No nyt se tuli eli koko forumin amatöörein kysymys tähän mennessä. Arvatkaa etsinkö haulla tai koettelinko ja maanittelin pihalla autoa, mutta ei niin ei ja usko loppuu.
Eli miten sen 124:n pyyhkijän saa ylös sulanvaihtoa varten vääntämättä koko hökötystä mutkalle? Pitääkö tietää jotkut taikasanat vai tarvitaanko vain raakaa voimaa ja pokkaa?
nimimerkillä "nykyautot sucks ja kyllä se pystylampun kanssa oli niiiin helppoa tämä elämä (tai sitten ei)"
Itse vaihdoin joku aika sitten, ja nousi ihan vaan nostamalla. Itsellä ongelmat alkoivat siinä vaiheessa kun piti saada pyyhin takaisin lasiin kiinni..
Ei meinaan tahtonut millään painua takaisin alas... No sekin meni ihan voimalla loppujen lopuksi, mutta vähän jännitti. Liekkö nuo jumittaa sen verran, tai sitten on joku jippo mitä en kylläkään keksinyt.
Älä vaan väännä sitä vartta ylös liikaa,ei sen kuulukaan kääntyä sillä tavalla kuin "vanhoissa" autoissa eli varsi töröttämään kokonaan taivasta kohti.
Mersussahan on sulassa omanlainen kiinnityspala,sulkahan näyttää ihan tavalliselta koukkukiinnitteiseltä mutta sitä se ei ole vaan siinä koukkukiinnikkeen lisäksi on sellainen käännettävä lukitusosa joka pitää sulan paikallaan varressa,joten sulan vaihto onnistuu varren ollessa siinä asennossa kuin se pyyhkiikin,ensin vain se kiinnituksen lukkokappale on käännettävä pois edestä,yleensä se kääntyy lasia kohti ja sitten sulan voikin liu'uttaa koukusta pois sinne varren juurta kohti.Vartta pystyy nostamaan pari senttiä jos se muuten on hankalaa,mutta pitäisi onnistua ilman sitäkin,sitten vain uusi sulka liuttamalla paikalleen ja kääntää lukkokappaleen oikeaan asentoon.
Kannatta tutkaista sen uuden sulan lukkoa niin asian ymmärtää helpommin,toivottavasti onnistuu.
Varsi kääntyy kyllä ja jää napsauksen jälkeen yläasentoon, kuten "vanhoissa autoissakin" . Alas painettaessa vain napakka myötäote ja napakasti painaen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nousee se sulka reilusti irti lasista. Siinä varren taitoskohdassa on semmoinen pikku lukitus, joka ei mielellään halua noston jälkeen palautua. Siihen lukitusjippoon suihkaus voidetta, niin vertyy ja menee kirskumatta alas.
Isäpaapan w124 300D mersussapa ei pysähdy pyyhkijä kun kääntää virrat pois. Toimii jopa ilman avainta Taitaa olla virtalukko finaalissa... Kumma kyllä kun se pyyhkijä on ainoa mikä toimii, puhaltimet yms ei toimi. Sen suhteen vika ei suuntautuisi virtalukolle...?
HVM kirjoitti:Sulkahan pysähtyy virta-avaimella siihen kohtaan kuin halutaan, ei sitä tarvitse sinne listan alle ajaa. Vaihtuu nostelemattakin, nips-naps.
Ei muuten pysähdy.... Vaan jatkaa edes-takas liikettä kunnes palautuu lähtöasentoon....eli ilman virtojakin lasin saapi pyyhittyä ja pestyä myös.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop