hapettuneet vanteet
- Nikkelimarkka
- Sisäänajossa
hapettuneet vanteet
sain juuri mersuni talvirenkaat myyjän varastosta, hienot alu- tai jotkut "koriste" vanteet mutta toivottoman huonosti hoidettu.. Hapettuneet, osin syöpyneet ja rokonarpiset ! Onko mitään tehtävissä kotikonstein ?
ML 320 cdi
No minä en kyllä alumiinia hiekalla puhaltelisi, lasikuulapuhallus kuulostaa jo viisaammalle. Se on sitten taas toinen juttu kannattaako se kun uusia vanteita alkaa saada jo kahteen sataan.
Joku tuningmiehistä kiillotteli muistaakseni melko hiljakkoin vanteitaan hiomalla ja tahnalla+lumppulaikalla? Kertokoon itse kun hoksaa tämän.
Lakathan lähtevät kätsyimmin pois maalinpoistoaineella, siitä se on vissiikin aloitettava. 
Joku tuningmiehistä kiillotteli muistaakseni melko hiljakkoin vanteitaan hiomalla ja tahnalla+lumppulaikalla? Kertokoon itse kun hoksaa tämän.

Maalinpoisto aineella ensin ja sitten hiontaa ainakin viidellä eri karkeudellaHVM kirjoitti:No minä en kyllä alumiinia hiekalla puhaltelisi, lasikuulapuhallus kuulostaa jo viisaammalle. Se on sitten taas toinen juttu kannattaako se kun uusia vanteita alkaa saada jo kahteen sataan.
Joku tuningmiehistä kiillotteli muistaakseni melko hiljakkoin vanteitaan hiomalla ja tahnalla+lumppulaikalla? Kertokoon itse kun hoksaa tämän.Lakathan lähtevät kätsyimmin pois maalinpoistoaineella, siitä se on vissiikin aloitettava.
ja lopuksi autosolia tai jotain muuta hiontatahnaa, mutta voin kokemuksella
sanoa että osta suosiolla mieluummin uudet vanteet

[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Suosittelen maalaamaista ihan kokemuspohjalta, eikä ole edes paha homma ja tulee todella hyvät. Olen kerran maalannut ihan uudetkin aluvanteet kun olivat omasta mielestäni turhan harmaat.
Vanteelle tietty normaalit puhdistustoimet. Pintojen hionta karhunkielellä. Pohjamaalaus, pari kerrosta riittää. Tarvittaessa paklaus hienokitillä jos on oikein pahoja koloja. Hionta ja pohjamaalaus paklatuille kohdille. Lopulta pintamaalaus ohuina kerroksina. 4vannetta> Karhunkieltä kuluu paketti. Pohjamaalia riittä yksi purkki. Vanne maalia kaksi purkkia ja mahdollisesti viimeistelyyn lakkaa yksi purkki. (spray 400ml/ purkki). Aikaa saa hukattua yhden sunnuntai iltapäivän.
Suurin osa myytävistä aluvanteista on maalattuja. Jos vanha maali on hyvin pinnassa kiinni ei sitä kannata yrittää irroittaa. Hionta riittää. Jos syöpymät ei ole vallan karuja ei kannata edes alkaa paklaamista. Huonosti tehty paklaus vain pahentaa asiaa.
Pintavärin valinnassa kanattaa olla tarkkana. Erimerkkisillä maaleilla on eri käsitykset vannealumiinista ja vannehopeasta. Mastonilta ainakin löytyy varsin kirkas vannealumiiniväri.
Vinkkinä: maalaa ensin vanteiden takaosat, niin ei tule jälkiä etupuolelle vanteita käsitellessä.
Vanteelle tietty normaalit puhdistustoimet. Pintojen hionta karhunkielellä. Pohjamaalaus, pari kerrosta riittää. Tarvittaessa paklaus hienokitillä jos on oikein pahoja koloja. Hionta ja pohjamaalaus paklatuille kohdille. Lopulta pintamaalaus ohuina kerroksina. 4vannetta> Karhunkieltä kuluu paketti. Pohjamaalia riittä yksi purkki. Vanne maalia kaksi purkkia ja mahdollisesti viimeistelyyn lakkaa yksi purkki. (spray 400ml/ purkki). Aikaa saa hukattua yhden sunnuntai iltapäivän.
Suurin osa myytävistä aluvanteista on maalattuja. Jos vanha maali on hyvin pinnassa kiinni ei sitä kannata yrittää irroittaa. Hionta riittää. Jos syöpymät ei ole vallan karuja ei kannata edes alkaa paklaamista. Huonosti tehty paklaus vain pahentaa asiaa.
Pintavärin valinnassa kanattaa olla tarkkana. Erimerkkisillä maaleilla on eri käsitykset vannealumiinista ja vannehopeasta. Mastonilta ainakin löytyy varsin kirkas vannealumiiniväri.
Vinkkinä: maalaa ensin vanteiden takaosat, niin ei tule jälkiä etupuolelle vanteita käsitellessä.

W210 290TD T
- Nikkelimarkka
- Sisäänajossa