-89 300D automaatti vaihtaa kylmänä tosi terävästi ( kolahtamalla). Kun on ajanut jonkin matkaa, laatikko alkaa vaihtamaan normaalisti ilman kolauksia ja nykäyksiä. Onkohan vika mahdollisesti öljyissä, vai voiko olla jotain muutakin hämminkiä ( alipaineissa ym ? ).?
Edellisestä öljyjen vaihdosta ei ole tietoa, tarkoitus vaihtaa tällä viikolla.
Automaatin ongelmat
Automaatin ongelmat
CLA 250e
lisää
Joo - kyllä kaikki alkaa siitä, että vaihdat öljyt ja suodattimen.
Ja lisäksi että öljyä on oikea määrä - ei liikaa, eikä liian vähän.
Mitataan kuumana tyhjäkäynnillä.
Onko öljyt muuten minkä väriset nyt ?
Ja lisäksi että öljyä on oikea määrä - ei liikaa, eikä liian vähän.
Mitataan kuumana tyhjäkäynnillä.
Onko öljyt muuten minkä väriset nyt ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Normaalia
Kyllä se vaan on niin että kylmillä öljyillä ei automaatin toiminta ole ihan kaikkein parasta, mahdolliset kovat vaihtopaineet ja perän väljyys tietysti korostavat tätä asiaa.
Öljyt kannattaa tietysti vaihdattaa heti kun kerkeää, huonotkin öljyt tietysti vaikuttavat.
Öljyt kannattaa tietysti vaihdattaa heti kun kerkeää, huonotkin öljyt tietysti vaikuttavat.
Oliskos tässä sittenkin kyse siitä, että paineet on säädetty aika kovalle mutta öljyt onkin melko finaalissa. Kylmänä öljyt ovat vielä kutakuinkin Ok, mutta kuumana niistä häviää viimeinenkin "jäntevyys" jolloin vaihdot väkisinkin pehmenevät.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jos öljynvaihto ei auta
Kuinka noita paineita ym. voi säätää ? Näin jossain ohjeita, kuinka laatikon kyljestä voi säätää jotain ja myöskin konehuoneesta jotain alipainevipua ?
Toinen vaikutti luistoon ja toinen kai vaihtoajankohtaan ?
Mutta onnistuuko kotioloissa, vai vaatiiko koulutusta / aikaisempaa kokemusta ?
Toinen vaikutti luistoon ja toinen kai vaihtoajankohtaan ?
Mutta onnistuuko kotioloissa, vai vaatiiko koulutusta / aikaisempaa kokemusta ?
CLA 250e
Re: Jos öljynvaihto ei auta
Joo, kotona voi säätää, konehuoneesta vaijerikireyttä, vaikuttaa siihen miten osakaasulla vaihtaa suurempaan / pienempään. Paineita ruuvataan laatikosta kuskin puolelta, tässä ohjeet:mviiri kirjoitti:Kuinka noita paineita ym. voi säätää ? Näin jossain ohjeita, kuinka laatikon kyljestä voi säätää jotain ja myöskin konehuoneesta jotain alipainevipua ?
Toinen vaikutti luistoon ja toinen kai vaihtoajankohtaan ?
Mutta onnistuuko kotioloissa, vai vaatiiko koulutusta / aikaisempaa kokemusta ?
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... saato.html
Jep.
Osoitteesta tahtiklubi.servebeer.com löytyy ohje ja neuvot laatikon paineiden säätämiseksi. Se laatikon kyljestä löytyvä ruuvi on juuri se, millä säädetään luistoa.
Hiukan väärin sanottu tietysti tämäkin, luistaa loota ei saisi -- luisto tuhoaa sisuskalut suhteellisen nopeasti. Ennen ensimmäistäkään säätöä vaihdattaisin kyllä öljyt ja suodattimet ja havannoisin, miten sillä saa laatikon käytöstä korjattua.
Se konehuoneesta kaasuvivustolta lähtevä tanko tai vaijeri vaikuttaa siihen, miten pitkälle laatikko antaa vedättää ennen kuin se vaihtaa isommalle pykälälle. Mitä kireämpi tanko/vaijeri, sen ylempänä vaihtokohta. Samassa suhteessa lisääntyy myös laatikon herkkyys vaihtaa pienemmälle kaasua painettaessa, ilman että varsinaisesti käyteetään edes kickdownia.
Osoitteesta tahtiklubi.servebeer.com löytyy ohje ja neuvot laatikon paineiden säätämiseksi. Se laatikon kyljestä löytyvä ruuvi on juuri se, millä säädetään luistoa.
Hiukan väärin sanottu tietysti tämäkin, luistaa loota ei saisi -- luisto tuhoaa sisuskalut suhteellisen nopeasti. Ennen ensimmäistäkään säätöä vaihdattaisin kyllä öljyt ja suodattimet ja havannoisin, miten sillä saa laatikon käytöstä korjattua.
Se konehuoneesta kaasuvivustolta lähtevä tanko tai vaijeri vaikuttaa siihen, miten pitkälle laatikko antaa vedättää ennen kuin se vaihtaa isommalle pykälälle. Mitä kireämpi tanko/vaijeri, sen ylempänä vaihtokohta. Samassa suhteessa lisääntyy myös laatikon herkkyys vaihtaa pienemmälle kaasua painettaessa, ilman että varsinaisesti käyteetään edes kickdownia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97