Korjausmanuaalia ym muuta ohjetta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PetteriH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 29.06.2005 21:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Korjausmanuaalia ym muuta ohjetta

Viesti Kirjoittaja PetteriH »

Ajatus olisi hankkia jonkunlainen manuska, että löytyisi edes tärkeimmät huoltokohdat. Alfamerin opuksen olen ajatellut väistää mutta onko kokemuksia Bentleyn tästä opuksesta? Bentleyn sivustot kertoo, että opus on suora käännös saksalaisesta opuksesta. Onkohan sitten manualsoftin sivustolta löytyvä cd käytännössä samansisältöinen paitsi germaaniaksi?
Kolmas harkinnassa oleva teos olisi tämä.

Tuo WIS lienee kattavin mutta joku kädessä pidettävä kirjanen olisi kyllä kätevä noin niinkuin remonttia tehdessä. Tietysti saahan tuolta WIS:stä tulostettua tarvittaessa.
Onko liioittelua hommata tuo Bentleyn opus ja WIS?
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Korjausmanuaalia ym muuta ohjetta

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

[quote="PetteriH"]Alfamerin opuksen olen ajatellut väistää [quote]

Mitä vikaa on Alfamerin kirjoissa, liian lapsellisiako? :P
S202 C180T A -99
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Itselläni on 124:een WIS ja olen siitä tykännyt ihan senkin vuoksi, että siitä näkee auton sielujen syövereihin varsin kattavasti – ihan uteliaisuuden vuoksi. Alfamerin opuksessa on kyllä selostettu kaikkein yleisimmät korjauskohteet mutta vähänkään erikoisempaan vikaan (tasonsäätö tai farmarin omat osat) ei yleensä ohjeita löydy. Varsin hyviä selostuksia on ollut myös Buchelin nelosbensakoneille (M102) tarkoitetussa oppaassa ja siinä mennään myös vähän pintaa syvemmälle. Se on tosin germaaniaksi.

Kurjastosta lainasin myös 201:n Haynesin oppaan ja vaikka Alfamer taitaa suomentaa omat kirjansa pääosin niistä, oli Haynesin opas paljon kattavampi kuin Alfamerin 124:n opas. Haynesin 124:n opasta en ole nähnyt, joten täysin varmaa vertailya en pysty tekemään.

Korjausoppaat on yleensä tarkoitettu vähän enemmän kotikorjailijoille kuin WIS, jossa saatetaan sanoa, että irroita osa. Korjausoppaassa saatetaan antaa joku näppärä vinkki, jolla osan saa irti sitä rikkomatta. :D

Bentleyn oppaista ei ole kokemusta.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
PetteriH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 29.06.2005 21:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja PetteriH »

Taidanpa itseasiassa hommata EPC:n enkä WIS:ä. Räjäysyskuvista on varmasti hyötyä kasattaessa ja osia ostaessa. Ei jää remontin jälkeen ylimääräisiä osia pöydälle. :wink:

Täytyypä yrittää saada käsiin Haynesin ja Bentleyn opukset ja valita sitten kumpi tulee kirjahyllyyn.
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja booser »

Roisto kirjoitti:Terve,

Itselläni on 124:een WIS ja olen siitä tykännyt ihan senkin vuoksi, että siitä näkee auton sielujen syövereihin varsin kattavasti – ihan uteliaisuuden vuoksi. Alfamerin opuksessa on kyllä selostettu kaikkein yleisimmät korjauskohteet mutta vähänkään erikoisempaan vikaan (tasonsäätö tai farmarin omat osat) ei yleensä ohjeita löydy. Varsin hyviä selostuksia on ollut myös Buchelin nelosbensakoneille (M102) tarkoitetussa oppaassa ja siinä mennään myös vähän pintaa syvemmälle. Se on tosin germaaniaksi.

Kurjastosta lainasin myös 201:n Haynesin oppaan ja vaikka Alfamer taitaa suomentaa omat kirjansa pääosin niistä, oli Haynesin opas paljon kattavampi kuin Alfamerin 124:n opas. Haynesin 124:n opasta en ole nähnyt, joten täysin varmaa vertailya en pysty tekemään.

Korjausoppaat on yleensä tarkoitettu vähän enemmän kotikorjailijoille kuin WIS, jossa saatetaan sanoa, että irroita osa. Korjausoppaassa saatetaan antaa joku näppärä vinkki, jolla osan saa irti sitä rikkomatta. :D

Bentleyn oppaista ei ole kokemusta.

t.
Risto
Mistäs ton WIS:in saa käsiinsä, EPC löytyy <-> :?:
Avatar
PetteriH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 29.06.2005 21:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja PetteriH »

Ainakin täältä tuntuisi löytyvän: www.manualsoft.com

Mistäpä booser on EPC:n hommannut? Saako jostain päin suomea? On vaan tuo ManualSoft Espanja/Marokko akselilla...
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

PetteriH kirjoitti:Taidanpa itseasiassa hommata EPC:n enkä WIS:ä. Räjäysyskuvista on varmasti hyötyä kasattaessa ja osia ostaessa. Ei jää remontin jälkeen ylimääräisiä osia pöydälle. :wink:

Täytyypä yrittää saada käsiin Haynesin ja Bentleyn opukset ja valita sitten kumpi tulee kirjahyllyyn.
Mitä nuo EPC ja WIS mahtaa maksaa ja mistä niitä kannattaisi kysellä?
booser
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 08.09.2004 20:41
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja booser »

PetteriH kirjoitti:Ainakin täältä tuntuisi löytyvän: www.manualsoft.com

Mistäpä booser on EPC:n hommannut? Saako jostain päin suomea? On vaan tuo ManualSoft Espanja/Marokko akselilla...
Torrent "vertaisverkossa" on pyörinyt.. :?
Vastaa Viestiin