W124 300D takajouset
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
W124 300D takajouset
Alkaa Sedanissa olla takajouset löysän tuntuiset, onko kellään kokemuksia Motonetin myymistä vahvistetuista jousista?
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
dealer kirjoitti:Vahvistetut jouset tahtoopi olla kautta linjan liian jäykkiä jos autolla ajetaan niin ettei ole kovasti kuormaa.
-älä muuta sano, tosin mulla on vahvistetut jouset ja ihan toimivat.
Näyttää muuten juuri samalta tuo, kuin tossa alkuviikosta vaihdoimme isäni jäljiltä 300D:hen vähän jousia ja iskareita. Edestä oli jousi katkennut, ja hän nuukana oli ostanut sinne uudet ja taakse oli jäänyt vanhat. No takana oli alkuperäinen normaali jousi ja eteen hän oli saanut jotkut alustasarja sellaiset. Myönnettäkööt, että ennen uudelleen modausta, se oli karmea ajettava ja nyt kun se on ehkä 50 mm alempana, on vanha lintta jopa hyvä kulkuinenkeef kirjoitti:-älä muuta sano, tosin mulla on vahvistetut jouset ja ihan toimivat.


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tuonnehan sopisi vaikka 20" vanteet ja kevyestikeef kirjoitti:dealer kirjoitti:Vahvistetut jouset tahtoopi olla kautta linjan liian jäykkiä jos autolla ajetaan niin ettei ole kovasti kuormaa.
-älä muuta sano, tosin mulla on vahvistetut jouset ja ihan toimivat.

- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Joo, aika räyhäkkä etunoja -70 luvun malliin
Jos tollaiset vieterit laitetaan niin ainakin kierros täytyy lyhentää.
Mulla on aika usein traileri perässä ja auto täynnä kamaa, välillä tulee sellainen olo että kohta vetokoukku ottaa tiehen, kun menee niin pystyssä.

Mulla on aika usein traileri perässä ja auto täynnä kamaa, välillä tulee sellainen olo että kohta vetokoukku ottaa tiehen, kun menee niin pystyssä.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Ite vaihdoin takaiskarit viimeviikolla ja kauhukseni huomasin, että perä on PALJON ylempänä kuin keula... Voikos tuolle perälle tehdä jotain? Veikkaan kyllä, että keula on tainnut tippua. Ilmeisestikään jouset ei kyllä oo poikki eestä, koska en oo mitään erityistä huomannut (kolinaa, kilinää, ajo-ominaisuuksissa outoa). Mutta silti, keulaa ei houkuta nostaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Eipä tuollaista etunojaa paljoa näy enää... ei sillä että olisin mitenkään ihastunut tyyliin.....POIS se minusta....Ville Komulainen kirjoitti:Joo, aika räyhäkkä etunoja -70 luvun malliin![]()
OT:
Yhden tuollaisen muistan elävästi...ei ollut MB eikä edes Escort....vaan C-kadett.... tuota kiesiä ajeli Sot.mest. nönnön nöö, Pansion (Turku) sotasatamassa.... ne jotka nähneet opelin tietävät kyllä... eikä siinä että herralla oli yksi sellainen vaan niitä oli kaksi... Herralla ikää päälle 50 ja tiukat oli tummennukset ikkunoissa...
"...mahtava meno, tiukka etukeno....."
vai miten se meni

200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop