e 200 cdi imusarjan läpät
e 200 cdi imusarjan läpät
e 200 cdi alkoi savuttelemaan jokin aika sitten. Selailin aikaisempia viestejä ja siellä kehoiteltiin mm. putsaamaan imusarja. Otinkin imusarjan äsken irti ja sieltä olikin yksi läppä irronnut ja tukkinut imuaukon kannessa. Poistanko muutkin läpät , tukinko akselin reiän imusarjasta rikkoontuneen läpän paikalta vai hommaanko uuden läpän? Auto pitäis saaha nippuun huomenna...
Mulla ei ollut aikaa irroitella imusarjaa, mutta löysin myös noiden läppien siirtotangon. Näytti, että läpät olivat juuttuneet n. 45 asteen kulmaan, mutta pitkällä ruuvimensselillä sain käännettyä vipua siten, että läpät ovat lähes kokonaan auki tai sitten aivan kokonaan.
Tulos: Tyhjäkäynti tasottui, savutus täyskaasukiihdytyksessä loppui ja yli 4000 rpm auto kävi nätimmin.
Pitänee ottaa myös tuo imusarja joskus kokonaan irti ja poistaa ne läpät. Yo. konstilla kun ei tiedä, onko siellä joku läppä irti yms. ja likaisiakin kanavat varmaan ovat. Mutta ihan hyvä suoritus 5 minuutin ensiavusta.
Tulos: Tyhjäkäynti tasottui, savutus täyskaasukiihdytyksessä loppui ja yli 4000 rpm auto kävi nätimmin.
Pitänee ottaa myös tuo imusarja joskus kokonaan irti ja poistaa ne läpät. Yo. konstilla kun ei tiedä, onko siellä joku läppä irti yms. ja likaisiakin kanavat varmaan ovat. Mutta ihan hyvä suoritus 5 minuutin ensiavusta.

S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
voisko joku heittää jotain ohjeita/kuvia tohon imusarjan irrotukseen?onko vaikea homma ja kuinka paljo tarvii ihme-työkaluja,esim torxeja yms?Jossi kirjoitti:Mulla ei ollut aikaa irroitella imusarjaa, mutta löysin myös noiden läppien siirtotangon. Näytti, että läpät olivat juuttuneet n. 45 asteen kulmaan, mutta pitkällä ruuvimensselillä sain käännettyä vipua siten, että läpät ovat lähes kokonaan auki tai sitten aivan kokonaan.
Tulos: Tyhjäkäynti tasottui, savutus täyskaasukiihdytyksessä loppui ja yli 4000 rpm auto kävi nätimmin.
Pitänee ottaa myös tuo imusarja joskus kokonaan irti ja poistaa ne läpät. Yo. konstilla kun ei tiedä, onko siellä joku läppä irti yms. ja likaisiakin kanavat varmaan ovat. Mutta ihan hyvä suoritus 5 minuutin ensiavusta.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Onko noiden läppien poistosta kellään kokemusta pidemmältä ajalta,lähinnä
että miten toimii?
Taitaa olla kiesissä läpät jumissa,ainakaan mitään liikettä ei näy
silti tehot tuntuis olevan tallella,tosin joskus meno on vähän kuin olis
ahdot alhaalla.
Johtuneeko tuo tukkeutuneesta anturista joka pitäisi olla
imusarjasta lähtevän kumiletkun päässä jota en omastani löytänyt(muovi-
imusarja).
että miten toimii?
Taitaa olla kiesissä läpät jumissa,ainakaan mitään liikettä ei näy

silti tehot tuntuis olevan tallella,tosin joskus meno on vähän kuin olis
ahdot alhaalla.
Johtuneeko tuo tukkeutuneesta anturista joka pitäisi olla
imusarjasta lähtevän kumiletkun päässä jota en omastani löytänyt(muovi-
imusarja).
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------