
Satunnaisia käynnnistysongelmia W202 250 turbodiesel
Satunnaisia käynnnistysongelmia W202 250 turbodiesel
Mokoma on nyt 4-5 kertaa vaatinut mielettömän pitkän starttauksen kaasu pohjassa ennenkuin on herännyt. Ekan kerran joskus kuukausi-pari sitten, nytten muutaman viikon sisällä jokusen kerran. Startatessa hörähtää heti ja sammuu ja lähtee piiitkän sahauksen jälkeen ensin hiljaksiin potkimaan yhdellä ja siitä sitten herää. Normaalisti lähtee avainta näyttämällä. Eli ihan kuin olisi reilusti ilmaa mutten oikein keksi miten seistessä tulisi ilmaa systeemiin... Aina on seissyt vähintään 8 tuntia, paitsi toissakerralla kun ensin sain käymään ja peruutin satakunta metriä lastatakseni niin siitä lähti kylläkin heti mutta ontuen. Ja lähes aina toimii siis normaalisti. Ehdotuksia, arvauksia ja tietoa otetaan kiitollisuudella vastaan 

Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Joo, lähes tyyppivika lienee. Itsekin vaihdoin kaikki o-renkaat, oli tasan samat oireet. Alko itellä ensin vain kovilla pakkasilla parin päivän seisomisen jälkeen kiukuttelemaan. Tänä kesänä vaihdoin kaikki pumpun muoviset polttoaineputket ja ongelmia ei sen jälkeen ollut. Maksavat Veholla jotain 80 eur luokkaa yhteensä ja ei kovin paha vaihtaa itsekään, vaikkakin sammuttimesta lähtevä yksi lyhyt letku on tosi pahassa paikassa jos ei pura mitään edestä pois.Mika.T kirjoitti:Vetää ilmaa polttoaine suodattimen jalasta. Sieltä on O-renkaita kovettunut ja vuotavat. Melkein vois sanoa että tyyppivika.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Jos ei O-renkaiden vaihto auta niin sitten siitä on tod.näk mennyt siirtopumpusta sellanen muovinen palikka.. asiantuntijat tietää varmaan tarkan nimen tolle palikalle kun en ite enää kirveelläkään sitä muista
Omassa oli tosiaan just samat oireet, mutta ne ei lähtenyt O-rankaiden vaihdolla. Pitkällisen tutkimisen jälkeen huomattiin että pumpusta on se muovinen osa halki.

Omassa oli tosiaan just samat oireet, mutta ne ei lähtenyt O-rankaiden vaihdolla. Pitkällisen tutkimisen jälkeen huomattiin että pumpusta on se muovinen osa halki.
Viimeksi muokannut T-mu, To 01.09.2005 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Kannattaa samalla vaihtaa kaikki muoviset polttoaineputket. O-renkaat ja liittimet ovat niissä kiinni, on helpointa vaihtaa näin.T-mu kirjoitti:Jos ei O-renkaiden vaihto auta niin sitten siitä on tod.näk mennyt dieselpumpusta sellanen muovinen palikka.. asiantuntijat tietää varmaan tarkan nimen tolle palikalle kun en ite enää kirveelläkään sitä muista![]()
Omassa oli tosiaan just samat oireet, mutta ne ei lähtenyt O-rankaiden vaihdolla. Pitkällisen tutkimisen jälkeen huomattiin että pumpusta on se muovinen osa halki.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Muistin väärinT-mu kirjoitti:Jos ei O-renkaiden vaihto auta niin sitten siitä on tod.näk mennyt dieselpumpusta sellanen muovinen palikka.. asiantuntijat tietää varmaan tarkan nimen tolle palikalle kun en ite enää kirveelläkään sitä muista![]()
Omassa oli tosiaan just samat oireet, mutta ne ei lähtenyt O-rankaiden vaihdolla. Pitkällisen tutkimisen jälkeen huomattiin että pumpusta on se muovinen osa halki.

C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Poikkesin Herttoniemen Veholta noita O-renkaita ja siellä töissä olevan tutun kanssa kävin haastattelemassa mersuasentajaa. Kehoitti asentamaan paluulinjaan takaiskuventtiilin joka kuulemma useimmiten auttaa ja vaihtamaan O-renkaat jossei takaiskuventtiili auta. Venttiiliä ei C-sarjalaisessa ole vaan oli vissiin E-korisen osa. Ostin sen ja O-renkaat, katsotaan milloin ehdin/viitsin ne vielä laittaa paikalleen.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Kyllä, paluulinjaan. Samaa ihmettelin itsekin. On vakiona jossain mallissa. Asensin venttiilin eilen paluuputkeen mutta eipä vaikutusta muuhun kuin Vehon kassaan, aamulla taas sahautti. Ilmeisesti on kuitenkin auttanut samaiseen ongelmaan, kun ehdotus tuli kuin apteekin hyllyltä asentajalta.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Yleensä ne ilmaongelmat ilmestyy, kun siirtopumpun ventiilit alkavat vuotamaan. Silloin polttoaine valuu yön aikana takaisin tankkiin. Jos pumpun O-renkaat vuotaa hiukankin, niin se saa siitä ilmaan ja aamullaa pumppu on tyhjä ja taas sahauttaa. Jos siirtopumppu on kunnossa, niin sen ei kuulu vetää ilmoja, vuosivat pumpun O-renkaat kuinka paljon tahansa. Kun kerran on takaiskuventiili hommattuna, niin minä laitaisin sen sinne pumpun imupuolelle. Ei vedä enää ilmoja. Oikea tapa olisi tosin ollut varmaan vaihtaa siirtopumppuun ventiilit. Paluu puolella se takaisku ventiili ei auta yhtään mitään, pienikin ilmavuoto jossain kohti järjestelmää ja polttoaine valuu vuotavan siirtopumpun läpi takaisin tankkiin.
Kokeilepa varsin laittaa sen ventiili siirtopumpun imupuolelle.
Kokeilepa varsin laittaa sen ventiili siirtopumpun imupuolelle.
Käynnistyshäiriö
Itsellä kans ollut menneenä talvena ongelmia.Alkukesä oli ongelmitta,mutta nyt taas on alkanut oireileen.
Vaihdoin nuo kirkkaat letkut 2kpl o-renkaineen.Lisäksi uutta ovat molemmat suodattimet,alkuperäisiä nekin.Uudet hehkut.
Mitään ulkopuolista vuotoa ei ole.Kuitenkin kirkkaissa letkuissa näyttää olevan ilmaa.
Toisen starttauksen jälkeen epc.merkkivalo sammuu ja käynti on normaalia.Muutaman kerran on käynyt,että epc-merkkivalo syttyy vielä uudestaan pienen ajon jälkeen(siis uudestaan käynnistäessä).
Autona mb c220d-98

Vaihdoin nuo kirkkaat letkut 2kpl o-renkaineen.Lisäksi uutta ovat molemmat suodattimet,alkuperäisiä nekin.Uudet hehkut.
Mitään ulkopuolista vuotoa ei ole.Kuitenkin kirkkaissa letkuissa näyttää olevan ilmaa.

Toisen starttauksen jälkeen epc.merkkivalo sammuu ja käynti on normaalia.Muutaman kerran on käynyt,että epc-merkkivalo syttyy vielä uudestaan pienen ajon jälkeen(siis uudestaan käynnistäessä).
Autona mb c220d-98
Päivitetäämpäs vähän tätäkin. Vaihdoin sitten kaikki o-renkaat, vika vain paheni, siirsin takaiskun tulopuolelle, ei vaikutusta. Otin sähköpumpun varastoistani siirtopumpun avuksi ja sen asennettuani huomasin ilmaa liikkuvan koko ajan putkissa. Vaihdoin tulevan letkun joka oli aika kovettunut ja ilman tulo lakkasi, veti ilmaa ilmeisesti tuloputken ja letkun liitoksesta. Purin sähköpumpun ja takaiskun pois ja vaiva parani vaan ei poistunut, pitempään, reilusti yön yli, seityään sahautti taas... Tänään sitten asentelin sähköpumpun ja laitoin takaiskun takaisin tulolinjaan. Aamulla sitten näen lähdenkö vehoon kyselemään siirtopumppua...
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Aamulla taas sahattiin... Ei jymmäärtä mihin nafta karkaa. Lupaa heti startin alussa ja sitten piiitkä sahaus. Tulopuolta pitkin ei enää ainakaan pääse takaisin tankkiin. Eli eihän se oikeastaan voi olla siirtopumppu, vaan ruiskutuspumppu tyhjenee johonkin. Täytyy kaivaa jotain kuvaa niistä letkuista ja systeemistä, josko sieltä jotain keksisi.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Turhauttavaa... Odotellaan innolla diagnoosiasi.. Itsellä homma on ollut kunnossa noiden putkien vaihdon jälkeen mutta talvella vasta selviää onko parantuminen lopullinen.. Jostain syystä ongelma ilmenee mulla vasta parin päivän seisomisen jälkeen ja nimenomaan kovemmilla pakkasilla.Jyrki P kirjoitti:Aamulla taas sahattiin... Ei jymmäärtä mihin nafta karkaa. Lupaa heti startin alussa ja sitten piiitkä sahaus. Tulopuolta pitkin ei enää ainakaan pääse takaisin tankkiin. Eli eihän se oikeastaan voi olla siirtopumppu, vaan ruiskutuspumppu tyhjenee johonkin. Täytyy kaivaa jotain kuvaa niistä letkuista ja systeemistä, josko sieltä jotain keksisi.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Juttu on siis nafta-autoista, mutta antamanne neuvot pätenevät myös bensalla käyviin lajitovereihinkin? Vai onko jollain parempia ohjeita bensa-c:n kanssa?Jyrki P kirjoitti:Aamulla taas sahattiin... Ei jymmäärtä mihin nafta karkaa. Lupaa heti startin alussa ja sitten piiitkä sahaus.
Teki tuon saman tempun tänä iltana, tätä ennen on toiminut täysin ongelmitta.. Eli startatessa ensin vähän hörähti, sen jälkeen pitkä sahaus... ja viimein alkoi lupailla yhdellä pytyllä, jolloin keksin kokeilla tarjota pikkusen kaasupoljinta, kyllähän se sitten viimein käynnistyi..
(Saapa nähdä miten huomenna aamulla lähtee..)
Mutta ilmeisesti nuo mainitsemanne tarkistuskohteet pätevät tässäkin tapauksessa?
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Alkuperäisessä korjaussarjassa on takaiskuventtiili tulopuolelle ja solenoidiventtiili paluupuolelle.
Ei kai se takaiskuventtiili paluupuolella auta, koska se on laitettava sinne niinpäin että polttoaine pääsee tankin suuntaan kulkemaan ?
Takaiskuventtiili pitää asentaa sinne tankin viereen.
Suurin osa tulee kuntoon kun vaihtaa ne kirkkaat letkut kokonaan, ellei niin joku muoviosa vuotaa.
Ei kai se takaiskuventtiili paluupuolella auta, koska se on laitettava sinne niinpäin että polttoaine pääsee tankin suuntaan kulkemaan ?
Takaiskuventtiili pitää asentaa sinne tankin viereen.
Suurin osa tulee kuntoon kun vaihtaa ne kirkkaat letkut kokonaan, ellei niin joku muoviosa vuotaa.
No nyt on jo muutaman päivän toiminut. Tiivistin polttoaineen lämmityselementin liimalla ja paikallistin vielä yhden vuotavan o-renkaan, pumpun kyljessä on se muovimötikkä mihin tulee jokunen niistä kirkkaista letkuista ja sähköjohto. Sekin on tiivistetty pumppuun o-renkaalla jonka vuodon löysin kun paineistin systeemin sähköpumpulla paluuletku tukittuna. Sitä ei vaan vehon varaosamyyjä huomannut kun noita hain. Siihen onneksi sopi se isompi versio joka löytyi lajitelmasta. Imusarjan tiivisteetkin olivat kivikovia, venttiilikannen tiivisteetkin tuli vaihdettua. Loppui pieni oljyn tihkuminenkin siihen. Aika näyttää tuliko oikeasti kuntoon. WIS tosiaan antoi yhtenä ohjeena takaiskun tulolinjaan ja sähköisen sulkuventtiilin paluulinjaan. Niitä sitten seuraavaksi jollei toimi...
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Hyvä että pelaa paremmin. Näkyykö sulla muuten lämmityselementiltä esisuotimelle tulevassa putkessa nyt yhtään ilmaa koneen ollessa sammutettuna? Itsellä nimittäin mitään käynnistymisongelmia ei enää ole ollut, eikä muissa putkissa enää näy ilmaa, mutta tuossa nimenomaisessa nafta valuu n. puoleen väliin asti heti kohta koneen sammuttamisen jälkeen. Ei taida edelleenkään olla ilmatiivis tuo meikäläisen systeemi...Jyrki P kirjoitti:No nyt on jo muutaman päivän toiminut. Tiivistin polttoaineen lämmityselementin liimalla ja paikallistin vielä yhden vuotavan o-renkaan, pumpun kyljessä on se muovimötikkä mihin tulee jokunen niistä kirkkaista letkuista ja sähköjohto. Sekin on tiivistetty pumppuun o-renkaalla jonka vuodon löysin kun paineistin systeemin sähköpumpulla paluuletku tukittuna. Sitä ei vaan vehon varaosamyyjä huomannut kun noita hain. Siihen onneksi sopi se isompi versio joka löytyi lajitelmasta. Imusarjan tiivisteetkin olivat kivikovia, venttiilikannen tiivisteetkin tuli vaihdettua. Loppui pieni oljyn tihkuminenkin siihen. Aika näyttää tuliko oikeasti kuntoon. WIS tosiaan antoi yhtenä ohjeena takaiskun tulolinjaan ja sähköisen sulkuventtiilin paluulinjaan. Niitä sitten seuraavaksi jollei toimi...
Oliko iso homma ottaa lämmityselementti irti? Imusarjan purku tieltä ilmeisesti ainakin?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Katsoin tuossa pikkuseisonnan, muutama tunti, jälkeen ja kaikki letkut on täynnä. Ei ole paha avata lämmityselementtiä, imusarjan joutuu irroittamaan, mutta jos vielä sen tiivisteet tehtaan jäljiltä niin kannattanee vaihtaa nekin, minulla oli kivikovat ja ilmeisesti öljytihku koneen päällä oli huohottimen kautta imusarjaan tullutta eikä venttiilikopasta niinkuin kuvittelin. On tihkunut jo reilun vuoden mutten ole viitsinyt tehdä mitään kun ei hävitä yhtään öljyä vaihtovälillä. Lämpöelementistä lähtee kansi kahdella torxilla ja pikkuisen kampeamalla, pienet kynnet pitämässä. Siinä on n. 3-4mm paksu tiiviste jonka olisin vaihtanut, mutta taas kun tein remonttia silloin kun ei mistään mitään saa käytin vanhaa ja pikkuisen liimaa. Koko elementtiä ei tarvinnut irroitta kannesta joten vedetkin pysyivät sisällä.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Asia selvä. Kiitti selostuksesta. Täytyypä hakea tuo tiiviste ja tehdä joku ilta puhdetöinä moinen remontti.Jyrki P kirjoitti:Katsoin tuossa pikkuseisonnan, muutama tunti, jälkeen ja kaikki letkut on täynnä. Ei ole paha avata lämmityselementtiä, imusarjan joutuu irroittamaan, mutta jos vielä sen tiivisteet tehtaan jäljiltä niin kannattanee vaihtaa nekin, minulla oli kivikovat ja ilmeisesti öljytihku koneen päällä oli huohottimen kautta imusarjaan tullutta eikä venttiilikopasta niinkuin kuvittelin. On tihkunut jo reilun vuoden mutten ole viitsinyt tehdä mitään kun ei hävitä yhtään öljyä vaihtovälillä. Lämpöelementistä lähtee kansi kahdella torxilla ja pikkuisen kampeamalla, pienet kynnet pitämässä. Siinä on n. 3-4mm paksu tiiviste jonka olisin vaihtanut, mutta taas kun tein remonttia silloin kun ei mistään mitään saa käytin vanhaa ja pikkuisen liimaa. Koko elementtiä ei tarvinnut irroitta kannesta joten vedetkin pysyivät sisällä.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Itselläni kans vuoti toi sama o-rengas,vikaa haettiin neljä päivää.Onneksi löytyi niin ei tarvinnut lähtä hinaan testeriin,koska sillä ei varmaankaan toi vika olis löytyny.Jyrki P kirjoitti: paikallistin vielä yhden vuotavan o-renkaan, pumpun kyljessä on se muovimötikkä mihin tulee jokunen niistä kirkkaista letkuista ja sähköjohto.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Siis siinä sähköjohdon liitoksessako tuo o-rengas on?vähis kirjoitti:Itselläni kans vuoti toi sama o-rengas,vikaa haettiin neljä päivää.Onneksi löytyi niin ei tarvinnut lähtä hinaan testeriin,koska sillä ei varmaankaan toi vika olis löytyny.Jyrki P kirjoitti: paikallistin vielä yhden vuotavan o-renkaan, pumpun kyljessä on se muovimötikkä mihin tulee jokunen niistä kirkkaista letkuista ja sähköjohto.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Ei, vaan pumpun ja sen mustan välissä. Musta kappale on kiinni pumpussa muistaakseni kahdella T30 torxilla. Sitten lahtee vetämällä ulos ja liitosputki jonka päällä O-rengas on paljastuu.mikkop kirjoitti: Siis siinä sähköjohdon liitoksessako tuo o-rengas on?
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt