vanhempaa kylmäainetta ?

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

vanhempaa kylmäainetta ?

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Mistä saisi naiseni nissaniin sitä aikaisemmin käytettyä kylmäainetta.
järvenpään lähettyviltä jos löytyy niin oispa heleppo elämä. kiitos!
MB W124 300 TE -86
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Tämä minun kommenttini nyt ei auta yhtään mitään, mutta jos tuota R12 tarvitset, niin epäilen, että sitä on todella hankala löytää.... ....Sen käyttö kun on kiellettyä.

......Tietysti jostain "tiskinalta" saattaa löytyäkkin :shock:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

r21

Viesti Kirjoittaja esko »

löytyy korvaavaa ainetta mutta litrahinta on kohtuuton
säiliö reilu 1000 e
kokonaiskulu on varmaan enemmän kuin auton arvo?
Kaha oy suorittaa asennuksia ansatiellä kehä 3 varrella

kerrohan forumilla mitä olis kustannus
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

"R12" korvaava kylmäaine "Isecon49" jota löytyy kodinkone
huolloista ja miksei muistaikin kylmäalan firmoista hintoja
en osaa sanoa. Ko. ainetta käytetetään autoilmastoinnin
lisäksi myös vanhemmissa kodin kylmälaitteissa kuten
jääkaapeissa/ pakastimissa joita edelleen on ihmisillä kotona
arkipäivän käytössä. Se on eri asia suostuuko/ kiinnostaako
kodinkonehuollot sekaantumaan autoilmastointiin, en kuiten
kaan väitä että se olisi ylivoimainen tehtävä. Se johtuu pikemminkin halusta.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

JyggeMB kirjoitti: Se on eri asia suostuuko/ kiinnostaako
kodinkonehuollot sekaantumaan autoilmastointiin, en kuiten
kaan väitä että se olisi ylivoimainen tehtävä. Se johtuu pikemminkin halusta.
Minä olen kaikki ilmastoinnin täytöt teettäny kylmälaitehuoltoliikkeissä, en auto huoltamoissa... ...Kyllä se raha niillekkin kelpaa. Soittelin vaan puhelinluettelon keltaset sivut läpi ja kyselin. ...Kaikilla ei tosin ole välttämättä oikeanlaisia liittimiä.
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kylmälaitehuollot tekee,ja hintaa kertyy kuulemma noin 100euroa.
(ens viikolla pitäs omakin "ropponen" ilmastoinnin huoltoon raahata.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Tarkoitinkin juuri mm. liittimiä ja letkujen pituudet on myös
jossain paikoissa ongelma.

Toinen että yksinkertaisesti ei ole näppituntumaa vaikka
kodinkylmä laitteet hallitseekin.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Eikös tuo isecon49 ole aika pienimolekyylistä tavaraa ja karkaa vanhasta R12 ilmastoinnista nopeasti. Itsekkin nyt mietin mitä tehdä. On nimittäin R12 tuossa S124 ja tavaraa on enään niin vähän ettei kabiinia jaksa kunnolla jäähdyttää. Onko kukaan tehnyt/teettänyt konversiota isecon49:lle? Mitäköhän tuo kustantaa? Kaveri pelotteli että koko järjestelmä pitää purkaa ja huuhdella koska isecon49 kuulemma käyttää synteettistä öljyä kun taas R12 mineraali.
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

apua löytyy

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Apua ongelmaan löytyy firmasta PEHYCON Vantaalla!
Nillä on kaikenmoisia aineita ja palvelu toimii.
Oli vaan mokoma lauhdutin rikki nissanissa ja uusi maksaa liikaa ainakin emännän mielestä. 145€ .
MB W124 300 TE -86
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Kiitos vinkistä, pitänee käydä tuolla kääntymässä jossain vaiheessa...
Vastaa Viestiin