magneettiventtiilien herkistely

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

magneettiventtiilien herkistely

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

joku tossa taannoin oli herkistellyt em. kohtia konepellin alta.
Tulee kuumaa aina silloin tällöin puhaltimista vaikka säädöt on pakkasen puolella. Ei viittisi vielä hankkia suoralta kädeltä magneettiventtiilien osia vaan jos se herkistely auttaisi..

Yksi ohje oli että koputtelet (hakkaat) niiden koppaa.Löytyykö muita vinkkeleitä, vai marssinko KL:ään ja köyhdyn n 150€ :roll:
200D -91, aiemmin 220D -77
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12799
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa purkaa ne "männät" sieltä ja putsata, itellä olivat jo pienessä pinta ruosteessa, tuli uuttavastaavat kun putsasin ne krominkiillotus aineella :P

varovainen kannatttaa olla jos lähtee niitä purkamaan, koska niissä oli muistaakseni jotkut ohuet sähkölangat, jotka menee helposti poikki :oops:
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Joo herkistelty on muutamasta autosta. Jos on paljon syöpymiä ei tahdo tulla kalua, mutta jos on jotain kanahkaa niin saa usein vielä toimivat. Venttiilipatteristo vain irti ja keittiönpöydälle putsaileen. Kannattaa purkaa varovasti ettei katkaise käämitysten ohuita kuparijohtoja. Syy näihin magneettiventtiiliongelmiin on seurausta jäähdytysnesteiden vaihdon laiminlyömisestä.

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

MB kirjoitti:Joo herkistelty on muutamasta autosta. Jos on paljon syöpymiä ei tahdo tulla kalua, mutta jos on jotain kanahkaa niin saa usein vielä toimivat. Venttiilipatteristo vain irti ja keittiönpöydälle putsaileen. Kannattaa purkaa varovasti ettei katkaise käämitysten ohuita kuparijohtoja. Syy näihin magneettiventtiiliongelmiin on seurausta jäähdytysnesteiden vaihdon laiminlyömisestä.

MB
Ja yllätys yllätys siitä ettei käytetä MB:n omia nesteitä, ei muuten ole yhtään kalliimpia kuin tarvikeliikkeestäkään, ottakaa vaan oma kannu mukaan :wink:

Jotkut tarvikenesteet tuhoavat sitten magneettivenojen lisäksi alukannen.
Vastaa Viestiin