W210, päästöt katsastuksessa, imusarja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pesaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 13.04.2004 13:49

W210, päästöt katsastuksessa, imusarja

Viesti Kirjoittaja pesaku »

Hei!

Mersu (E200, vm -00, 220 tkm) jäi menemättä katsastuksesta läpi korkeiden päästöjen takia. Viaksi paljastui imusarjan muoviläppien katkeaminen (ei näy vikamuistissa). Korjauksen hinnaksi arvioitiin n. 1000 e. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja kantaako Veho asiasta minkäänlaista tuotevastuuta?

Satu
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Ovat vain lähteneet sieltä tapeistaan irti.Itselläni 2 etummaista.
(Väliaikais)ratkaisu:Sido ne vaikka rautalangalla kiinni,ota esimerkiksi
polttoaineensuodatin irti että mahdut työntömaan kädet sinne :!:

Niitten läppien tarkoitus kaiketi vaikuttaa vääntöön jollain tavalla :?:
Mielestäni lapselliset lelut .
Katso tekemäni jutusta: Imusarjan vaihto CDI+kuvia ,näet tuon rakenteen.
Mutta älä maksa pyydettyä rosvoushintaa :!: :!: :!:
C220 CDI vm.2000
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Läpät liittyvät pakokaasukierrätykseen CDi:ssä.
Niistä irtoaa käyttävä akseli tai itse läppä hajoaa.
Imusarja maksaa tyypistä riippuen 300-500 € ja vaihdossa menee 3-4 tuntia aikaa.

Jos itselläni olisi CDi, irrottaisin ensitöikseni imusarjan ja repisin ne läpät huut kuuseen sotkemasta.
wiimax.fi
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Hyvä Dealer,että selvensit tuon läppien tarkoituksen :idea:
Todellakin,moisista lirputtimista veho tosiaan laskuttaa herkkäuskoista
yli tonnin euroissa.
C220 CDI vm.2000
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Samaa mieltä läpät pois vaan.halvin ja järkevin konsti.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Generig kirjoitti:Taitaa siis olla niin, että läpät jumiutuvat nimenomaan kiinni asentoon ja siitä seuraa happikato => savuttaa ja teho tippuu. Jos läpät jäisivät auki niin sehän ei juuri vaikuttaisi niihin mihinkään.

Oma auto pölläyttelee aika tavalla ajoittain eikä testeri mitään vikaa näytä missään. Pitäisi varmasti tutkailla niiden läppien kunto. Jos ne sieltä tavaran alta löytyy, on tuo imusarjan ympäristö aika ahdas kun mukeja on 5 kpl.
Yleensä on jumittunut kiinni asentoon ja varmasti silloin pöllättelee.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
makema
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 05.02.2005 10:10
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja makema »

Eli onko nyt niin, että nuo läpät voi ottaa pois ilman mitään ongelmia.
Oma 200CDi ruvennut pöläyttelleen ja jotenkin tuntuu, että kaikki kaakit ei ole kotona.
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Noista pölläytksistä hiukka omaa mutua /huomattua /tietoa.
Muistaakseni pakokaasun takaisin pierrätys toimii aina 2500 kierrokseen asti. Tämän jälkeen ei pakokaasuja kierrätetä imusarjaan. Tyhjäkäynnilläkin se välillä on päällä ja pois.

Eli yleisestihän ajellaan pienillä kierroksilla eli alle 2500, jolloin pierrätys sotkee imusarjaa. Yleensä kun kiihdytetään esim. risteyksestä nousee kierroksen ainakin automaagisessa lootassa yli 3000 ennen kuin vaihtaa ja tällöin helposti tulee pössäytyksiä!

Itse olen tehnyt seuraavaa. Aina öljyn vaihdon yhteydessä olen ottanut ahtopaine tunnistimen LETKUN irti imusarjasta ja "avannut" IMUSARJAN PUTKEN mig-langalla. Tehkää ja huomakkaa mahdollinen ero vedossa. Huom!! yleensä vikana "wanhassa"Vitossa eli 110D mallissa, silloin kun vedot hukassa.

Toinen asia millä olen saanut pössäytkset pois! Välillä kun ajelen pitempää ajoa kytken kylmästi 3-vaihteen ja ajelen korkeilla kierroksilla seillaista 100 kyytiä. Tällöin on sitä paskaa tullut putkesta reilusti, taustapeilistä huomattua :roll:

Kierrosten antaminen on vaikuttanut seuraaviin asioihin: moottorin äänet pienenee vedätyksessä / pössäytykset loppuvat.
Kokeilkaa ja kertokaa tulokset.

autohan oli 200 cdi vm:00 202
Viimeksi muokannut Finski, Pe 26.08.2005 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Nuo läppäsysteemithän ovat näissä nelosissa, oliko vitosessa vielä... Näin Tre:n Veholla sanottiin. Samanlaista läppäsysteemiä käytettään Opeliksin uusissa Twinport koneissa, saadaan pienillä kierroksilla pyörteilyä imuilmaan.

Tulipa muuten nähtyä semmonen 220:n imusarja irrotettuna jolla oli veivattu se 300tkm, ihan kiva... Mutta ei sentään niin paskoissa kun olen ymmärtänyt tämän palstan kirjotuksista.Etkös sinä miljoonatuntia poistanu sen pakokaasun kierrätyksen, saitko toimiin ihan moitteettomasti kun asentaja siellä tuumaili, että ei se hyödytä, siellä tulee vikailmotuksia niin monesta paikkaa jos ottaa pois? Turbon joku anturi ja ilmamassamittari kun happea menee eri määrä kuin pitäis etc?

Silti jos se kolmeensataantuhanteen kestää, ennenkuin sitä imusarjaa pitää puhdistella niin saattaa olla, että se on aivan yks ja hailee jos sen kerran puhdistaa, kilometrimäärä on kuitenkin jo sitä luokkaa sen jälkeen, että aika harva ajaa samalla autolla.
Tiedät paikan, kokeile
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Neloskoneessa on muovistakin imusarjaa, ellen ihan väärin muista.
Suurimmassa osassa metallinen.

Imuputket voivat olla varsin vähillä kilometreillä niin tukossa, ettei reikään mahdu juuri muuta kuin pikkusormi.
Imusarjan karsta ei lähde käsittääkseni muuten kuin purkamalla ja puhdistamalla.

Mikään autossa ei mene sekaisin siitä että läpät on lukittu auki tai kokonaan poistettu.

Systeemi on kokonaisuutena niin p*****stä kuin olla ja voi.
wiimax.fi
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Mariini: Poistin kierrätyksen siitä kiiltävältä alipainekellolta lähtevästä
letkusta tukkimalla sen.
Tuolla tavoin se ei hori niin paljon moskaa koska ahtopaineputki ei
sulkeudu.
Eikä tule vikailmoituksia.
Tähänkin(neloskone) olisi saanut muovisen imusarjan originaalin
alumiinisen tilalle,olisi ollut pikkuisen halvempi,mutta itselleni sattui
löytymään KL:stä sopivasti tuo alkuperäinen,joten se.

Taskulampulla muuten näkee sen tankomekanismin,kun katsoo siitä
oliko se nyt suodattimen takaa/vierestä,on sellainen sopivankokoinen
reikä juuri siinä hollilla.
C220 CDI vm.2000
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Vastaa Viestiin