Onhan tuo tekniikan vaihto ollut mielessä jo kauan, mutta nyt se taitaa olla ajankohtaisempaa, kuin aiemmin, kun auto ei enää toimi. Ihan mukava olisi kyllä saada vanhakin tekniikka pelaamaan, vaikka vain ihan mielenkiinnon takia.
Ongelmana on nyt se, että vehje jättää satunnaisia sylintereitä ilman polttoainetta, tai vaihtoehtoisesti antaa sitä liikaa ja luonnollisesti käynti silloin ontuu.
Katselin netistä ulkomaisilta sivuilta keskusteluja asian tiimoilta ja vaikuttaa olevan aika yleinen ongelma tuon ohjaimen kanssa(siis apukuskin jalkatilan yläpuolella rintapellissä oleva iso peltilaatikko).
Olisiko tuohon D-jettiin missään parempaa ohjainta, tai käykö ylipäätään mistään muusta autosta D-jetronicin ohjain 350meseen? En viitsi alkaa päivittämään nykyiseen moottoriin uudempaa Jetronicia, koska kuitenkin tekniikan vaihto jossakin vaiheessa odottaa.
Tähän autoon nimenomaan eurooppaversioon(siis samaan ruiskutyyppiin)on ainakin kahdella eri Boschin "miljoonanumerolla" mokomia ohjainbokseja olemassa, tiedä sitten, mitä eroavaisuuksia niissä on. Jenkkiversioissa on luultavasti vielä joitakin omia saastemääräyksistä johtuvia muunnoksiaan.
Päällisin puolinhan nuo ohjaimet on kaikki samanlaisia. Toinen vaihtoehto tehdasuuden boksin sijaan olis sitten, et jos jollakin olis "joutilaana" tuollainen ohjain, niin olisin erittäin kiinnostunut ostamaan sellaisen. Autoni on -75 SLC ja 3,5 -litrainen, kuten kai jo monessa viestissä on esille tullutkin, kun olen muihin asioihin apua kysellyt ja saanutkin. Kiitos aktiiveille!

Sen verran vielä, että autoa on testautettu, joten on oletettavaa, että vika tosiaan on juuri ohjaimessa.
Onko muuten kenelläkään tarkempaa tietoa kyseisestä ohjainyksiköstä, eli mikä nimenomainen komponentti sieltä yleensä hajoaa? Voisin jopa yrittää korjata sitä.
Laatikossahan on muistaakseni kaksi piirilevyä, joissa melko peruskomponentteja, transistoreita, vastuksia, ym. normaalia.
En ole itse mikään erityinen elektroniikkaosaaja, joten jonkinlaiset hyvät neuvot olisi tarpeen. Komponenttien vaihto onnistuisi kyllä, jos vain joku osaisi kertoa, mistä kannattaa alkaa.