Ahdistavat mustat pikku paholaiset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
MarkoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ahdistavat mustat pikku paholaiset

Viesti Kirjoittaja MarkoK »

Tänään olin juuri tulossa paikallisen työnantajan luota ihan muina miehinä ja olin juuri saapumassa liikenneympyrään ja jouduin pysähtymäänkin siihen ympyrän suulle kun ympyrässä oli autoja.

Äkkiä takaa kuului kumma kolaus ja voi #¤"#¤""#&¤%!!!1 :evil:

Sinne oli tuo autokoulun opettajan varoittama musta pikku paholainen kerennyt jo pusua antamaan.. :evil:

No ajoin ympyrän ympäri ja huomasin että tämä "motoristi" yritti lähteä karkuun joten eikun poljin pohjaan ja perään. Onneks ei skootteri yli 70km/h kulkenu joten siinä jo alko menemään peräänajajalta vetelät pöksyyn -->pysäytti kiltisti linja-autopysäkille ja keskustelut käyntiin.

Todettiin vaan yhtä mieltä että peräänajajan vika, aluksi kuitenkin tämä kuski yritti väittää että painoin tahallani jarrun pohjaan ja vielä ylinopeudesta:!: :!: :!:

Noh, koska kuitenkin yhteinen sävel oli löytynyt ja selitin hiukan kaverille liikennesääntöjä niin ajettiin meitsin pihaan tutkimaan takapuskurin vaurioita. Onneksi ei ollut muuta kuin mustat naarmut skootterin etulokarista, jonka oli antanut periksi sen verran ettei päässyt tapahtumaan mitään murtumisvaurioita. Sen verran kuski oli pahoillaan ettei tuntenut tarpeelliseksi soitella poliiseja vaikka kysyimme oman isäukon kanssa että haluatko virkavallan ns. toteamaan vaurion ja sopimaan asiasta ettei tulisi mitään jälki-ikävyyksiä suuntaan tai toiseen.

Noh, sovittiin sitten että puskurin maaluuttaminen+maalit ja työt tekisivät noin 100 € joten kaveri kävi rahat automaatista ja lopuksi käteltiin ja sovittiin ettei muistella pahalla.. Kaveri vaan sanoi että jatkossa kannattaa pitää pidempi turvaväli, koska tämä onnettomuus tapahtui alle 20 km/h vauhdissa.

Mitä tästä opimme?

Painakaa hyvät mersumiehet/naiset pikkasen lisää kaasua jos näette (yleensä)nuoren ihmisen mustalla pikku paholaisella liimautuneen takapuskuriin. Kaikki ihmiset eivät ikävä kyllä opi kuin kantapään kautta. Opettakaa myös omia lapsianne käyttäytymään liikenteessä sillä he ovat tulevaisuuden tienkäyttäjiä, ylläolevassa tapauksessa päästiin onneksi ilman henkilövahinkoja mutta aina ei ole niin hyvä tuuri :(

Hyvänä esimerkkinä oma isäni ei antanut minun ajaa omalla tähtikeulallaan ennenkuin oli itse katsastanut ja hieman muokannut autokoulussa oppimiani ajotapoja, mm. moottorijarrutuksen ja ennakoinnin suhteen.
Että tällaista, taas tippui auton vaihtoarvo useita satoja euroja, olisi pitänyt jäädä aamulla nukkumaan :?

Eilen tosin olin meselläni ajelemassa taasen huoltoajoa työasioissa ja jouduin pyytämään erästä tojotamiestä siirtämään autoansa huoltoreitin tieltä. No tämä nyökäytti päätään ja ajoi pois koukaten vaarallisen läheltä autoani. Vartin päästä sain tietää että kyseinen kuski oli hetki sitten ajanut humalassa tojotansa torikoivuun ja poliisit päässeet töihin.

Onneksi silloin oli onnea myöten, ikävä ettei tänään sitten enää ollutkaan :|
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Onneksi ei kummallekkaan osapuolelle käynyt pahemmin!

Kaveri ajeli jokunen vuosi sitten helsingin keskustassa vanhalla ruoskallaan (86 900 saapas) ja pysähtyi normaalisti valoihin. Yhtäkkiä takaikkunaa pitkin valui motoristi. No kaveri äkkiä ulos autosta kattomaan. Oli nuori jätkä kevarilla ajanut päälle ja lentänyt takaikkunaan. Poika oli pahoillaan ja sanoi ettei käynyt kuinkaan ja että oli juuri saanut kortin eikä ollut osannut ennakoida hidastumista oikein... Onneksi pojalle ei kuitenkaan käynyt pahasti. Pyörän haarukka meni solmuun ja kaverin saappiin tuli puolensentin vekki puskuriin.
Vastaa Viestiin