
W123 porrasperä, takalasin irroitus?
W123 porrasperä, takalasin irroitus?
Onkohan mahdollista tehdä tämä kotikonstein, ja vielä ehkäpä jopa takaisin paikoilleen..? takalasin tummennus tummennusspraylla tarkoituksena, ja lasi on liian vinossa kulmassa nyt. vai pitääkö ajaa mursu 45 asteen mäkeen ja sit tehä tuo homma..? 

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W123 porrasperä, takalasin irroitus?
Lasin irrotus ja paikalleen laitto ei ole kun 20 minutin hommamazza kirjoitti:Onkohan mahdollista tehdä tämä kotikonstein, ja vielä ehkäpä jopa takaisin paikoilleen..? takalasin tummennus tummennusspraylla tarkoituksena, ja lasi on liian vinossa kulmassa nyt. vai pitääkö ajaa mursu 45 asteen mäkeen ja sit tehä tuo homma..?

Ite olen tehnyt silleen että olen ottanut kaveriksi 2-3 tyyppiä.
Ensin otat sen kiila listan pois sieltä ulkopuolelta eli se kromi lista,
sitten kolme tyyppiä sisälle ravottamaan sormilla ikkunan listaa ylälaidasta tasasesti ylänurkista ja ylälaidasta samalla sievästi tuöntäen ulospäin lasia, lähtee (tai hajoaa) muuten yllättävän helposti. sitten kun lasi on jo ylälaidasta irti niin se onki jo irti (tai säpäleinä) koko lasi.
Paikalleen laitto menee siten että laitat ensin lasiin sen tiivisteen paikalleen
ja sitten pujotat sinne tiivisteen uraan narun paksuus n.7mm ympäri asti
sitten lasi vaan siihen reikään ja ne kolme tyyppiä sinne ulos painattaan sievästi
lasia autoa vasten sieltä kohin mistä narua vedetään ja yksi sisälle vetämään naruista siten että vedät melkein lasin suuntasesti.
Lasi menee helpoiten rikki silloin kun ottaa sitä irti eli siinä kannattaa
olla oikein varovainen.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Helpoiten se lähtee kun haet uuden tiivisteen ja puukotat sen vanhan pois. Sen jälkeen ei tarvii kuin tönätä lasia. Ei tarvii kavereita takaisin laittoon eikä pois ottoon. Moottorisahan käynnistin naru on hyvää takaisin laittoon. Helpointa on tosiaan tummentaa siinä vaiheessa kalvolla kun lasi on irti.
takalasin irroitus
Ei tämä takalasin irroitus näin vaikea ole Älä missään tapauksessa ota sitä ulkopuolista listaa irti se on senjälkeen pilolla Ole 50 vuotta tehnytr näitä hommia työkseni ja tiedän mitä puhun Ei sinun tarvitse kuin otat lämmityksen johrot irti Ja senjälkeen otat mieluiten noin sentin levynen kulunut ruuvimeisseli ja aloita keskeltä ylhäätä painamaan kumia korin kantin taakse alku on tiukka mutta kun saat kymmenen sentiä kumia väliin niin se löystyy koko ajan Ja kun saat yläosan irti senjälkeen se lähtee työtämällä irti Muista ettei meisseli osu lasiin koska se on ainoa vaara lasin rikkoontumiseen Nosta lasi pois mutta älä ota sitä ulkolistaa pois Sillä se täytyy pakettina laitta takaisin , Ja SE tapahtuu seuraavasti,Ota noin 5 millin vahvaa narua ja asenna se kumin uraan niin että alareunaan tulee kaksi narua tarkista että kattoverhoilu on kunnolla kiinni elei niin liimaa Rasvaa se reikä kuunnolla vaseliinia nosta lasi reikään j toinen pitämään lasia paikallaan ja toinen vetämään narua alhaalta sisälle niin että kumi tulee mukana Katso että lasi pysyy keskellä niin varmaan menee paikalleen Ja sitä saa painaa ja lyörä nyrkillä niinpaljon kuin mies jaksaa kun ei millää kovalla Ei sitä Sitä rikki saa Terveisin Jukka Lehti Autoverhoilija Salo
Jukka sen tuossa ylhäällä keroi miten homma tehdään!
Täällä tarjoillaan usein muun muassa puukkoa tiivisteen leikkaamiseksi. Silloin sen ymmärtää jos kyseessä on vanha ja hapera tiiviste joka muutenkin on uusittava, mutta muuten se tietää hommalle vaan lisähintaa.
Tiivisteiden metallilistojen poistolla ennen tai jälkeen irrotuksen ei tosiaan saada aikaan kuin vääriä listoja.
Täällä tarjoillaan usein muun muassa puukkoa tiivisteen leikkaamiseksi. Silloin sen ymmärtää jos kyseessä on vanha ja hapera tiiviste joka muutenkin on uusittava, mutta muuten se tietää hommalle vaan lisähintaa.
Tiivisteiden metallilistojen poistolla ennen tai jälkeen irrotuksen ei tosiaan saada aikaan kuin vääriä listoja.
kiitos. tuo takalasi on vaan sen verran solmu, ettei aiempien kokemusten mukaan ainakaan mitään toivoa kalvolla tummentamisessa
. tosin se ois helppo tehä siivuista kun kerran irti on.

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
okei, sait ylipuhuttua. jätän tekemättä, ajan alikulun penkalle tuon puoleks tunniksi ja käyn vähä ruiskimassa sitä spreitäAllu D. kirjoitti:toivottavasti ei löydy 123:sen persus ylläriä tiivisteen alta alareunasta...
kolmen 123:sen kokemuksella, ja jokaisesat puuttui noin puoli metriä peltiä tiivisteen alta...

ps. ei ollu herkuinta kahessa päivässä hitsata uutta pohjaa tilalle, ilman että auto oli pukeilla

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Jos irrotat lasin kannattaa vanhat tiivistemassat kaapia huolella pois ja laittaa reilusti uutta tuulilasimassaa tilalle EI SILIKOONIA eikä muitakaan sikakittejä vaan oikea ko paikkaan tarkoitettu massa joka ei kovetu,tuleepahan samalla korjattua yksi aika yleinen vuotopaikka noissa autoissa 

W124 300D aut -89
Tässähän on vain sillai, että 123:ssa ei ole tiivisteliimoja laseissayttewi kirjoitti:Jos irrotat lasin kannattaa vanhat tiivistemassat kaapia huolella pois ja laittaa reilusti uutta tuulilasimassaa tilalle EI SILIKOONIA eikä muitakaan sikakittejä vaan oikea ko paikkaan tarkoitettu massa joka ei kovetu,tuleepahan samalla korjattua yksi aika yleinen vuotopaikka noissa autoissa

Ei ole liimoja ei mut tiiviste massat on sellaanen harmaa töhnä löytyy.on noita 20vuotta tullu töikseni tehtyä ja luulen tietäväni mistä puhun
yleensä massaa on nurkissa kumin ja lasin välissä §ja ellei ole on takakontissa yleensä sateella vettä.Kuivalla säällä ei vuoda ollenkaan
eikä niitä tarvii laittaa ollenkaan jos tykkää akvaariosta takahudlarissa 



W124 300D aut -89