Testeri väitti että anturi pa*kana vaan eipä ollut!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
artosirvio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Paikkakunta: vuokatti

Testeri väitti että anturi pa*kana vaan eipä ollut!

Viesti Kirjoittaja artosirvio »

Eli olen kyselly ennekin kadonneen kipinän perään tällä forumilla ja hyviä neuvoja olen saanu, Käytin mesen testerissä, väitti et kierrosnopeusanturi sökönä, tilasin uuden ja vaihdettiin mut testeri yhä väittää et sama vika! mikä nyt mättää, auto siis ei annna kipunaa eli virta ihmeellisesti pätkii puolan ja virranjakajan väliltä. puola, tulpanjohdot,anturit ym. tsekattu tai vaihdettu mut ei vaan vikaa löydy!! Eli vissiin se sytysyksikkö on kait paskana?? Mut pitäis kait sen temppuilla käynnissä ollessaanki jos sytkä paskana?? välil käynnistyy kerralla ja auto toimii ajossa tosi hyvin ja välil sit ei käynnisty ei sit millään!!! Voiko virtalukonpohja tehdä tota?? jotenki tuntuu ku virta avaimen palauttaa takas virtapäällä asentoon ni auto välillä hörähtää heti käyntiin!! KERTOKAA VIISAAMMAT ET MITÄ KANTSIS TEHDÄ???? Sytysyksikölle tulee virta niitä piuhoja pitkin.... APUAAA!!! :x
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17297
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jossain taisin mainitakin että testeri kertoo kierrosnopeusanturin olevan rikki vaikkei se olekaan, kun on vanhemmista vehkeistä kyse eikä auto käy.

Mikäs se Sinun autosi malli olikaan ? :roll:
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Isot kirjaimet ja 12 huuto- ja kysymysmerkkiä peräkkäin ärsyttävät ihmisiä. Syntyy mielikuva huutamisesta. Kun kysyt seuraavalla kerralla jotain niin vähennä huutomerkkejä ja ota capslock päältä. Saat paremmin vastauksia. :wink: :D

Sytkäyksikön kannalle käännyn minäkin, eräs asiantuntija totesi tässä hiljakkoin että helteet tekevät epidemian tällä saralla. Näköjään pitää paikkansa kun lukee forumia. :(

Ja ymmärrän että keljuttaa. :(
artosirvio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Paikkakunta: vuokatti

Viesti Kirjoittaja artosirvio »

dealer kirjoitti:Jossain taisin mainitakin että testeri kertoo kierrosnopeusanturin olevan rikki vaikkei se olekaan, kun on vanhemmista vehkeistä kyse eikä auto käy.

Mikäs se Sinun autosi malli olikaan ? :roll:
190e 2.6 vm.92.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kuinkas se puola sitte panoo??
artosirvio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Paikkakunta: vuokatti

Viesti Kirjoittaja artosirvio »

Lucky-Dog kirjoitti:Kuinkas se puola sitte panoo??
åuola vaihdettiin uuteen, samoin kaikki johdot, virranjakaja, tulpat ja se kierrosnopeudentunnistinanturi. mut eipä auttanunna.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Missä putiikissa käytit testerissä? Hartikaisella? Mitä maksoi?
artosirvio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Paikkakunta: vuokatti

Viesti Kirjoittaja artosirvio »

[quote="AK47"]Missä putiikissa käytit testerissä? Hartikaisella? Mitä maksoi?[/quo

40e, sain rahat pois sit ku testeri ei antanut oikeata vikaa
Avatar
mun
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Testeri väitti että anturi pa*kana vaan eipä ollut!

Viesti Kirjoittaja mun »

artosirvio kirjoitti:välil käynnistyy kerralla ja auto toimii ajossa tosi hyvin ja välil sit ei käynnisty ei sit millään!!! Voiko virtalukonpohja tehdä tota?? jotenki tuntuu ku virta avaimen palauttaa takas virtapäällä asentoon ni auto välillä hörähtää heti käyntiin!!
Samaa ongelmaa on ollut jonkin aikaa emännän W201:ssä. Alkoi jo menemään luotto näiden "uusien" Mersujen laatuun.
Eilen se ei enää meinannut käynnistyä ollenkaan. Lähti kuitenkin ja sain ajettua korjaamolle, vaikka välillä kerran sammuikin. Lähti onneksi 3:nella yrityksellä uudelleen käyntiin. Korjaamon pihalla lähti kerran juuri kuten kerroit, eli kun olin palauttamassa virta-avainta normaaliasentoon. Sen jälkeen eivät olleet saaneet käyntiin korjaamon pihalta, mutta kun olivat työntäneet sisälle, niin ekalla käyntiin muttei enää uudestaan. Kun vika oli päällä niin pääsivät mittaamaan ja vika oli virtalukonpohja.
Kiitokset vaan Kokkolan Autohuollolle.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
artosirvio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Paikkakunta: vuokatti

Re: Testeri väitti että anturi pa*kana vaan eipä ollut!

Viesti Kirjoittaja artosirvio »

mun kirjoitti:
artosirvio kirjoitti:välil käynnistyy kerralla ja auto toimii ajossa tosi hyvin ja välil sit ei käynnisty ei sit millään!!! Voiko virtalukonpohja tehdä tota?? jotenki tuntuu ku virta avaimen palauttaa takas virtapäällä asentoon ni auto välillä hörähtää heti käyntiin!!
Samaa ongelmaa on ollut jonkin aikaa emännän W201:ssä. Alkoi jo menemään luotto näiden "uusien" Mersujen laatuun.
Eilen se ei enää meinannut käynnistyä ollenkaan. Lähti kuitenkin ja sain ajettua korjaamolle, vaikka välillä kerran sammuikin. Lähti onneksi 3:nella yrityksellä uudelleen käyntiin. Korjaamon pihalla lähti kerran juuri kuten kerroit, eli kun olin palauttamassa virta-avainta normaaliasentoon. Sen jälkeen eivät olleet saaneet käyntiin korjaamon pihalta, mutta kun olivat työntäneet sisälle, niin ekalla käyntiin muttei enää uudestaan. Kun vika oli päällä niin pääsivät mittaamaan ja vika oli virtalukonpohja.
Kiitokset vaan Kokkolan Autohuollolle.
Saatiin purettua virtalukko esiin ja pohjassa oli kipinöinnin jälkiä. Kun hioivat ja putsasivat pohjan ni auto pelaa kuin unelma. Tilasimme uuden ja katotaan et vieläkö kaara temppuilee, jos temppuilee níin työnnän sen verkon painoksi. Sitten on oikeasti jo neuvot lopussa kaikilla....
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Testeri väitti että anturi pa*kana vaan eipä ollut!

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

artosirvio kirjoitti:. Tilasimme uuden ja katotaan et vieläkö kaara temppuilee, jos temppuilee níin työnnän sen verkon painoksi. Sitten on oikeasti jo neuvot lopussa kaikilla....
Myy mulle mieluummin sitten..oon käyttöautoa vaille 500 käteen ja munkkikahvit ja rinkelipussi emännälle mukaan :D
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Vastaa Viestiin