imusarjan vaihto/CDI+kuvia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

imusarjan vaihto/CDI+kuvia

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Tuollainen homma tuli tehtyä,kun meni auto hätäkäytölle.Joskin vika taisi olla yhdessä ohuessa alipaineletkussa,joka oli murtunut. Mutta tukosta oli imusarjassa aika reilusti joten homma kannatti :!: Ei kovin työläs tehdä,torx avaimia tarvitaan lähinnä eniten,myös torx-lenkkiavain on ahtaissa koloissa hyvä.
Itse imusarja on 10:llä pultilla kiinni,joutuu purkamaan tavaraa ympäriltä vähän pois,mm.commonrail putken. Työ on hinnoiteltu muuten veholla 1300E:n arvoiseksi,mistäkähän sekin hinta... :?: Imusarja maksoi KL:ssä n.450E,alumiinia.
Kuvia tuossa linkissä,jos vaikka jollekkin apua.
http://fi.msnusers.com/mersuforum
C220 CDI vm.2000
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Noin siinä käy kun imusarjasta tehdään pakoputki :evil: Sais nuo pakokaasujen takaisinkierrätykset jättää rakentamatta.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Työ on hinnoiteltu muuten veholla 1300E:n arvoiseksi..."

Taas kerran :shock: .

Hyvä hinta parin kolmen tunnin työstä.
wiimax.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4770
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Selvisikö siinä purkaessa sen pakokaasunkierrätyksen rakenne.


Ei sattuisi siitä kohden olemaan kuvaa.
.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Milläkonstein muuten lähtisitte irroittelemaan vastaavaa juttua 300tdt väykyn imusatsista? Esimerkiksi ruuvimeisselillähän ei kovin pitkälle pötkitä. Auttaisko jos tukkiis laipalla reijjät ja 5-10mm soraa sisälle, jonka jälkeen imusarja kiinni täryhiomakoneeseen? Vai onko tuohon kenties joku hyvä litku millä toi shaisse irtuaa helposti?
So long and thanks for all the fish
Avatar
savijo-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 07.01.2005 19:23
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Lipeällä ainakin lähtee rr-pyörän pakoputki puhtaaksi.(n. 5% liuos tehoaa parhaiten)
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Kakstahtien pakoputkia puhdistetaan porakoneeseen kiinnitetyllä teräsvaijerilla jonka päähän voi kiinnittää vaikka muutaman pienen mutterin puhdistustapahtumaa tehostamaan. En tiedä toimineeko tuossa karstassa...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4770
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tuikku kirjoitti:.
Selvisikö siinä purkaessa sen pakokaasunkierrätyksen rakenne.


Ei sattuisi siitä kohden olemaan kuvaa.
.

Nostetaanpas vähän

Ei taida sitten kukaan muukaan tietää sen kierrätyksen rakennetta.

Tuleeko johonkin kohden sama paine, kunpakosarjassa ?
.
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Imusarjassa on "ylimääräinen" kanava joka lähtee koneen takaa. Tämä on se pakoputki joka tuo kaasut imusarjan alkuun,jossa on alipaine venttiili joka laskee kaasut imusarjaan.Itse otin alipaine letkut irti venttiileistä 2kpl ja tulppasin ne,tää homma pitäis estää takaisin kierrätys,saa nähdä? Oli muuten minullakin tosi törkyinen imusarja, täytyy syssymmälla ottaa irti ja pestä kunnolla :lol:
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

fc8720 kirjoitti:Imusarjassa on "ylimääräinen" kanava joka lähtee koneen takaa. Tämä on se pakoputki joka tuo kaasut imusarjan alkuun,jossa on alipaine venttiili joka laskee kaasut imusarjaan.Itse otin alipaine letkut irti venttiileistä 2kpl ja tulppasin ne,tää homma pitäis estää takaisin kierrätys,saa nähdä? Oli muuten minullakin tosi törkyinen imusarja, täytyy syssymmälla ottaa irti ja pestä kunnolla :lol:
Juuri näin.
Kuvassa näkyy kaksi reikää irrotetussa imusarjassa ,alempi eli pienempi on
se moottorilta tuleva pakokaasu joka tulee omassa kanavassaan alipaineventtiilille.
Vielä muistutan mahdollisen hätäkäytölle menon suhteen: Tarkistakaa AINA
se musta ohut/lyhyt kumiletku imusarjan päällä(Turbon paineanturi((kiitos Jack
tiedosta)),irroittamalla se kokonaan).
C220 CDI vm.2000
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Juuri purin ensimmäisen kerran diesel auton imusarjan (vito). Miten siellä voikin olla noin paljon moskaa. Tosin sinne kun tulee kaikki huohotettavat ja turbon öljyt sekä kierrätys tuotteet. Kierrätyksen viereinen torvi oli ihan kostean moskan peitossa muut oli kevyemmän kuivaneen moskan peitossa. Tarvitsee pitään virtausta kovemmalla ettei kerkiä kertymään. :roll:
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

uppista! Nyt on cdi:llä ajettu lähes 10 tkm pakokaasujen takaisin kierrätys tulpattuna eikä oireita ole ollut.Mites kun imusarjan ottaa pois, niin millä ois hyvä puhdistaa kannen imukanavat ettei kököt tipu venttiilien päälle.Niin ja kulkeeko imusarjassa vesi,eli kannattaa varmaan ostaa uusi tiiviste ennen homman aloittamista. :shock:
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Millä lailla olet cdi koneen tulpannut ilman hätäkäyttömurheita.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Imusarjassa kulkee vesi siellä takaosassa.
Kun irrotat imusarjan niin vettä valuu jonkin verran takimmaiseen imu/pako
kanavaan, mahtavat savut kun käynnistät ensimmäisen kerran,mutta häipyy
jonkun aikaa käytyään.

Uusi tiiviste tulee uuden imusarjan mukana,mielestäni vanhakin oli
erittäin hyvä vielä.
Uuden saa varmaankin KL:stä tai veholaisesta.
C220 CDI vm.2000
Vastaa Viestiin