MINKÄ MERSUN OSTAN?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
terolehti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 23.06.2005 11:44
Paikkakunta: pori

MINKÄ MERSUN OSTAN?

Viesti Kirjoittaja terolehti »

Olen hankkimassa saksasta Emallin farmari mersua noin vuosimallilla 96-98.

Onko kenelläkään tietoa millä moottorilla kannattaisi hankkia.

Mikä toimii ja mikä kestää?

Jos ostaa bensamallin 230, 320 tai 420 mikä on maksimikilometrit jotka voi olla mittarissa ostotilanteessa. Itse tulen ajanmaan autolla n. 60 000 km ennenkuin vaihdan.

KIITOS kaikista tiedoista.
(laitoin vahingossa viestin myös tekniikka palstalle )

Edit: Poistettu Tekniikka -osiosta / Ari66
TERO
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Huh...heititpä pahan...ikuisuuskysymys; yksi tykkää äitistä toinen tyttärestä (minä yleensä molemmista) mutta tuo jo että Eemeliä ja vielä Väyryä olet ostamassa niin mikä ettei, hieno juttu!

Jos diesel ja tykkäät liikkeestä ----> ei 220, jos taas tahdot papotella silloin 220 on kova juttu.

Toisaalta E220D vaikka mopo onkin ei sillä jalkoihin jää kun muistaa pitää nilkan suorassa.

Omallani matkaa olen taittanut nyt n.33 000 tuhatta km, ei minkäänlaista katastrofiongelmaa kone- ja tekniikkapuolella vielä. Mittarin km-määrä oli ostaessa 172 ja jotain, todellisuutta en tiedä.
mbe220d
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

33 miljoonaa ajettu? Hyvin on kestänyt. :lol:

Tää oma 320 oli niksmannin mukaan 106tkm ajettu kun sen hankin. Nyt on vajaa 180tkm mittarissa ja huolettomia kilometrejä on ollut. Aivan pientä oireilua kuten pallonivelen vaihtoa on joutunut tekemään. Jarrupalasta lähti pinta ja yhden xenon lampun on joutunut vaihtamaan. Mittariston polttimot meni uusiksi ja nyt viimeksi ohjaustehostin takeltelee välillä, vikaa ei ole vielä selvitetty. Ongelma tuli ajettuani huutavalla tehostimella liian pitkään (veho ei halunnut ottaa työn alle valitettuani ääntämisestä.) Oisko ilmaa vatkautunut systeemiin tai jotain. Lisäsin sitten öljyä itse mutta tehostus oli jo mennyt tahmeaksi. Toinen hetki pelaa hyvin, toinen takertelee.

Itse moottori on pelannut kuin enkeli, käynnistyy hyvin, syö vähän bensaa (pääsee alle 8 litran talvirajoituksilla, 120-135 ajossa menee 9.5l/100km) ja vetää nätisti ohituksissa. Kansi hikoilee vähän öljyä etupäästä joka on M104:n tyyppivika, mutta sekään ei vielä ole muodostunut ongelmaksi.

Minusta tuo motti sopii väyryseen erittäin hyvin, se ei vie paljoa bensaa mutta liikuttaa tätä koria melkein urheilullisesti. Rekoista pääsee ohi, mikä riittää minulle.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Käytetty auto on aina käytetty auto. Ei voi mitenkään sanoa suoraan mikä kannattaa ostaa. Mutta sinällään levollisin mielin voi mennä kauppaan, koska mersu on valittu ja jos miellyttää joku tietty, niin ei muuta kuin rahat tiskiin ja baanalle.

Yleisilme on se suurin ja tottakai huonon jo tietää ajosta. Kilometrejä on aivan turha sen ihmeemmin katsella, etenkin jos ei ole mitään tietoa edellisestä omistajasta.

Vähän ajettu ei ole se kaikkein paras vaihtoehto, aina. Tottakai vähillä metreillä on omat vaikutuksensa, mutta yleensä vähän ajettuihin ei aleta edes vaihtamaan osia, koska käyttö ei vaadi sitä. Eli isommatkin murheet on helppo olla korjaamatta, koska autolla käydään esim kerran viikossa pelkästään kaupassa.

Enemmän ajetut ovat ainakin huollettu käyttöä varten ja jos on viellä tienpäältä auto, niin ne kilometrit ei ole kunnon päälle käynnyt lainkaan. Taksi henkinen ajelu kaupungissa on sitten asia erikseen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eikö noita e300d/dturboja ole kehuttu kestäviksi, vaikkakin ari66:lla ja KOS:lla voi olla asiasta hieman eriäviä mielipiteitä :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jube kirjoitti:Eikö noita e300d/dturboja ole kehuttu kestäviksi, vaikkakin ari66:lla ja KOS:lla voi olla asiasta hieman eriäviä mielipiteitä :roll:
Eikös tähän päde juurikin se että ovat käytettyjä autoja ja kaikki yksilöitä, minkä takia on aika hankala jotain hyväksi sanoa erikseen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Juuh...heh jouduin sentään kerran öljyt vaihtaan tuossa 29 miljoonan huollossa...totta pieni virhe pääsi painokoneesta ulos mutta onneksi lukijat ovat niin fiksuja että asian ymmärtävät...
mbe220d
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Jos kriteerit on noinkin laajalla niin sanoisin, että kannattaa bensakoneissa ihan rauhassa jäädä siihen kuuden sylinterin kerhoon, ei nuo kasit enää paskojakaan maksa, mutta ikävä homma jos perse aukee noitten kanssa kun ei ole osannut arvioida kuluja :?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

PT kirjoitti:
Jube kirjoitti:Eikö noita e300d/dturboja ole kehuttu kestäviksi, vaikkakin ari66:lla ja KOS:lla voi olla asiasta hieman eriäviä mielipiteitä :roll:
Eikös tähän päde juurikin se että ovat käytettyjä autoja ja kaikki yksilöitä, minkä takia on aika hankala jotain hyväksi sanoa erikseen.
Kyllä.

Tuo 300 24v tekniikkahan on sinänsä jo 124:stäkin tuttu, tosin ainoastaan vaparina.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

E280 toimi kun kello 2,5 vuotta/50t km (135 000km-185 000km). Kulutusosien lisäksi taisi käsijarru jumuitua kerran. En nyt jaksa muistella mitä muuta vikaa oli, mutta naurettavan vähällä pääsin. Ja kuten E320 mainitsi, suora kutonen sopii hyvin Väyryseen ja liikuttelee autoa suhkot ripeästi (ainakin E320). Luotettavia ainakin ovat.

Toisaalta kun nyt on päässyt Bemarin myötä V8 makuun (4.4 V8 ), niin paluuta ei nelosiin tai kutosiin ole. :wink: Riippuu pitkälti kilometreistä vuositasolla eli jos tulee alle 20t km/vuosi, niin V8 vaan alle mikäli ajelet enimmäkseen maantiellä. Minun mielipide.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

220 cdi. siinä on kova ja pihi peli! kulutus jotan seiskan pintaan ja vetää koria ihan kiiltävästi aina 200 asti. ei kiihdy nollasta mitenlään erityisen tehokkaasti, mutta vetää vauhdissa tosi hyvin, sitkeydeksikö sitä nyt siten kutsutaan. kelpo vehjes, ajelin sellasella sillön tällön, ku isukilla oli semmonen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ei kannata unohtaa 300TDT:tä. On luotettavaa patarautatekniikkaa eli toimii kuin junan vessa ja vie löpöä vain 7-9 l/100 km.
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Eikä myöskään kannata unohtaa tutkia tullin tehtyjä veropäätöksiä ja prosenttitaulukkoa. Niitä kannattaa lukea kuin :evil: raamattua.
W124 E220T
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Kyllä 230:selläkin ehtii ja luotettava on sekin.

Jos haluaa isomman kulutuksen ja huoltokulut
kannattaa ehdottomasti hankkia isokoneinen.

Yksi 230 nettiautossa myynnissä.
Ei tarvitse pakosti saksasta hakea :lol:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jube kirjoitti:Eikö noita e300d/dturboja ole kehuttu kestäviksi, vaikkakin ari66:lla ja KOS:lla voi olla asiasta hieman eriäviä mielipiteitä :roll:
Ei meillä moottorissa itsessään ole ongelmia ollut.
Sähköpuolella murheet lähinnä.

Terveisiä muuten täältä Tenojoen rannalta.
Linnut laulelee ja kalastajat rannassa nostavat lohta.
Juuri sain langattoman verkon kuntoon ja terassilla istuskelen tätä viestiä naputtelemassa :wink:

Kulutus oli tulomatkalla ruuhkassa reippaasti ohitellen ja ylempänä hyvää matkavauhtia pitäen n. 7,4 l/100 km.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin