W210, päästöt katsastuksessa, imusarja
W210, päästöt katsastuksessa, imusarja
Hei!
Mersu (E200, vm -00, 220 tkm) jäi menemättä katsastuksesta läpi korkeiden päästöjen takia. Viaksi paljastui imusarjan muoviläppien katkeaminen (ei näy vikamuistissa). Korjauksen hinnaksi arvioitiin n. 1000 e. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja kantaako Veho asiasta minkäänlaista tuotevastuuta?
Satu
Mersu (E200, vm -00, 220 tkm) jäi menemättä katsastuksesta läpi korkeiden päästöjen takia. Viaksi paljastui imusarjan muoviläppien katkeaminen (ei näy vikamuistissa). Korjauksen hinnaksi arvioitiin n. 1000 e. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja kantaako Veho asiasta minkäänlaista tuotevastuuta?
Satu
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Ovat vain lähteneet sieltä tapeistaan irti.Itselläni 2 etummaista.
(Väliaikais)ratkaisu:Sido ne vaikka rautalangalla kiinni,ota esimerkiksi
polttoaineensuodatin irti että mahdut työntömaan kädet sinne
Niitten läppien tarkoitus kaiketi vaikuttaa vääntöön jollain tavalla
Mielestäni lapselliset lelut .
Katso tekemäni jutusta: Imusarjan vaihto CDI+kuvia ,näet tuon rakenteen.
Mutta älä maksa pyydettyä rosvoushintaa

(Väliaikais)ratkaisu:Sido ne vaikka rautalangalla kiinni,ota esimerkiksi
polttoaineensuodatin irti että mahdut työntömaan kädet sinne

Niitten läppien tarkoitus kaiketi vaikuttaa vääntöön jollain tavalla

Mielestäni lapselliset lelut .
Katso tekemäni jutusta: Imusarjan vaihto CDI+kuvia ,näet tuon rakenteen.
Mutta älä maksa pyydettyä rosvoushintaa



C220 CDI vm.2000
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Yleensä on jumittunut kiinni asentoon ja varmasti silloin pöllättelee.Generig kirjoitti:Taitaa siis olla niin, että läpät jumiutuvat nimenomaan kiinni asentoon ja siitä seuraa happikato => savuttaa ja teho tippuu. Jos läpät jäisivät auki niin sehän ei juuri vaikuttaisi niihin mihinkään.
Oma auto pölläyttelee aika tavalla ajoittain eikä testeri mitään vikaa näytä missään. Pitäisi varmasti tutkailla niiden läppien kunto. Jos ne sieltä tavaran alta löytyy, on tuo imusarjan ympäristö aika ahdas kun mukeja on 5 kpl.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
Noista pölläytksistä hiukka omaa mutua /huomattua /tietoa.
Muistaakseni pakokaasun takaisin pierrätys toimii aina 2500 kierrokseen asti. Tämän jälkeen ei pakokaasuja kierrätetä imusarjaan. Tyhjäkäynnilläkin se välillä on päällä ja pois.
Eli yleisestihän ajellaan pienillä kierroksilla eli alle 2500, jolloin pierrätys sotkee imusarjaa. Yleensä kun kiihdytetään esim. risteyksestä nousee kierroksen ainakin automaagisessa lootassa yli 3000 ennen kuin vaihtaa ja tällöin helposti tulee pössäytyksiä!
Itse olen tehnyt seuraavaa. Aina öljyn vaihdon yhteydessä olen ottanut ahtopaine tunnistimen LETKUN irti imusarjasta ja "avannut" IMUSARJAN PUTKEN mig-langalla. Tehkää ja huomakkaa mahdollinen ero vedossa. Huom!! yleensä vikana "wanhassa"Vitossa eli 110D mallissa, silloin kun vedot hukassa.
Toinen asia millä olen saanut pössäytkset pois! Välillä kun ajelen pitempää ajoa kytken kylmästi 3-vaihteen ja ajelen korkeilla kierroksilla seillaista 100 kyytiä. Tällöin on sitä paskaa tullut putkesta reilusti, taustapeilistä huomattua
Kierrosten antaminen on vaikuttanut seuraaviin asioihin: moottorin äänet pienenee vedätyksessä / pössäytykset loppuvat.
Kokeilkaa ja kertokaa tulokset.
autohan oli 200 cdi vm:00 202
Muistaakseni pakokaasun takaisin pierrätys toimii aina 2500 kierrokseen asti. Tämän jälkeen ei pakokaasuja kierrätetä imusarjaan. Tyhjäkäynnilläkin se välillä on päällä ja pois.
Eli yleisestihän ajellaan pienillä kierroksilla eli alle 2500, jolloin pierrätys sotkee imusarjaa. Yleensä kun kiihdytetään esim. risteyksestä nousee kierroksen ainakin automaagisessa lootassa yli 3000 ennen kuin vaihtaa ja tällöin helposti tulee pössäytyksiä!
Itse olen tehnyt seuraavaa. Aina öljyn vaihdon yhteydessä olen ottanut ahtopaine tunnistimen LETKUN irti imusarjasta ja "avannut" IMUSARJAN PUTKEN mig-langalla. Tehkää ja huomakkaa mahdollinen ero vedossa. Huom!! yleensä vikana "wanhassa"Vitossa eli 110D mallissa, silloin kun vedot hukassa.
Toinen asia millä olen saanut pössäytkset pois! Välillä kun ajelen pitempää ajoa kytken kylmästi 3-vaihteen ja ajelen korkeilla kierroksilla seillaista 100 kyytiä. Tällöin on sitä paskaa tullut putkesta reilusti, taustapeilistä huomattua

Kierrosten antaminen on vaikuttanut seuraaviin asioihin: moottorin äänet pienenee vedätyksessä / pössäytykset loppuvat.
Kokeilkaa ja kertokaa tulokset.
autohan oli 200 cdi vm:00 202
Viimeksi muokannut Finski, Pe 26.08.2005 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuo läppäsysteemithän ovat näissä nelosissa, oliko vitosessa vielä... Näin Tre:n Veholla sanottiin. Samanlaista läppäsysteemiä käytettään Opeliksin uusissa Twinport koneissa, saadaan pienillä kierroksilla pyörteilyä imuilmaan.
Tulipa muuten nähtyä semmonen 220:n imusarja irrotettuna jolla oli veivattu se 300tkm, ihan kiva... Mutta ei sentään niin paskoissa kun olen ymmärtänyt tämän palstan kirjotuksista.Etkös sinä miljoonatuntia poistanu sen pakokaasun kierrätyksen, saitko toimiin ihan moitteettomasti kun asentaja siellä tuumaili, että ei se hyödytä, siellä tulee vikailmotuksia niin monesta paikkaa jos ottaa pois? Turbon joku anturi ja ilmamassamittari kun happea menee eri määrä kuin pitäis etc?
Silti jos se kolmeensataantuhanteen kestää, ennenkuin sitä imusarjaa pitää puhdistella niin saattaa olla, että se on aivan yks ja hailee jos sen kerran puhdistaa, kilometrimäärä on kuitenkin jo sitä luokkaa sen jälkeen, että aika harva ajaa samalla autolla.
Tulipa muuten nähtyä semmonen 220:n imusarja irrotettuna jolla oli veivattu se 300tkm, ihan kiva... Mutta ei sentään niin paskoissa kun olen ymmärtänyt tämän palstan kirjotuksista.Etkös sinä miljoonatuntia poistanu sen pakokaasun kierrätyksen, saitko toimiin ihan moitteettomasti kun asentaja siellä tuumaili, että ei se hyödytä, siellä tulee vikailmotuksia niin monesta paikkaa jos ottaa pois? Turbon joku anturi ja ilmamassamittari kun happea menee eri määrä kuin pitäis etc?
Silti jos se kolmeensataantuhanteen kestää, ennenkuin sitä imusarjaa pitää puhdistella niin saattaa olla, että se on aivan yks ja hailee jos sen kerran puhdistaa, kilometrimäärä on kuitenkin jo sitä luokkaa sen jälkeen, että aika harva ajaa samalla autolla.
Tiedät paikan, kokeile
Neloskoneessa on muovistakin imusarjaa, ellen ihan väärin muista.
Suurimmassa osassa metallinen.
Imuputket voivat olla varsin vähillä kilometreillä niin tukossa, ettei reikään mahdu juuri muuta kuin pikkusormi.
Imusarjan karsta ei lähde käsittääkseni muuten kuin purkamalla ja puhdistamalla.
Mikään autossa ei mene sekaisin siitä että läpät on lukittu auki tai kokonaan poistettu.
Systeemi on kokonaisuutena niin p*****stä kuin olla ja voi.
Suurimmassa osassa metallinen.
Imuputket voivat olla varsin vähillä kilometreillä niin tukossa, ettei reikään mahdu juuri muuta kuin pikkusormi.
Imusarjan karsta ei lähde käsittääkseni muuten kuin purkamalla ja puhdistamalla.
Mikään autossa ei mene sekaisin siitä että läpät on lukittu auki tai kokonaan poistettu.
Systeemi on kokonaisuutena niin p*****stä kuin olla ja voi.
wiimax.fi
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Mariini: Poistin kierrätyksen siitä kiiltävältä alipainekellolta lähtevästä
letkusta tukkimalla sen.
Tuolla tavoin se ei hori niin paljon moskaa koska ahtopaineputki ei
sulkeudu.
Eikä tule vikailmoituksia.
Tähänkin(neloskone) olisi saanut muovisen imusarjan originaalin
alumiinisen tilalle,olisi ollut pikkuisen halvempi,mutta itselleni sattui
löytymään KL:stä sopivasti tuo alkuperäinen,joten se.
Taskulampulla muuten näkee sen tankomekanismin,kun katsoo siitä
oliko se nyt suodattimen takaa/vierestä,on sellainen sopivankokoinen
reikä juuri siinä hollilla.
letkusta tukkimalla sen.
Tuolla tavoin se ei hori niin paljon moskaa koska ahtopaineputki ei
sulkeudu.
Eikä tule vikailmoituksia.
Tähänkin(neloskone) olisi saanut muovisen imusarjan originaalin
alumiinisen tilalle,olisi ollut pikkuisen halvempi,mutta itselleni sattui
löytymään KL:stä sopivasti tuo alkuperäinen,joten se.
Taskulampulla muuten näkee sen tankomekanismin,kun katsoo siitä
oliko se nyt suodattimen takaa/vierestä,on sellainen sopivankokoinen
reikä juuri siinä hollilla.
C220 CDI vm.2000