paikkamaalauksesta
paikkamaalauksesta
mikä ois hyvä konsti siihen kun oot maalannu paikkoja ja jää tota sumu jälkee muulle maalipinnalle?? auttaako joku hiomavaha vai mikä?
Ja sitten kun oon maalannu metallihohtoväri autoon paikkoja ja pistäny päälle lakkaa, tulee vähän erillainen pinta..! Saako millään tasasta kiiltävää pintaa?? Auto on värikoodilta 199, metallin musta
Ja sitten kun oon maalannu metallihohtoväri autoon paikkoja ja pistäny päälle lakkaa, tulee vähän erillainen pinta..! Saako millään tasasta kiiltävää pintaa?? Auto on värikoodilta 199, metallin musta
Aika vaikeaa saada metalliväriä samaan sävyyn, etenkin vanhempaa. Tämä ääliö on maalaillut paikkauksia siten että teen pussin sanomalehdestä paikkauskohdan rajan yläpuolelle. Ei jää terävää rajaa, vaan häilyvä sumuraja kun ruiskiin suoraan päältäpäin. Sinne pussiin ei pidä roiskia maalia.
Toimii hyvin normaaliväreillä, metallivärit jätän suosiolla ammattimiehille.
Toimii hyvin normaaliväreillä, metallivärit jätän suosiolla ammattimiehille.
ammattimaalari häivyttää lakalla rajat näppärästi. Teetin joskus omegaan paikkamaalausta ja kaveri oli häivyttänyt katolle jääneet maalirajat aivan olemattomiin. Muistaakseni kyselin millä ilveellä häivytys onnistui noin hyvin, kaveri taisi mutista jotain erilaisen lakan käyttämisestä häivytysalueella.
Metalliväreissä ei tietääkseni ole ongelma haalistuminen, tosin vanha lakkapinta voi olla mattamainen mutta itse metalliväri ei haalistu -> maalirajat ainakin siinä mun metallinhohtoviininpunaisessa omegassa oli täysin näkymättömät
Metalliväreissä ei tietääkseni ole ongelma haalistuminen, tosin vanha lakkapinta voi olla mattamainen mutta itse metalliväri ei haalistu -> maalirajat ainakin siinä mun metallinhohtoviininpunaisessa omegassa oli täysin näkymättömät

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Automaalikauppaan . . .
Kohtalaista paremman
hyvän lopputuloksen saa jos ei ole pahasti virttynyt vanha maalipinta:
- kävele
automaalikauppaan.
- hommaa auton
värikoodilla sekotettu spraypullo, maksaa melkein saman kuin (rauta)kaupan valmiiksi tehdyt.
- metallihohto vaatii lakan jonka myy sama maalikauppa.
- sumurajan poistotahna/aineen myy myös sama maalikauppa.
- tee pohjat tosi hyvin (hio 300--600 paperilla).
- maalaa maltilla ts. ei liian paksuja kerroksia useita (3-5)
- malta kuivatella maalin/lakan kerrokset.
- hankaa sumurajanpoistolla seuraavana päivänä.
Ite tein eilen (ke) talven rouhasukorjailun
etuloksuun, värieroa (code 891 metallihohtovihree) ei huomaa kohtisuoraan katsoen, jos sivusta tähystää niin kiiltoeron huomaa.
Uusi lakkapinta pahus kun on kiiltävämpi kuin vanha
Mita
maksoi
35 egee
PS: Maalarikaveri olis korjannu kyllä - nähtyään tuumas että ei hän olis juurikaan parempaan pystynyt (omakehu haisoo).

- kävele

- hommaa auton

- metallihohto vaatii lakan jonka myy sama maalikauppa.
- sumurajan poistotahna/aineen myy myös sama maalikauppa.
- tee pohjat tosi hyvin (hio 300--600 paperilla).
- maalaa maltilla ts. ei liian paksuja kerroksia useita (3-5)
- malta kuivatella maalin/lakan kerrokset.
- hankaa sumurajanpoistolla seuraavana päivänä.
Ite tein eilen (ke) talven rouhasukorjailun

Uusi lakkapinta pahus kun on kiiltävämpi kuin vanha

Mita


PS: Maalarikaveri olis korjannu kyllä - nähtyään tuumas että ei hän olis juurikaan parempaan pystynyt (omakehu haisoo).
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Re: Automaalikauppaan . . .
joo, oon jo maalannu autoon paikkauksia mut aattelin jos lakkais oven uusiks kokonaan.. Kuullu että ku vanhan lakan hioo jollain 600 paperilla ekaks ja lakka päälle, ni tulee ku uus..10jykä kirjoitti:Kohtalaista paremmanhyvän lopputuloksen saa jos ei ole pahasti virttynyt vanha maalipinta:
- käveleautomaalikauppaan.
- hommaa autonvärikoodilla sekotettu spraypullo, maksaa melkein saman kuin (rauta)kaupan valmiiksi tehdyt.
- metallihohto vaatii lakan jonka myy sama maalikauppa.
- sumurajan poistotahna/aineen myy myös sama maalikauppa.
- tee pohjat tosi hyvin (hio 300--600 paperilla).
- maalaa maltilla ts. ei liian paksuja kerroksia useita (3-5)
- malta kuivatella maalin/lakan kerrokset.
- hankaa sumurajanpoistolla seuraavana päivänä.
lakan voi ja kannattaa hioa "karhunkämmenellä" kuivana, se rikkoo pinnan juuri sen verran että lakka tarttuu eikä mene tukkoon niin herkästi kuin hiomapaperi kuiviltaan hioessa..... Kuullu että ku vanhan lakan hioo jollain 600 paperilla ekaks ja lakka päälle, ni tulee ku uus..
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Saattaapi olla
Samasta pastasta toki sekottelevat maalikaupoissa omatäyttösprayt kuin muunkin maalin.
Laiska kun olen en viitti vajaan kämmen kokosta varten kokonaista desilitraa sotkettua maalia ostaa ja sitten pestä ruiskua kahteen kertaan (maali/lakka).
Pisarakoko on tiätty erilainen ruiskulla kuin spaylla, mutta kyllä kohtuuhyvin pienet korjailut ruiskupurkillakin hoitelee. Sitten josjakun haalistuu voikin jo vetästä ylitte.
Laiska kun olen en viitti vajaan kämmen kokosta varten kokonaista desilitraa sotkettua maalia ostaa ja sitten pestä ruiskua kahteen kertaan (maali/lakka).
Pisarakoko on tiätty erilainen ruiskulla kuin spaylla, mutta kyllä kohtuuhyvin pienet korjailut ruiskupurkillakin hoitelee. Sitten josjakun haalistuu voikin jo vetästä ylitte.
... kaikkee se saksalainen keksii ....