suunnitelmissa mersu saksasta, pari kysymystä
suunnitelmissa mersu saksasta, pari kysymystä
Ajattelin hakea saksasta E mallin (S124) turbodiesel farkkua, kun sain ton bensapelin myytyä. En ole ennen dieselin kannattaja ollu, mutta kun foorumia lueskelee niin aivopesu on pikku hiljaa vaikuttanu.
Kysymys: onko ASD perä tossa autossa vakiona vai onko se valinnainen (ainakin suomiautoissa se tuli vakiona) ?
Penkinlämmittimiä siellä ei kai niin harrasteta, voiko jälkiasentaa ?
Mitä muuta erityistä kannattaa tässä mallissa huomioida ?
Kysymys: onko ASD perä tossa autossa vakiona vai onko se valinnainen (ainakin suomiautoissa se tuli vakiona) ?
Penkinlämmittimiä siellä ei kai niin harrasteta, voiko jälkiasentaa ?
Mitä muuta erityistä kannattaa tässä mallissa huomioida ?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Kyl tos mun uudessa "projektissa" on kyl penkinlämppärit vaikka hainkin sen saksasta et kyl nekin tuntee moisen varusteen...
Toi perä on varmaan kyl ollu lisävaruste tai niin mä ainakin veikkaisin??

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
ASD ei ole vakiona.
Penkinlämmittimen asennuksessa suurin probleemi lienee vastuksen "ompeleminen" istuimeen sekä siisti katkaisinaukon sahaus originaalipaikalle.
Penkinlämmittimen asennuksessa suurin probleemi lienee vastuksen "ompeleminen" istuimeen sekä siisti katkaisinaukon sahaus originaalipaikalle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Osta nahkaverhoiltu, eikös niissä ole penkinlämmitys vakiona. Ja kyllä niitä siellä joissakin kangasverhoilluissakin on.
Mersun penkkiä en ole koskaan purkanut, mutta Audin penkin runko petti kerran ja purin penkin. Verhoilut irtoavat kohtalaisen helposti ja siinä penkissä istuinlämmitimen vastus oli ihan vain pehmusteiden ja verhoilukankaan välissä, suht helppo se olisi sinne lisätä jälkikäteenkin.
Mersun penkkiä en ole koskaan purkanut, mutta Audin penkin runko petti kerran ja purin penkin. Verhoilut irtoavat kohtalaisen helposti ja siinä penkissä istuinlämmitimen vastus oli ihan vain pehmusteiden ja verhoilukankaan välissä, suht helppo se olisi sinne lisätä jälkikäteenkin.
penkinlämmitys
Penkinlämmityksen asentamisessa kiinnostaa, onko keskikonsolissa saatavilla virtaa lämmittämiseen, jos katkaisijan siihen laittaa.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT
kävin koeajamassa E290TDT avantgarde ja kyllä se oli ihan hyvä, paitsi kattoluukku jumittaa ja mittari numeronäytöstä puolet digi-valoista pimeenä. kilsoja mittarissa 170 tkm ja huoltokirja ainoastaan 3 ekaa huoltoa. Pistää vähän mietityttämään. Konehuone oli kuin uusi. Niin ja ruostetta takovien ylätiivarin alla. hinta alle 20 donaa.
Saksassakin olis kiikarissa vastaava classic malli (paitsi että huoltokirja ajantasalla).
tutkimukset jatkuu...
Edit: jotenkin jäi semmonen vaikutelma että vaikka se S210 on isompi , hienompi ja modernimpi kuin S124 niin oli se toisaalta hepposempi. Sormella kun koettelee pyörän kaarien pokkauksia ja konepeltikin on hepposempi. Taitaa S210 olla kuitenki mun seuraava ostos
Saksassakin olis kiikarissa vastaava classic malli (paitsi että huoltokirja ajantasalla).
tutkimukset jatkuu...
Edit: jotenkin jäi semmonen vaikutelma että vaikka se S210 on isompi , hienompi ja modernimpi kuin S124 niin oli se toisaalta hepposempi. Sormella kun koettelee pyörän kaarien pokkauksia ja konepeltikin on hepposempi. Taitaa S210 olla kuitenki mun seuraava ostos
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98