W203:ssa lasinnostin vikaa
W203:ssa lasinnostin vikaa
Mikähän mahtoi tulla kun kuskinpuolen sähkölasi ei nouse kokonaan ylös?
Muut lasit pelaa niinkuin pitääkin, kuskin lasi nousee vain puoleenväliin ja pysähtyy, sit menee 10cm alas. Lasin saa ylös ainostaan pitämällä nappia pohjassa koko aika ja kun lasi pysähtyy, löysää napin ja taas napittaa kunnes lasi on ylhäällä.
Jos lasin laskee vain puoleen väliin, nousee lasi myös ylös yhdellä napin painalluksella.
Mistähän vikaa kannattaisi lähtä etsimään?
Muut lasit pelaa niinkuin pitääkin, kuskin lasi nousee vain puoleenväliin ja pysähtyy, sit menee 10cm alas. Lasin saa ylös ainostaan pitämällä nappia pohjassa koko aika ja kun lasi pysähtyy, löysää napin ja taas napittaa kunnes lasi on ylhäällä.
Jos lasin laskee vain puoleen väliin, nousee lasi myös ylös yhdellä napin painalluksella.
Mistähän vikaa kannattaisi lähtä etsimään?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Re: W203:ssa lasinnostin vikaa
Eikös noissa ole semmoinen opetettava lasinnostinjuttu. Eli systeemille voi opettaa liikeradan ääripäät. Valitettavasti en muista ulkoa, miten homma kävi. Joku viisaampi voisi muistuttaa, miten virta-avainta ja lasinnostimen nappulaa piti käytellä, jotta systeemi oppi. Voihan olla, että tämäkin auttaisi. Eli että järjestelmä kuvittelee lasin olevan ylhäällä vaikka se onkin vielä raollaan.Joxi kirjoitti:Mikähän mahtoi tulla kun kuskinpuolen sähkölasi ei nouse kokonaan ylös?
Muut lasit pelaa niinkuin pitääkin, kuskin lasi nousee vain puoleenväliin ja pysähtyy, sit menee 10cm alas. Lasin saa ylös ainostaan pitämällä nappia pohjassa koko aika ja kun lasi pysähtyy, löysää napin ja taas napittaa kunnes lasi on ylhäällä.
Jos lasin laskee vain puoleen väliin, nousee lasi myös ylös yhdellä napin painalluksella.
Mistähän vikaa kannattaisi lähtä etsimään?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ihmetyttää vaan että miksi se lasi noustessaan alhaalta puoliväliin pysähtyy ja laskee n.10cm alas. Tosta se ei sit meinaa jatkaa, napistapainamalla ylös, vaan liikkuu ensin hieman ylös ja sit taas jonkun matkaa alas. Kun ehtii vapauttaa napin ja painaa uudestaan ennenkuin se lasi laskee, saa ikkunan pikkuhiljaa nousemaan kiinni asti.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Tuossakin tod.näk. on ns. sormenlyhennyksen estin nostimessa, eli siellä joku kanittaa välissä/jarruttaa lasin nousua ja nostin säikähtää että nyt jollakin lyhenee ulokkeet..
eli se siksi pysäyttää ja laskee lasia.
Esim. lasin ohjainkiskojen kumit lähtee joskus irti ja menee väärään väliin.
Vaikertaako nostimen moottori, ennenkuin se stoppaa?

Esim. lasin ohjainkiskojen kumit lähtee joskus irti ja menee väärään väliin.
Vaikertaako nostimen moottori, ennenkuin se stoppaa?
.
Niissä taitaa olla sellainen turvajuttu, joka palauttaa lasia takaisinpäin, kun jotain jää väliin.
Olisikkohan mahdollista, että lasi takertelisi jossain kohden, ja nostin luulee, että jotain on jäänyt väliin ?
Mullakin tekee joskus samaa, kun ajaessa nostaa laseja ja esim. kuoppa sattuu kohdalle.
Kuskin ikkunaa on varmaan nosteltu eniten. Olisikkohan ikkunan ja tiivisteen väliin jäänyt moskaa, tai mekanismiiin tullut väljää, niin että lasi kiilautuu hiukan kieroon.
Niissä taitaa olla sellainen turvajuttu, joka palauttaa lasia takaisinpäin, kun jotain jää väliin.
Olisikkohan mahdollista, että lasi takertelisi jossain kohden, ja nostin luulee, että jotain on jäänyt väliin ?
Mullakin tekee joskus samaa, kun ajaessa nostaa laseja ja esim. kuoppa sattuu kohdalle.
Kuskin ikkunaa on varmaan nosteltu eniten. Olisikkohan ikkunan ja tiivisteen väliin jäänyt moskaa, tai mekanismiiin tullut väljää, niin että lasi kiilautuu hiukan kieroon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kyllä lasinostimessa on väliinjäämissuoja, joka toimii vain silloin kun lasia nostetaan automaattiasennossa. Kun lasia nostetaan katkaisimen ykkös- pykälällä tai avaimen nappulasta, väliinjäämissuoja ei ole käytössä.
Ensiksi pitää tarkistaa takerteleeko ikkuna, jos ikkuna toimii normaalisti ja tekertelua ei huomaa, irroita oven ohjainlaitteesta jännitteen tulopiuha ja piuha, joka menee lasinostimen moottorille. Odota pari min. ja laita piuhat takaisin kiinni. Sen jälkeen opeta ohjainlaitteille lasin ääriasennot ajamalla lasia ylös-alas pitämällä katkaisinta ykköspykälässä.
Ensiksi pitää tarkistaa takerteleeko ikkuna, jos ikkuna toimii normaalisti ja tekertelua ei huomaa, irroita oven ohjainlaitteesta jännitteen tulopiuha ja piuha, joka menee lasinostimen moottorille. Odota pari min. ja laita piuhat takaisin kiinni. Sen jälkeen opeta ohjainlaitteille lasin ääriasennot ajamalla lasia ylös-alas pitämällä katkaisinta ykköspykälässä.
Kyllä , kiskojen rasvaus auttanee tuohon ja tiivisteiden.Cardoc kirjoitti:Kyllä lasinostimessa on väliinjäämissuoja, joka toimii vain silloin kun lasia nostetaan automaattiasennossa. Kun lasia nostetaan katkaisimen ykkös- pykälällä tai avaimen nappulasta, väliinjäämissuoja ei ole käytössä.
Ensiksi pitää tarkistaa takerteleeko ikkuna, jos ikkuna toimii normaalisti ja tekertelua ei huomaa, irroita oven ohjainlaitteesta jännitteen tulopiuha ja piuha, joka menee lasinostimen moottorille. Odota pari min. ja laita piuhat takaisin kiinni. Sen jälkeen opeta ohjainlaitteille lasin ääriasennot ajamalla lasia ylös-alas pitämällä katkaisinta ykköspykälässä.
tosin ei kai ohjainlaitteelta tarvitse irroittaa johtoja ainakaan ´rajojen ajamisen ´ takia.
eli lasket ikkunan alas vain, ja sen jälkeen painat nappia, eli ajat lasin ylös manuaalisesti, pidät nappia painettuna niin kauan kunnes ´ovesta´ kuuluu kevyt ´napsaus´. tämä on merkki siitä että uusi raja on asetettu.
saman teet myös lasia alaspäin ajettaessa.
tämä toimii "kaikissa mersuissa"
terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Meinasinpa alkaa kattelemaan tarkemmin tuota lasihommelia vaan vikapa olikin poistunut itsestään? Eli taas nousee kertapainalluksella tai nappia pohjassa pitäen.
Silloin kun vika oli päällä ei auttanut vaikka nappia piti pohjassa ylös nostettaessa. Lasi pysähtyi silti puoliväliin, kun napista hellitti ja painoi uudestaan liikkui lasi taas vähän matkaa, näin jatkaen sai lasin ylös asti.
Autohan on 3v vanha ja 56000km ajettu.
Varmaan voisi joskus avata tuon ovi verhouksen ja katella olisiko rasvauksen tarvetta.
Silloin kun vika oli päällä ei auttanut vaikka nappia piti pohjassa ylös nostettaessa. Lasi pysähtyi silti puoliväliin, kun napista hellitti ja painoi uudestaan liikkui lasi taas vähän matkaa, näin jatkaen sai lasin ylös asti.
Autohan on 3v vanha ja 56000km ajettu.
Varmaan voisi joskus avata tuon ovi verhouksen ja katella olisiko rasvauksen tarvetta.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Vanha vaiva, eli lasin jumitus, palasi tässä kesällä. Piti purkaa tuo ovi verhous ja voidella ne kiskot jotta alko pelaamaan kunnolla.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Lasinnostin
Lopetti viime viikolla toimimasta emännän Avangardesta apukuskin lasinnostin. Releet naksui mutta lasi ei liikkunut. Ovipahvit irti ja tutkimaan. Sähkömoottori oli lämmin joten epäilin että on kaput. Mekanismi on pop-niiteillä kiinni ja poralla niitit pois kun muuten ei pääse liikuttelemaan koneistoa ja vaijereita. Siinä kun roplasin ja venyttelin niitä vaijereita niin alkoikin pelittämään. Katsotaan kauanko toimii. En kyllä voidellut niitä kiskoja mutta tuli vaan mieleen että onkohan siinä joku rajoitin joka jää jumiin jos menee liian piukalle tai jotain.
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
Re: W203:ssa lasinnostin vikaa
Tämä sama kuskin puoleisen lasinnostimen vika Italian 2001 CLK:ssa. Korjaamolla sain koulutusta: katkaisinmekanismi on kulunut (olikin kuluneen näköinen painike), lasi kyllä nousee kerralla, kun painaa vain herkästi katkaisinta. Tämä halpa "korjaus"on nyt riittänyt ainakin aluksi isompia vikoja parannellessa 

Kyl liian kanssa aina pärjää.