Kysymyksiä vitosta..

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Kysymyksiä vitosta..

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Täs ois toisen auton laitto koht ajan kohtainen ja merkkiähän ei vaihdeta.. Vitosta täällä palstalla ei näy kovin hirveesti kokemuksia, joten viton omistajat kertokaa kokemuksia!! Minkälainen talvi ajettava? Etu vai takavetoinen? (Ihte on tottunu takavetoisilla ajaan mut vitoja ei näytä hirveesti olevan takavetoisina myynnissä?) Tarkoitus ois et tavaratilaan sais kolme penkkiä, vieläkö silloin tulee pakettiauton verot? Ja mitä luokkaa mahdollisesti? Siinäpä muutama kysymys..
Avatar
Joni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 25.03.2004 18:50
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni »

Vuoteen 2003 saakka Vitot oli etuvetoisia, ja uudet mallit ovat takavetoisia. Etuvetoinen on ollut talvikäytössä ongelmaton.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tavaratilaan et saa laillisesti penkkejä pakettiautoon. :(

Voit ostaa Viton, joka on henkilöauto, ja tehdä siitä pienillä muutoksilla autoverollisen matkailuauton > pakuvero ja istumapaikkoja enemmänkin.

Tai sitten Sprinter kuorma-autona, silloin saa lisäpenkkejä...
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ei ole vielä talvikokemuksia, mutta jotenkin tunnelma on samanmoinen kuin 99-saapissa, keula painava, perä kevyt ja menee vaikka puuhun tarvittaessa.

Minä kun en näistä verotusasioista mitään ymmärrä, niin eikös combi L ole pakettiauto, mutta siihen saa lisäpenkit... :?: Vai olenko ihan pihalla?
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

vanttom kirjoitti:Ei ole vielä talvikokemuksia, mutta jotenkin tunnelma on samanmoinen kuin 99-saapissa, keula painava, perä kevyt ja menee vaikka puuhun tarvittaessa.
Ja on niin perhanan tiukassa kun kiinni jää! On tosiaan hyvä menemään lumessa ja sohjoisella tiellä. Etuvetoisten vinkeet mutta yliohjautuva ainakin ilman kuormaa,perää heittää kuten takavetoinenkin,yllättäenkin.

Tykänny oon,ainoastaan automaattia kaipaan. Henkilöautossa on ja kyllä CDI koneet tarvii rinnalle automaatin koneen lyhyestä vetoalueesta johtuen.
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Jep automaatti on ehdoton jos Viton hommaa. Ainakin omasta kokemuksesta täytyy sanoa että vaihteensiirto manuaalissa mallissa on yksi suurin syy siihen että olen nyt vaihtamassa vanhaa uuteen automaattiin. Vaijerit menee manuaalissa vaihtoon n.120tkm:n paikkeilla. Ainakin mulla. Ne ei mene poikki, mutta vaihteensiirto menee niin epämääräiseksi ettei tiedä mikä vaihde menee vaihtaessa päälle. Useammin kuin kerran on kuulunut rutinaa kakkoselle vaihdettaessa kun meinaa pakki mennä silmään. Uusissa on tosin tullu lukkonamikka tuolle pakille ettei sitä vahingossa saa päälle.

Sitten jos käytettyä etsit niin kato auton alle. Vito on aika herkkä ruostumaan. Kannattaa tehdä ruosteenestokäsittely.

Uusista takavetoisista en tiedä, mutta etuvetoiset on varsin vakaita talvella. Tosin jos sen saa kiinni niin hiki tulee. Tunkkasin viime talvena useamman kerran Vitoa hangesta kun tuli ajeltua liian pahaan paikkaan.

Ja jos ei ole tarkoitus kuletella kovin painavaa tavaraa kannattaa harkita renkaiksi henkilöauton renkaita. Ainakin kesäksi. On meinaa sata kertaa paremmat ajaa kun pakettiauton renkaat.

-01 Vito aj.90000 --> 142000km vika/huolto lista:

- puolivalojen polttimot vaihdettu 2kertaa
- Vaihteensiirtovaijerit uusittu
- Eberi ei toimi (ei toimi vieläkään kun en enää viiti korjata :wink: )
- alkavaa ruostetta pikku kolhuissa ovien kynnyksissä ja pohjassa
- tuulilasi halki
- erinäinen määrä mittarivaloja uusittu
- raitisilmasuodatin poistettu ilmanvaihdon parantamiseksi (oli tukossa uusi varmaan olisi ihan hyvä, mutta en pidä sitä välttämättömänä hankintana)
- moottorin Ilmanputsarin vaihto
- Metallisilppua moottoriöljyssä 133000km öljynvaihdossa (moottori käy silti hyvin eikä syö öljyä --> ei toimenpiteitä)
- Käsijarrun (siis jalkajarru itseasiassa) säätö. Ei pitänyt enää.
- Vaihdevivustosta laatikon kyljestä muovinen liukupala murtui pakkasessa. Korvattu Wirsbo-pePEX 20 x 2 mm lattialämmitysputken pätkällä :lol:

no helkkari tuohan alkaa näin listattuna näyttää ihan romulta :shock:
Vaikka ei se tosiasiassa noin huono ole ja osa noista kuuluu ihan normaaliin huoltoon kuten noi suodattimet. Olen tykänny Vitosta ja jos toi vanha olis automaatti en sitä pois vaihtais. Ja mainittakoon vielä että 110CDI on jo melko hyväkulkunen peli. Pääsee vaivatta rekankin ohi.

Muita Viton vikoja joita mulla tulee mieleen että olen täällä foorumilla nähny tai muualla:

Mittaristo viat. Peilien johtojen murtuminen ovien kohdalla jolloin peilit ei käänny tai lämpiä. Keskuslukkoviat esim liukuoven keskuslukko ei toimi (nää on niitä kalliita jos Veholle joutuu korjauttaa >1000€). Vanhemmissa malleissa (ei CDI mallit) moottorin kansipahvi. Ruiskujen tiiviste vuodot jolloin ruiskut saataa palaa kiinni kanteen niin ettei lähe ehjänä irti.

Nyt en enään sitten keksi lisää pelottelua niin että ei kun kaupoille :D
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Nykyinen farkku on kans automaattivaihteistonen, nyt on ajettu 60 000 kilometria ja ainakaan laatikon puolesta mitään vikaa ole ollut.. Hurjalta kyllä kuullostaa noi viton viat, verrattuna siihen mitä meidän henkilö autoon on tehty.. En tiiä onko meille sitten sattunu tuleen nii huippu hyvä saksan tuonti yksilö. :lol:
Mitenkäs vito lämpiää talvella? Tarviiko olla "ikluvarustukset" talvella päällä pakkasella? jostain luin et ainakin pahvin tarttee keulaan..
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ei mielellään laiteta pahvia ainakaan 110:een tai CDI:iin kun on ahtojäähdytin.

Pitäis lämmetä kuuleman mukaan kiitettävästi. Ainakin näillä keleillä on lämmennyt aamusella niin nopeesti, että on alkanut ihmetellä josko joku on sillä yällä ajanut... :shock:
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

vanttom kirjoitti:Ei mielellään laiteta pahvia ainakaan 110:een tai CDI:iin kun on ahtojäähdytin. :shock:
Välijäähdytin taitaa olla siellä apparin puolella alhaalla joten moottorin syylärin edessä voi käyttää pahvia. Mulla toi Eberi tais renata jo vähän talvella kun ei meinannu oiken auto lämmitä. Tosin mulla oli väliseinästä ikkuna pois että saisi lämpöä taaksekkin. Sekin varmaan vaikutti negattivisesti lämpötiloihin että oli niin paljon enemmän lämmitettävää tilaa. Ei siellä hytissä silti palella tarvinnut, mutta ei ihan t-paita peli kuitenkaan.

En tiedä auttaisiko lastu tuohon moottorin lämpiämiseen. Luulisi ainakin että kone antais silloin paremmin lämmintä.
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Pitääkö paikkaansa et alle 99vm. vitot on p..seestä?Eli jos on vitoa hankkimassa ni kannattaako suosiolla ottaa cdi malli?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, CDI:kin on p**seestä. :lol:

Omat ongelmansa on molemmissa konemalleissa, hyvällä tuurilla paikat kestää pitkäänkin, huonolla tuurilla käy kuten eräskin asiakas on sanonut:
"Ei KOSKAAN enää Vitoa."
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli haluaa kestävän pakun niin kannattaa ostaa suosiolla tuo kastenwageni, vito ei ole sitten mikään persaukisten korjattava värkki. Meinaan mikäli autoilubudjetti on <10-tonni sisältäen auton ja parin vuoden huollot ja verot niin joku muu merkki voisi olla jees.

Sellaista tuuria ei olekkaan etteikö rahaa pala, ja tekemistä tai teettämistä piisaa.

Vito ostetaan tunnesyistä, ei järkisyistä.

Tässä näitä omakohtaisia juttuja:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0021.jpg
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0022.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/paivakirja.html
Tuolta tosin puuttuu paljon pikkuvikoja 200 tkm kohdalta, esim:
- webasto ei toimi
- raitisilmamoottori hajosi
- ruostehommia olisi
- startti präkäsi talvella
jne jne

Justiinsa hain noita kulutusosia tuohon 500 eurolla, eli jarrulevyä, vetoniveltä, alapalloa jne mutta noita nyt vaihdellaan myös varmuuden vuoksi.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Verraten koherentti näkemys on ihmisillä salolaisten autohuoltojen toiminnasta :lol: . Omat kokemukseni tosin ovat vuodelta ->1997... mutta ei kai se meno siitä ole muuttunut, hinnat on ainakin pysyneet hyvin linjassa :lol:
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Se ku on kerran mersun saanu, niin se on aina mersu.. Onhan täs jo koht 9 vuotta mersuja korjattu/korjautettu.. Ja mitä uudemman omistat niin sen kallimmaksi remontti tulee.. (ainakin meillä)
Tähteä en keulasta pois vaihtas :P
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

dealer kirjoitti:Ei, CDI:kin on p**seestä. :lol:

Omat ongelmansa on molemmissa konemalleissa, hyvällä tuurilla paikat kestää pitkäänkin, huonolla tuurilla käy kuten eräskin asiakas on sanonut:
"Ei KOSKAAN enää Vitoa."

Kevät tulee kohisten ja Vito kuume alkaa olla pahimmillaan ja ei vieläkään tietoa että ottaakko 110d sillä riskillä että pääsee kannentiivisteen vaihtoon vai Cdi-koneinen jolloin ilmeisesti jotain muita vikoja, mutta mitä? Onko Cdi:n kanssa rahapussi todennäköisesti vielä enemmän levällään kuin 110d:n?

Kävin yhtä alle 200tkm ajettua110d:tä ajamassa ja pari vikaa tuli ilmi. Ensinnäkin tuntui hieman laiskalta verrattuna toiseen samanlaiseen, mihin lie tehot karannu. Toinen vika oli aika kova klonksaus ajossa kaasua painaessa/nostaessa?? Onks näis joku tyypillinen moottorin kumityyny vika vai jotain muuta? Vetonivelet ei mielestäni äännelleet renkaat linkussa ajaessa.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Eikös se niin ollut, että alkupään CDI:t oli keraamisilla hehkuilla, jotka vaihdetaan siten, että kansi otetaan pöydälle... :lol: :shock:

JOten kyllä sen joutuu kummastakin avaamaan ennemmin tai myöhemmin (toivottavasti myöhemmin omalla kohdalla...)

Esikammio-viton pumppu ei tunnu olevan mikään iankaikkinen laite kuten ennen oli tapana mersun kohdalla... joten osan laiskasta käytöksestä voi laskea sen varaan.

Kolahduksen aiheuttajia voi hakea auton alustasta, tukivarsia ja muita kumipäisiä häkkyröitä on riittämiin, myös pakoputki voi kolahtaa johonkin vaihtaessa, kun kone heiluu...

Tällä hetkellä jos olisin Vitoa ostamassa, niin kaupanteosta ei olisi puhettakaan, jos ei pääsisi alle katsomaan :idea: 8)
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

vanttom kirjoitti:Eikös se niin ollut, että alkupään CDI:t oli keraamisilla hehkuilla, jotka vaihdetaan siten, että kansi otetaan pöydälle... :lol: :shock:

JOten kyllä sen joutuu kummastakin avaamaan ennemmin tai myöhemmin (toivottavasti myöhemmin omalla kohdalla...)

Esikammio-viton pumppu ei tunnu olevan mikään iankaikkinen laite kuten ennen oli tapana mersun kohdalla... joten osan laiskasta käytöksestä voi laskea sen varaan.

Kolahduksen aiheuttajia voi hakea auton alustasta, tukivarsia ja muita kumipäisiä häkkyröitä on riittämiin, myös pakoputki voi kolahtaa johonkin vaihtaessa, kun kone heiluu...

Tällä hetkellä jos olisin Vitoa ostamassa, niin kaupanteosta ei olisi puhettakaan, jos ei pääsisi alle katsomaan :idea: 8)
Saa nähdä koituuko tästä Vito-kuumeesta muuta kuin harmia... mut aion nyt kyllä kokeilla Vitoa kun on jo niin pitkään sitä mieli tehnyt. Pistetään sitten viimeiset rahat sen korjauksiin... :)

Kyl taidan tuon Cdi:n puolelle kallistua... on jo kuitenkin parista Cdi-koneesta kokemuksia A-mallin ja C-farkun kohdalla. Molemmat toimi hienosti ja farkulla oli jo sentään ajettu 330tkm. Hehkuja en tosin kumpaankaan joutunut vaihdattamaan... siinä taitaa olla se pahin "jännitysmomentti" Cdi:n kohdalla. :roll:
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ne hehkutkin taisi saada jollain jarrunesteuittamisella irti...

Noista ruostehommista tuli mieleen, että ainakin valkoista väriä kannattaa välttää... kaikki valkoiset vitot, joita kävin katsomassa, olivat ruostuneempia kuin muun väriset... :shock:

Totta puhuen kyllä itselläkin on alkanut tuo 112CDI kiinnostaa :oops: eikä vähiten polttoainetaloudellisista syistä johtuen, 110:n 9.5l/100km keskikulutus tuntuu hieman turhan isolta. Saattaahan tuo siitä parantua jahka ehtii kuskaamaan värkin pumppupajalla (jos ehtii...)
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Mistä löytyy valmistenumero Vitosta? Yhtä Saksasta tuotua tässä harkitsemassa niin olis vissiin hyvä varmistaa että paperit ja auto täsmää.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

valmistenumero löytyy ainakin -98:ssa pelkääjän puolelta laattiamaton luukun alta istuimen vierestä. Semmonen noin 3x10cm lipare matossa...
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

No niin syksyllä tuli meille sitten Vito, 110 TD ja automaatti!! Tähän mennessä kaikki ollu Ok, ei mitään vikaa oo ollu.. Muutamaa suomi vitoa käytiin katsomassa ja olivat jo niin "ruosteisia" ja päätettiin haetuttaa Hollannista..
Vähän laiskan puoleinen mutta muuten ihan hyvä ajettava.. :D
jj_vito
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 08.04.2006 16:44

Viesti Kirjoittaja jj_vito »

Onko kenellekään kertynyt kokemuksia uudesta vitosta (2003 ->)?

Onko samat ruostumis ja tekniikkaongelmat myös siinä vai onko nyt kyseessä jo kunnon peli?

Pikaisella tutustumisella vaikuttaa siltä, että koneet ovat samanlaisia 111 ja 115Cdi:ssä, onko näin?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tiina79 kirjoitti:Vähän laiskan puoleinen mutta muuten ihan hyvä ajettava.. :D
Varaappas aika Mynä-Dieseliin niin laittavat pumpusta lisää ruokaa, mikäli ahdin on painekellolla toimiva, niin ahtopaineen lievä nostokin on lasten leikkiä. Esimerkiksi 0,85 bar -> 1,2 bar lienee kohtuu turvallinen ja jo sillä ohituskiihtyvyys tuplaantuu. Suosittelen pumppuun ulkoista syötönsäädintä.

Alasyöttöä, siis sitä kun ahtopaine ei ole vielä noussut, on helppo itsekkin lisätä, jos se puoli on jäänyt liian "laihalle".

Mikäli pumppua alat ropaamaan kannattaa aluksi laittaa ahtopainemittari ja muutenkin kannattaa, ei tule ajeltua vahingossa maksimiahdoilla.
jj_vito kirjoitti:Pikaisella tutustumisella vaikuttaa siltä, että koneet ovat samanlaisia 111 ja 115Cdi:ssä, onko näin?
Samanlainen lohko, erot muodostuvat pienistä asioista, lähinnä softasta. Kukaan ei tosin ole onnistunut kertomaan varmaksi onko 115 mallissa "vahvemmat" voimansiirron osat verrattuna 111 malliin. Vertailemalla varaosaluetteluita tuo selvinnee, mutta 111 lastuuttaminen 115 veroiseksi on aivan perustoimenpiteitä. Eiköhän tuosta 111 lohkosta saa noin 200 hv jos oikein nälkä kasvaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

No niin... hyvin suurella todennäköisyydellä tänään illalla olen 108Cdi:n onnellinen (toivottavasti vielä kuukausien kuluttuakin onnellinen) omistaja. Rapiat 200tkm sillä ajettu mut historia paljasti sen olleen kevyessä käytössä molemmilla entisillä omistajilla, joten eiköhän tuo vielä koneen puolesta ainakin laula toisen mokoman. 'Kulutusosan' vaihtoa varmaan tulee eteen, mut eiköhän me niistä selvitä... pääasia ettei tarttis heti alkaa ronkkimaan moottoria tai voimansiirtoa auki.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole epäilystäkään etteikö 108 cdi olisi ollut kevyellä käytöllä, millä muulla se lohko, josta voi ottaa helposti 200 hv, olisi ollut kun on otettu 80 hv.

Eli cooleri paikalleen ja lastu persiiseen, kyllä se siitä. Katsastusmiehelle ei kannata mainita coolerista mitään, vaan vaihtaa keulamerkki vaikka 110 cdi:ksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

veskola kirjoitti:Ei ole epäilystäkään etteikö 108 cdi olisi ollut kevyellä käytöllä, millä muulla se lohko, josta voi ottaa helposti 200 hv, olisi ollut kun on otettu 80 hv.

Eli cooleri paikalleen ja lastu persiiseen, kyllä se siitä. Katsastusmiehelle ei kannata mainita coolerista mitään, vaan vaihtaa keulamerkki vaikka 110 cdi:ksi.
Jep, tämän takia juuri valitsinkin 108:n koska eipähän ole ainakaan revitty paikkoja kun ei ole tehoja. :)

Kyllä saa coolerit ja lastut nyt jäädä... meille riittää toi 80hp aivan mainiosti... alunperin kun suunnitelmathan meillä oli ostaa 108d. :roll: Onhan toi nyt siihen verrattuna kuitenkin pikkaisen paremmin liikkuva... no, okei ei paljon. :)
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
vitolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 14.10.2005 07:09
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja vitolainen »

jj_vito kirjoitti:Onko kenellekään kertynyt kokemuksia uudesta vitosta (2003 ->)?

Onko samat ruostumis ja tekniikkaongelmat myös siinä vai onko nyt kyseessä jo kunnon peli?

Pikaisella tutustumisella vaikuttaa siltä, että koneet ovat samanlaisia 111 ja 115Cdi:ssä, onko näin?
Meillä on 111 CDI pitkä korimallin bussi

ajettu nyt 38 tkm.

hyvä ajaa talvella pitkän akselivälin ansiosta, mutta pikku teillä jos on pehmeää lunta paksusti niin keula tahtoo mennä välillä minne haluaa. Jää aika herkästi kiinni, painava keula ja aika kevyt perä.

yllättävän hyvin on tarennu vaikka ilmatilaa tuossa pitkässä bussissa on aikas paljon.

ruostuu yhtä helposti kuin vamhemmatkin mallit, jostain syystä Mersu ei osaa tehdä (tai ei halua) autoa joka ei ruostu. Pikku lommo ja heti kohta pukkaa ruostetta.
- vitolainen
Avatar
Vito97
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 18.05.2006 06:45

Viesti Kirjoittaja Vito97 »

[quote="Harmilor"]Jep automaatti on ehdoton jos Viton hommaa. Ainakin omasta kokemuksesta täytyy sanoa että vaihteensiirto manuaalissa mallissa on yksi suurin syy siihen että olen nyt vaihtamassa vanhaa uuteen automaattiin. Vaijerit menee manuaalissa vaihtoon n.120tkm:n paikkeilla. Ainakin mulla. Ne ei mene poikki, mutta vaihteensiirto menee niin epämääräiseksi ettei tiedä mikä vaihde menee vaihtaessa päälle. Useammin kuin kerran on kuulunut rutinaa kakkoselle vaihdettaessa kun meinaa pakki mennä silmään. Uusissa on tosin tullu lukkonamikka tuolle pakille ettei sitä vahingossa saa päälle. :D[/quote]
Ko. vika ei ole vaijereissa, vaan vaihdekepin muovi?puslasta johon vaijerit kiinnittyy. Aikaa myöden kuluu ja aiheuttaa väljyyttä, jolloin osan voi vaihtaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

On se varmaan noinkin mutta toisaalta automaatti haittaa tehon ottamista kierroksilla :roll: Toivottavasti tuokin ongelma on ensi kesänä historiaa :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

No voihan Viton VITO!!! Kauan se kestikin ilman ongelmia.. Eilen keskellä kaupan pihaa pöläytti nii hirveet savut ja sinne viereiseen korjaamoon vito jäi. Sanoivat että ehkä turbo tai kansi menny(tosin kuittejen mukaan turbo vaihdettu vuosi sitten..) Tais tulla kallis lasku... :(
Vastaa Viestiin