kakkosnelosen lämppärin kenno

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

kakkosnelosen lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja AM »

Hieman tahtoo olla ongelmia lämmön tuottamisen kanssa.Kuskin puolelle tulee hitaammin/vähemmän lämmintä.Ensimmäisenä tuli tietenkin ne magneettiventtiilit mieleen, mutta kun ei niiden putsaaminenkaan apua tuonut.
Nyt sitten otin ne kartionmalliset tapit pois joten lämpöä pitäisi tulla täysillä ja tasaisesti molemmin puolin, mutta kun ei vaan tule...vieläkin kuskin puoleinen ilma lämpenee hitaammin.

Miilainen systeemi kennoissa on?Onko molemmille puolille omat vai miten?Onkohan hankala homma purkaa ja putsata kenno?

Voisikohan ongelman aiheuttaa toimimaton kiertovesipumppu?Voisikohan vedenkierto olla sen verran heikkoa ettei jaksaisi kuskin puolella kiertää kunnolla?Kiertovesi pumppu on jo remontin alla, v.loppuna täytyy asentaa uudet hiilet.

Kaikenlaisia vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan... :?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tuohan voi johtua:

1) Magneettiventtiileistä
2) Säätöpaneelista
3) Ohjainyksiköstä jossain kojelaudan uumenissa
4) Lämppärin kennostosta
5) Kiertovesipumpusta
6) "Haistelijaelimestä" katossa

Itse putsailin ja korjasin nuo venttiilit sekä katossa olevan haistelijan.
Oli meinaan pölyssä ja visvassa se aukko. :oops:
Mutta eipä sitä lämpöä kauhean nopeasti vieläkään tule, mutta kyllä se nyt sentään jonkin verran jo tuon namikan kääntelyyn reagoi.
Velipojan coupessa ei tarvi ajaa kuin kilometrin verran, kun alkaa pukkaan julmetun kuumaa ilmaa kabiiniin. Ja säätö toimii salamannopeasti...
Noh, liekö noilla kontaktiliimalla korjatuilla magneettiventtiilin tiivisteillä jotain tekemistä asian kanssa. :lol: :oops:
Tarvii laittaa ne korjaussarjatkin varmaan tilauslistalle. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ainakin w123:ssa on kaksiosainen kenno... Viimeseksynä putsasin lämppärin, oli sinne lämppärin kotelon pohjalle kertynyt havunneulasia ym.. 5 sentin kerros, senjälkeen ei kättä viitsi pitää lämppärin suuttimen edessä, kun vääntää lämmöt täysille. Hommaan meni aikaa kuutisen tuntia, otin vielä kaiken varalta kojelaudan irti..

Voihan toimimaton kiertovesipumppukin aiheuttaa tuon, mutta luulisi että kummaltakin puolelta tulisi viileää... Tuleehan se vesi yhtä putkea pitkin kennolle..
Ootko katsonut onko siinä pumpussa ne ruuvit?


Kuitenkin epäilisin, että kenno on tukkoinen, kun ei lämmintä kerta tullut vaikka "eliminoi" ne magneettiventtiilit.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

niin ei tosiaan pitäisi enää lämmönsäätöelektroniikka tai magneettiventtiilit vaikuttaa kun ne on "poissa käytöstä".Tuo kennon likaisuus olis ehkä vahvin ehdokas!

Lähteehän siitä magneettiventtiililtä kaks letkua mutta tosiaan epätodennäköistä että kiertovesipumpun toimimattomuus vaikuttaisi vain kuskin puolelle.v.loppuna siis mahtava urakka edessä, onnistuukohan kennojen purkaminen ilman kojetaulun irroitusta?!

Kiertovesipumppu on purettu.Oli melko kovassa saada purki, ei tuota ainakaan olisi paikallaan saanut purkettua.Toinen hiili oli hävinnyt melkein kokonaan.Uudet hiiletkin jo kävin hakemassa mutta "hieman" hiomista vaatii...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Olisi w123:sta saanut lämppärin ehkä irti, vaikka olisi kojelaudan antanut olla paikallaan. Mutta kun se kojelauta oli niiin helppo irrottaa, niin nappasin sen samantien pois tieltä. Vähiten mukava homma siinä oli tyhjentää hanskalokero roinasta. Mutta mitenkän homma hoituu w124:ssä on eriasia.. Mutta eikös siinä näy kenno ainakin osittain, kun irrottaa "vain" puhaltimen?

Tietysti ensin kannattaa kokeilla sellaista, että irrottaa vain lämppäriin menevän ja palaavan letkun ja päästää sopivalla paineella vettä "vastakarvaan".
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

epäilen vähän että niitä lehtiä sun muita löytyy jos sinne vain niitä jotenkin pääsee,ei varmaankaan koskaan ole kennoa putsattu...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllä ne koivunsiemenet ja havunneulaset tiensä aina jostain sinne lämppäriin löytävät.. Omaan katiskaan oli vajaan vuoden aikana kerääntynyt senverran törkyä lämppäriin, että tulivat syliin sieltä, kun ajoin "hyppyriin" 120:ä... Ja vaikka pihassa ei edes ole koivua, mistä siemeniä pöllyäisi, niin silti sinne oli niitä kertynyt.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vastaa Viestiin