Vielä W202 Ilmastoinnista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vielä W202 Ilmastoinnista

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

Eli kuuluuko lauhduttimen tuulettimet lähtee pyöriin heti täysillä, vasta kun painekytkin niin käskee? Eli onko ko järjestelmässä ns.puolinopeusvaihe, kun kompura kytkeytyy? Etuvastus kyllä löytyy keulasta. Eli mulla lyö flektit päälle vasta n. 20bar(?) paineessa, ja täysi nopeus, onko normaalia?
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Vielä W202 Ilmastoinnista

Viesti Kirjoittaja Jack »

Skeeter kirjoitti:Eli kuuluuko lauhduttimen tuulettimet lähtee pyöriin heti täysillä, vasta kun painekytkin niin käskee? Eli onko ko järjestelmässä ns.puolinopeusvaihe, kun kompura kytkeytyy? Etuvastus kyllä löytyy keulasta. Eli mulla lyö flektit päälle vasta n. 20bar(?) paineessa, ja täysi nopeus, onko normaalia?

flekti kytkeytyy täysille 20 bar:Ssa .

Poispäältä : alle 13 bar
ykkös vaihde 13-16 bar
kakkos vaihde 16- bar

yleensä tuuletimet lähteevät hiljaa pyörimään kun ilmastointi laitetaan päälle, en tosin muista onko nimenomaan näin 202:ssa.

toki jäähdytysnesteen ja kylmäaineen lämpötilallakin on asiaan vaikutusta, minun käsitykseni mukaan.

terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Skeeter
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Skeeter »

Eli tuo puolinopeus multa puuttuu, auto on C180 -95, manuaalinen ilmastointi. Onko kellään tietoa,kuuluuko ko. autoon tällainen ominaisuus, ja missä vois olla vika? Tuntuu vaan julmalta toi 20bar paine, ennenku flektit käynnistyy... :?
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mikotus »

En tiedä pitäisikö olla puolinopeutta mutta kun mulla tuossa kytkee oikariin sen kuskin puolelta kannesta löytyvän sinisen lämpötila-anturin liittimen niin lähtee pyörimään sillä ainoalla vauhdilla jolla muutenkin olen nähnyt ropelien pyörivän eli taatusti täysillä.

Voi tietty olla mehut niin vähissä ettei kerää painetta. Mutta tosiaan aika haipakkaa lähtevät pyörimään aina kun joskus lähtevät. Täysin ylimääräinen ehjä lämpötila-anturi (ovh 40+ euroa) löytyy tarvittaessa.
C220D -94
Vastaa Viestiin