
Sivuvilkut on laitettava. Löytyisikö joltakulta tietoa sivuvilkun (eturenkaan ja oven välissä) oikeasta sijoituspaikasta.
Onko samassa paikassa kuin W124? Muutakin vinkkiä projektin jo tehneiltä saa laittaa.
Kiitos
Tuomas
Mittamaamalla varmasti täytyy edetä. Vaikka tuo Braingears-sivusto on erittäin yksityiskohtainen jopa niin, että tyyppimerkkien sijoitusmitat takaluukkuun ovat sieltä saatavissa, ei se näytä tuntevan sivuvilkkujen paikkaa - kun eivät alkuperäiseen autoon kerran ole kuuluneetKomu kirjoitti: Jaksaisiko joku mittailla? Jos ei faktatietoa muuten löydy.
No huh, pitääkö pystäreihinkin laittaa sivuvilkut jos tuo ulkomailta? Eikai nyt sentään?Kaapo kirjoitti:eikös sivuvilkut pidä asentaa jokaiseen uustuontiin, vaikka vastaavat suomiautot ilman niitä olla saavatkin
Tässäkin asiassa on omituisuuksia. Omistin muinoin -83 VW polon jossa ei ollut minkäänlaisia sivuvilkkuja. Etuvilkutkin oli upotettu puskuriin siten etteivät ne näkyneet sivulle päin kuin säkkipimeällä. Kukaan ei ollut vaatinut koskaan sivuvilkkuja asennettaviksi, koska niitä ei ollut. Ota näistä sitten selvää....Daaz kirjoitti:No huh, pitääkö pystäreihinkin laittaa sivuvilkut jos tuo ulkomailta? Eikai nyt sentään?Kaapo kirjoitti:eikös sivuvilkut pidä asentaa jokaiseen uustuontiin, vaikka vastaavat suomiautot ilman niitä olla saavatkin
-Daaz
No ÄLÄ.caddy66 kirjoitti:Saamaton sanoisin.TERE ps TERE=jollain murteella TERVEraul kirjoitti:Ja TERE, siellä parkkiksella ei ole muita kun ladoja, joten vertailumitta on hiukka hankala löytää. TERE.caddy66 kirjoitti:Itte mitta käteen ja parkkipaikalle mittaan,vai onko se peukalo käden selkämyksen puolella.TERE
No pärrkel. Ei liene säädösten mukaan kuitenkaan mahdollista, että vilkun upottaisikin tuohon kylkimuoviin. Olispahan korroosiovapaa paikka ja muovin voisi ottaa irti niin olis helppo asentaa. Ainoa sitten on, pitäisikö johdolle kuitenkin tehdä peltiin reikä vai onnistuisikohan sen uittamaan jotain kiertotietä. Ehken eli ei.Kaapo kirjoitti:Katselin tuossa kaverin pahvikylkistä sedania ja vilkku oli laitettu seuraavasti
Anti mennä vain pahviin, jos silmä kestää... Säädökset eivät sitä estä.Aku P kirjoitti:No pärrkel. Ei liene säädösten mukaan kuitenkaan mahdollista, että vilkun upottaisikin tuohon kylkimuoviin. Olispahan korroosiovapaa paikka ja muovin voisi ottaa irti niin olis helppo asentaa. Ainoa sitten on, pitäisikö johdolle kuitenkin tehdä peltiin reikä vai onnistuisikohan sen uittamaan jotain kiertotietä. Ehken eli ei.
Ensimmäinen kysymykseen vastaajajuhape kirjoitti:Kävinpä mittaamassa tuosta omasta Suomiautosta.
Vilkun leveys(vai olisko pituus) 75mm, korkeus 30mm
Mitta kylkimuovin yläreunasta vilkun alareunaan 13mm.
Mitta lokasuojan takareunasta vilkun takareunaan 77mm.
No, tuleepa ainakin viimeistellyn näköinen niin.dealer kirjoitti: Anteeksi, minä en ymmärrä mitä järkeä on laittaa Mersuun jotain muuta kuin "alkuperäisvilkut alkuperäiskohtaan". .
Ehkä osasyynä tuolle on myös se, että sitä tuore ylpeä mersun omistaja ensimmäisenä soittaa Veholle ja kuulee puhelimessa, että "Sivuvilkut 300e" (Näin itselläni...dealer kirjoitti:"Lisäksi suuressa osassa tuonti-124:ia tuntuu nuo vilkut olevan jossain muualla kuin tehtaalla asennetuissa "
Kyllä, yksityinen kun tuo itse auton Saksasta tai jostain, hän säästää joka asiassa.
Viiskymppiä on kestämätön paikka kun sen joutuisi korjaamolle maksamaan sivuvilkkujen asentamisesta, samoin huollon teettäminen tai edes itse tekeminen on yllättävän monen mielestä tarpeetonta; sehän maksaa.![]()
Rahaa, euroja, montakymppiä.![]()
Haetaan halvimmat vilkut paikkakunnan "Osakasasta" ja asennetaan je juuri siihen mihin poranterä sattuu ensin osumaan.![]()
KLIPKLIPKLIP