124 T-mallin ajovalopolttimon vaihto kuskin puolelle näyttäisi olevan tavallista konstikkaampi homma. Tavaraa on tiellä niin paljon että suojakantta ei saa pois. Werkstatt-Handbuch sanoo että jos on tasonsäätö niin pitää ottaa hydrauliputki pois tieltä. Eipä auta ABS- mötikkä ja sen alapuolinen kiinnityslevy ovat eniten tiellä.
Onko tässä joku jippo jota insinööri ei tajua, vai pitääkö koko ajovalo purkaa etukautta??
Kertokaapas T-miehet miten olette tempun tehneet
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ilmeisesti 320:sessä on konehuone siitä kohtaa aika täysi, mutta kyllä kannen pitää tulla pois jos TDT:ssäkin saa hieman väkivalloin apukuskin puolelta sen pois, ja siinä sentään ei ole tilaa kuin muutama sentti umpion ja ilmanputsarikotelon välissä (kotelo luonnollisesti kannattaa irroittaa jos haluaa päästä helpolla).
Periaatteessahan sen takalevyn ei paljoakaan tarvitse raottua jotta se nousee pois... Umpiota ei varaankaan ole syytä irroittaa, aina hiukan menee valojen säädöt pieleen sitten takaisin laitettaessa.
Tuo kansi pitää ensin avata yläosan klipseistä, sitten nostaa alaosastaan pois sijoiltaan ja sitten hiukan "keskiviivalle päin". Sen jälkeen kansi ainakin meillä on nostettavissa ylöspäin ja ulkoilmaan.
Aku P kirjoitti:On muuten hemmetin täynnä 300:ssakin.
Tuo kansi pitää ensin avata yläosan klipseistä, sitten nostaa alaosastaan pois sijoiltaan ja sitten hiukan "keskiviivalle päin". Sen jälkeen kansi ainakin meillä on nostettavissa ylöspäin ja ulkoilmaan.
....takaisinsaanti onkin sitten toinen juttu...
Näyttää olevan eroja konehuoneissa....
320:ssä apukuskin puolella pitää ensin irroittaa kannen takana oleva kotelo joka ohjaa ilmaa ilmanputsarikoteloon. Sen jälkeen tulee pari senttiä tilaa pienille käsille.
Kuskin puolella jo kannen nosto alapuolen kiinnikkeestä vaatii suuntausruuvien pientä vääntämistä sivuun. Keskiviivalle kansi ei liiku koska kannessa oleva mokkula ottaa kiinni sen takana olevaan ABS-mötikkään ja sen kiinnityslevyyn. Tasonsäädön hydrauliputken irroituskaan ei auta.
Pitää vielä yrittää käännellä ja väännellä levyä eri suuntiin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Nojoo, vizivizi. Kyllä W123:ssakin täytyy nostaa pesunestesäiliö pois, jotta pääsee polttimonvaihdolle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Hähhähhää, jupit, siitäs saitte noista isoista koneistanne
t: nimim. "M102:n huoltohelppouteen tykästynyt"
Nojoo, vizivizi. Kyllä W123:ssakin täytyy nostaa pesunestesäiliö pois, jotta pääsee polttimonvaihdolle.
Asiahan on niin että se huoltohelppous on juuri isojen koneiden ansiota.
Konehuone pitää mitoittaa niin että suurinkin mylly sopii, ja sitten kun on pienempi kone niin jää ylimääräistä tilaa. Eli me kaikki saamme olla kiitollisia siitä että myös isompia koneita on tarjolla
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24