e 200 cdi imusarjan läpät

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jalec
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.09.2005 11:15

e 200 cdi imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja jalec »

e 200 cdi alkoi savuttelemaan jokin aika sitten. Selailin aikaisempia viestejä ja siellä kehoiteltiin mm. putsaamaan imusarja. Otinkin imusarjan äsken irti ja sieltä olikin yksi läppä irronnut ja tukkinut imuaukon kannessa. Poistanko muutkin läpät , tukinko akselin reiän imusarjasta rikkoontuneen läpän paikalta vai hommaanko uuden läpän? Auto pitäis saaha nippuun huomenna...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18282
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sinuna poistaisin loputkin läpät.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Mulla ei ollut aikaa irroitella imusarjaa, mutta löysin myös noiden läppien siirtotangon. Näytti, että läpät olivat juuttuneet n. 45 asteen kulmaan, mutta pitkällä ruuvimensselillä sain käännettyä vipua siten, että läpät ovat lähes kokonaan auki tai sitten aivan kokonaan.

Tulos: Tyhjäkäynti tasottui, savutus täyskaasukiihdytyksessä loppui ja yli 4000 rpm auto kävi nätimmin.

Pitänee ottaa myös tuo imusarja joskus kokonaan irti ja poistaa ne läpät. Yo. konstilla kun ei tiedä, onko siellä joku läppä irti yms. ja likaisiakin kanavat varmaan ovat. Mutta ihan hyvä suoritus 5 minuutin ensiavusta. :)
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Jossi kirjoitti:Mulla ei ollut aikaa irroitella imusarjaa, mutta löysin myös noiden läppien siirtotangon. Näytti, että läpät olivat juuttuneet n. 45 asteen kulmaan, mutta pitkällä ruuvimensselillä sain käännettyä vipua siten, että läpät ovat lähes kokonaan auki tai sitten aivan kokonaan.

Tulos: Tyhjäkäynti tasottui, savutus täyskaasukiihdytyksessä loppui ja yli 4000 rpm auto kävi nätimmin.

Pitänee ottaa myös tuo imusarja joskus kokonaan irti ja poistaa ne läpät. Yo. konstilla kun ei tiedä, onko siellä joku läppä irti yms. ja likaisiakin kanavat varmaan ovat. Mutta ihan hyvä suoritus 5 minuutin ensiavusta. :)
voisko joku heittää jotain ohjeita/kuvia tohon imusarjan irrotukseen?onko vaikea homma ja kuinka paljo tarvii ihme-työkaluja,esim torxeja yms?
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Tein tuosta jutun ja kuvia,katso olisiko apuja haulla:
Imusarjan irrotus CDI+kuvia,tai haku nimimerkillä.
C220 CDI vm.2000
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Onko noiden läppien poistosta kellään kokemusta pidemmältä ajalta,lähinnä
että miten toimii?

Taitaa olla kiesissä läpät jumissa,ainakaan mitään liikettä ei näy :arrow:
silti tehot tuntuis olevan tallella,tosin joskus meno on vähän kuin olis
ahdot alhaalla.
Johtuneeko tuo tukkeutuneesta anturista joka pitäisi olla
imusarjasta lähtevän kumiletkun päässä jota en omastani löytänyt(muovi-
imusarja).
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ammattilaisen kertomana; läppien poisotto heikentää alavääntöä
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin