oheimala kirjoitti:Kesän pimetessä huomasin, että ajovalot osoittavat turhan alas. Kojetaulun korkeussääto vaikutti vain hieman, ja nyt - jonkin ajan kuluttua - säätö ei vaikuta enää ollenkaan.
Irrotin alipaineletkun ennen ensimmäiseen valoon menoa, ja kyllä siinä jonkinlainen imu oli. Päällisin puolin kaikki näyttää muutenkin olevan kunnossa. Voiko vika olla liian vaisussa alipaineessa (ei ole oikein tuntumaaa, millainen imu siinä pitäisi olla), vai onko joku valon kalvo rikki?
Mitä muita laitteita alipainepumppu käyttää?
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Diesel ottaa alipaineen alipaine pumpusta joka sijaitsee siinä ohjaustehstajan alapuolella.
Aiemmassa mebessä oli sama vika, alipaine vuoto jossain päin lamppujen korkeuden säätöä.
Toinenkin ongelma tuli, auto ei sammunut kuin vaihteella tai 5-.10 sek jälkijunassa
Tumppasin koko järjestelmän ja säädin valot oikeaan korkeuteen.
Mebekin sammui taas heti kun avaimesta väänsi
Aiemmassa mebessä oli sama vika, alipaine vuoto jossain päin lamppujen korkeuden säätöä.
Toinenkin ongelma tuli, auto ei sammunut kuin vaihteella tai 5-.10 sek jälkijunassa
Tumppasin koko järjestelmän ja säädin valot oikeaan korkeuteen.
Mebekin sammui taas heti kun avaimesta väänsi
Jep. Automaattilaatikkoa ohjtaan alipaineella. Sitten ainaki ilmastoiduissa malleissa joitakin ilmaläppiä ohjataan myös alipaineella. (mm. sisäkierto) Kylmätyhjäkäynnin korotus toimii myös alipaineella. Ainakin 200d:ssä (taitaa olla myös 250d:ssä) on tuo alipaine toiminen korotus. 300D:ssä on sähköinen ELR.oheimala kirjoitti:Niin, mitä muita laitteita sillä alipaineella käytellään? Dieselin sammutin jo mainittiinkin, entäs automaattilaatikko? Helpoisi kenties vika-analyysia jos muut toimivat. Ainakin dieseli sammuu hyvin, ja laatikko toimii kuten ennen.
Aivan, soininen, tunnustan. Korjasin niin innokkaasti omaa Ceetäni tässä topikissa että en huomannut kohdeauton olevan diesel ennen kuin nyt katsoin kysyjän allekirjoitusta. Tottakai dieselissä on alipainepumppu, selvähän tuo, mutta ajoin takaa sitä että ajovalojen korkeussäädön tarvitsemaa alipainetta ei oteta samalta alipainepumpulta jota keskuslukitus käyttää. En sitten tiedä liekö kysyjäkin tarkoittanut kyseistä pumppua, vaiko koneen pyörittämää "vuoristoratalutkutinta". Bensassahan tuo alipaine otetaan imusarjalta.soininen kirjoitti:Mistä se Diesel ottaa alipaineen?HVM kirjoitti:Ei ne millään pumpulla ole. .
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Kuulostaa jo anteeksipyynnöltä. Savotassa sattuu. Bensiini vehkeet minä tunnenkin kuin omat taskuni... Hetkinen, ...mitäs minun taskussani onkaan...HVM kirjoitti:Aivan, soininen, tunnustan. Korjasin niin innokkaasti omaa Ceetäni tässä topikissa että en huomannut kohdeauton olevan diesel ennen kuin nyt katsoin kysyjän allekirjoitusta. Tottakai dieselissä on alipainepumppu, selvähän tuo, mutta ajoin takaa sitä että ajovalojen korkeussäädön tarvitsemaa alipainetta ei oteta samalta alipainepumpulta jota keskuslukitus käyttää. En sitten tiedä liekö kysyjäkin tarkoittanut kyseistä pumppua, vaiko koneen pyörittämää "vuoristoratalutkutinta". Bensassahan tuo alipaine otetaan imusarjalta.soininen kirjoitti:Mistä se Diesel ottaa alipaineen?HVM kirjoitti:Ei ne millään pumpulla ole. .
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
itselläni ei myöskään toimi valojen korkeus säädin.
olen paikallistanut vian siihen läpyskään kojelaudan vasemmassa reunassa, missä korkeuden säädin on kiinni.
siihen liittimen taakse tulee 3 kovaa alipaine letkua.
muistaakseni keskimmäinen tulee konehuoneesta, ja sisältää jatkuvan alipaineen. ja reunimmaiset lähtee kumpikin omalle ompiolle.
säätörullan tehtävänä on säätää kuinka paljon alipainetta se päästää läpi reunimmaisiin letkuihuin.
jos alipaine lakkautetaan kokonaan korkeudensäätö järjestelmästä, tällöin ajovalot bongahtaa täysin yläasentoon.
alipaine vetää niitä vain alaspäin.
itselläni tämä läpyskä ei jostain syystä päästä alipainetta/ylipainettakaan läpi, vaikka olen kokeillut n.8baarin paineella. mikä lie häiriö sillä..
olen paikallistanut vian siihen läpyskään kojelaudan vasemmassa reunassa, missä korkeuden säädin on kiinni.
siihen liittimen taakse tulee 3 kovaa alipaine letkua.
muistaakseni keskimmäinen tulee konehuoneesta, ja sisältää jatkuvan alipaineen. ja reunimmaiset lähtee kumpikin omalle ompiolle.
säätörullan tehtävänä on säätää kuinka paljon alipainetta se päästää läpi reunimmaisiin letkuihuin.
jos alipaine lakkautetaan kokonaan korkeudensäätö järjestelmästä, tällöin ajovalot bongahtaa täysin yläasentoon.
alipaine vetää niitä vain alaspäin.
itselläni tämä läpyskä ei jostain syystä päästä alipainetta/ylipainettakaan läpi, vaikka olen kokeillut n.8baarin paineella. mikä lie häiriö sillä..
Toissapäivänä remontin tehneenä allekirjoitan tämän. Valot näyttävät nyt "0"-asennossa taivaalle kun säätö toimii. Pitäisi säädellä kun kerkeää...Mika.T kirjoitti:Toisinpäin. Eli alipaine "nostaa" valoja. Jos alipaine katoaa niin valot näyttää lähelle.dansku kirjoitti:
jos alipaine lakkautetaan kokonaan korkeudensäätö järjestelmästä, tällöin ajovalot bongahtaa täysin yläasentoon.
alipaine vetää niitä vain alaspäin.