W202 Käynnistys missä vika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
are1
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W202 Käynnistys missä vika

Viesti Kirjoittaja are1 »

Auto on W202 220d vm 94 ajettu 276000km.Autoa käynnistäessä aamulla lähtee hyvin käyntiin ,mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.Käynnistää auton uudelleen lähtee hyvin käyntiin ja pelaa kuin ajtus koko päivän, Vaikka starttaa kuinka monta kertaa.Ja ei tee tätä vikaa joka aamu.Mistä alkaa etsiä ensinmäisenä vikaa.Kiitos hyvistä neuvoista.
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hörsii ilmaa yön aikana pa-puolelle. Haulla löytynee asiaa, siellä on jtn O-renkaita, jotka alkavat falskaamaan ilmaa systeemiin.
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Mulla teki samaa ennen lucaksen ihanan ruiskupumpun remppaa (500-1500 euroa ja 1-10 vrk pajalla) ja uudestaan toukokuussa ennen suuttimien ylivuotoletkujen vaihtoa ehjiin. Sai siis ilmaa yön aikana.

Kummassakin tilanteessa näkyi pientä dieselin tihkumista polttoainesuodattimen tienoilla. Sen takana ja alla on ruiskupumppu. Suodattimen edestä tms taas menee 0,5 cm paksu kangaspäällysteinen letku joka tulee imusarjan alta, jälkimmäisellä kerralla se oli märkä. Molemmilla kerroilla mulla konehuoneessa oli ihanat dieselin aromit.

Imusarja on helppo irroittaa, tarvii lenkkiavaimia ja kuusiokoloja. 20000km kokemuksella voi laittaa takaisin ilman uusia tiivisteitä. Sitten pieni musta muovikansi kuusiokoloilla irti koneen päältä ja näkyy suuttimet joihin menee samaa letkua. Jos suuttimen kaivot on täynnä dieseliä on sama vika kuin mulla eli letkut vaihtoon. Letku kannattaa ostaa valmiiksi... Ehkä tunnin jopi jos tietäisi mitä on tekemässä.
C220D -94
Vastaa Viestiin