Viskokytkimestä vielä...
Viskokytkimestä vielä...
300 nafta vm-90,miten sen flektin viskon pitäis toimia?Onko niin, että flekti ei pyöri kylmänä täysillä mukana, vaan vähän vain pyöriskellee ja kuumentuessa nappaa kiini ja pyörii ko ryssä anttilassa?Onko näin vai miten on? Paikalla oleva tuntuu pyörivän koko ajan mukana melkein täysillä (uusi visko).Sammuksissa ollessa se kädellä pyöräyttäessä pyörii muutaman sekunnin, aika jankisti.Visko on siis uusi.Kertokaa pöljäkeelle!Kyllä te kuitenki tiiätte!
Re: Viskokytkimestä vielä...
Näin se juuri on, eli vasta kuumana kunnolla nappaa kiinni, tosin varsinkin uusi on aika jämäkkä kylmänäkin.markes kirjoitti:300 nafta vm-90,miten sen flektin viskon pitäis toimia?Onko niin, että flekti ei pyöri kylmänä täysillä mukana, vaan vähän vain pyöriskellee ja kuumentuessa nappaa kiini ja pyörii ko ryssä anttilassa?Onko näin vai miten on? Paikalla oleva tuntuu pyörivän koko ajan mukana melkein täysillä (uusi visko).Sammuksissa ollessa se kädellä pyöräyttäessä pyörii muutaman sekunnin, aika jankisti.Visko on siis uusi.Kertokaa pöljäkeelle!Kyllä te kuitenki tiiätte!
Avaa konepelti, laita kone käymään ja anna kaasuvivusta kierroksia, nostaako flekti kierroksia koneen mukana vai ei, tunnet kyllä taatusti ilmavirrasta jos flekti pyörii 3000 kierrosta ! Eli kylmänä ei pitäisi nostaa kierroksia, mukana kyllä kuuluu pyöriä sitä vakionopeutta koko ajan.
Re: Viskokytkimestä vielä...
Miten muuten on, onko se vain uudemmissa malleissa tuollainen visko, meikäläisen -87:ssa on ainakin aivan jäykkä systeemi..? Vai onko mekanismi vain leiponut kiinni vuosien saatossa?Mauri H. kirjoitti:Näin se juuri on, eli vasta kuumana kunnolla nappaa kiinni, tosin varsinkin uusi on aika jämäkkä kylmänäkin.markes kirjoitti:300 nafta vm-90,miten sen flektin viskon pitäis toimia?Onko niin, että flekti ei pyöri kylmänä täysillä mukana, vaan vähän vain pyöriskellee ja kuumentuessa nappaa kiini ja pyörii ko ryssä anttilassa?Onko näin vai miten on? Paikalla oleva tuntuu pyörivän koko ajan mukana melkein täysillä (uusi visko).Sammuksissa ollessa se kädellä pyöräyttäessä pyörii muutaman sekunnin, aika jankisti.Visko on siis uusi.Kertokaa pöljäkeelle!Kyllä te kuitenki tiiätte!
Avaa konepelti, laita kone käymään ja anna kaasuvivusta kierroksia, nostaako flekti kierroksia koneen mukana vai ei, tunnet kyllä taatusti ilmavirrasta jos flekti pyörii 3000 kierrosta ! Eli kylmänä ei pitäisi nostaa kierroksia, mukana kyllä kuuluu pyöriä sitä vakionopeutta koko ajan.
lisää
Yleensähän se vika tulee niin, että visko pyörii tyhjää - ja kone keittää.
Oli se systeemi sitten visko(neste), tai sähköinen. Sähköisessähän voi
olla syynä sitten myös anturi vika.
Oli se systeemi sitten visko(neste), tai sähköinen. Sähköisessähän voi
olla syynä sitten myös anturi vika.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Viskon laakeri leikannut kiinni
Eli nyt löytyi syy pariin eri oireeseen 300D -87:ssa
Kiinnileikkautunut viskon laakeri aiheutti seuraavia asioita, kesti vain aikansa ennen kuin välähti:
-Epämiellyttävä turbiinimainen ujellus korkeilla kierroksilla
-Vemputtavat tuulettimen siivet
Ratkaisu alkoi löytyä siitä kun tuulettimen siivet eivät myöskään suostuneet käsivoimin pyörimään, eli oli täysin kiinteästi kytkettynä moottorin kierroksiin.
Kokeilin, kun täältä sain vinkkiä, että pitäisi pyörähdellä kylmänä aika vapaasti. Nyt täytyy vain selvittää, voiko pelkkää laakeria uusia, vai pitääkö ostaa koko mötikkä uusi, on vähän ylihinnoitellun tuntuinen osa.
Vielä kahteen vikaan kun keksisi ratkaisut, niin alkaisi lista olla aika lyhyt:
-Kickdown -katkaisijalle ei tule virtaa.
-Ilmastoinnin sähköinen lisätuuletin ei suostu hörähtämään käyntiin (tosin en tiedä miten kuumaksi kone pitää käyttää että toimis.. enkä tiedä mikä tuon saa ylipäätään lähtemään käyntiin, onko anturi jäähdytysjärjestelmässä vai ilmastointilaitteessa, vaiko kenties molemmissa.)
Eli hommaa riittää vielä ennen talvea, kunhan vain keksisi kaikkiin ratkaisun ennen kuin ruuvauskelit menee liian kylmäksi

Kiinnileikkautunut viskon laakeri aiheutti seuraavia asioita, kesti vain aikansa ennen kuin välähti:
-Epämiellyttävä turbiinimainen ujellus korkeilla kierroksilla
-Vemputtavat tuulettimen siivet
Ratkaisu alkoi löytyä siitä kun tuulettimen siivet eivät myöskään suostuneet käsivoimin pyörimään, eli oli täysin kiinteästi kytkettynä moottorin kierroksiin.
Kokeilin, kun täältä sain vinkkiä, että pitäisi pyörähdellä kylmänä aika vapaasti. Nyt täytyy vain selvittää, voiko pelkkää laakeria uusia, vai pitääkö ostaa koko mötikkä uusi, on vähän ylihinnoitellun tuntuinen osa.
Vielä kahteen vikaan kun keksisi ratkaisut, niin alkaisi lista olla aika lyhyt:
-Kickdown -katkaisijalle ei tule virtaa.
-Ilmastoinnin sähköinen lisätuuletin ei suostu hörähtämään käyntiin (tosin en tiedä miten kuumaksi kone pitää käyttää että toimis.. enkä tiedä mikä tuon saa ylipäätään lähtemään käyntiin, onko anturi jäähdytysjärjestelmässä vai ilmastointilaitteessa, vaiko kenties molemmissa.)
Eli hommaa riittää vielä ennen talvea, kunhan vain keksisi kaikkiin ratkaisun ennen kuin ruuvauskelit menee liian kylmäksi

Re: Viskon laakeri leikannut kiinni
No hyvä että vika löytyi, viskoja saa ihan kivaan hintaa vaikka Merteilistä, mutta soita Helsinkiin, älä Turkuun.kemppi kirjoitti:Eli nyt löytyi syy pariin eri oireeseen 300D -87:ssa![]()
Kiinnileikkautunut viskon laakeri aiheutti seuraavia asioita, kesti vain aikansa ennen kuin välähti:
-Epämiellyttävä turbiinimainen ujellus korkeilla kierroksilla
-Vemputtavat tuulettimen siivet
Ratkaisu alkoi löytyä siitä kun tuulettimen siivet eivät myöskään suostuneet käsivoimin pyörimään, eli oli täysin kiinteästi kytkettynä moottorin kierroksiin.
Kokeilin, kun täältä sain vinkkiä, että pitäisi pyörähdellä kylmänä aika vapaasti. Nyt täytyy vain selvittää, voiko pelkkää laakeria uusia, vai pitääkö ostaa koko mötikkä uusi, on vähän ylihinnoitellun tuntuinen osa.
Vielä kahteen vikaan kun keksisi ratkaisut, niin alkaisi lista olla aika lyhyt:
-Kickdown -katkaisijalle ei tule virtaa.
-Ilmastoinnin sähköinen lisätuuletin ei suostu hörähtämään käyntiin (tosin en tiedä miten kuumaksi kone pitää käyttää että toimis.. enkä tiedä mikä tuon saa ylipäätään lähtemään käyntiin, onko anturi jäähdytysjärjestelmässä vai ilmastointilaitteessa, vaiko kenties molemmissa.)
Eli hommaa riittää vielä ennen talvea, kunhan vain keksisi kaikkiin ratkaisun ennen kuin ruuvauskelit menee liian kylmäksi
KD:n rele kannattaa sitten ekana katsoa, ja ylijännitesuoja, molemmat löytyy akun takaata.
Ilmastoinnin flekti lähtee käyntiin 95 asteessa.
Re: Viskon laakeri leikannut kiinni
Mulla riitti kun piti autoa auringossa parkissa ja käynnistäessä plekti lähti pyöriin, jäähytti jonku aikaa ja sammu.Mauri H. kirjoitti:
Ilmastoinnin flekti lähtee käyntiin 95 asteessa.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport