
Virtalukko vai mikä?
Virtalukko vai mikä?
Taas meinas X:n kerran jättää tien päälle. Avain kääntyi 1- ja 2-asentoon, mutta ei millään ilveellä starttiin asti. Loppujen lopuks vääntelyn, kääntelyn ja erinäisen hytkytyksen jälkeen kosla lähti käyntiin. Sen jälkeen toimi taas ihan normaalisti, niin normaalilla kuin huoltoavaimellakin. Eli alkaiskohan se virtalukon patruuna, lukkosylinteri mikälie sen virallinen nimi onkaan, olemaan lopussa? Mitäköhän moinen mahtaa kustantaa, onko hyllytavaraa ja eroaako vaihtotyö jotenkin palstalla useastikin puiduista 124/201-malleista? 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
halpa..
se on tosi halpa ja helppo juttu vaihtaa...mutta vain niin kauan ku se kääntyy asentoon 1!!!! se pitäs vaihtaa ennenku se jumii asentoon nolla...sit joutuu töihin,mulla teki sen viime kesänä. hävettää vaa pukata mersua traileriin 

power is nothing without control...
Re: halpa..
Jumi se mullakin muinoin tuohon nolla-asentoon. Napakoita(lue, valtavia) iskuja vain siihen runko-osaan, niin johan vääntyi avain ykösasentoon. Ei traileria mokomaan tarvita..peteracing kirjoitti:se on tosi halpa ja helppo juttu vaihtaa...mutta vain niin kauan ku se kääntyy asentoon 1!!!! se pitäs vaihtaa ennenku se jumii asentoon nolla...sit joutuu töihin,mulla teki sen viime kesänä. hävettää vaa pukata mersua traileriin
Joo, Pasi,vaihda vaan se virtalukko.
Re: Virtalukko vai mikä?
Eikös siinä ole lukon renkaan juuressa ne kaksi pistepuikon mentävää reikää myös 126:ssa, muistikuva olisi näin, vaikka lukonympärystää ei ole suurennuslasin kanssa tullut tiirattuakaan. Pitikös se avain olla II-asennossa vai riittikö I-asento ja kun puikot painaa silloin sisään, niin sylinterin saakin vetää sitten kepeästi ulos.PM kirjoitti:Mitäköhän moinen mahtaa kustantaa, onko hyllytavaraa ja eroaako vaihtotyö jotenkin palstalla useastikin puiduista 124/201-malleista?
Mulla on hyllyssä yksi käyttämätön virtalukon pohja / ohjauslukko -yhdistelmämurkula, jos saat jotain enemmänkin rikottua rempan yhteydessä


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: halpa..
Tarkoitat varmaan 2- asentoa...peteracing kirjoitti: helppo juttu vaihtaa...mutta vain niin kauan ku se kääntyy asentoon 1!!!!

Saattaa vika olla myös virtalukon rungossa. Tappi joka kääntää sähköpohjaa saattaa olla katkeamispisteessä. Hyvin yleistä.
Viimeksi muokannut E300TD, Ke 08.06.2005 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: halpa..
I-asennossa niitä lukkopatruunoita on rautalankatappien avustamina ulosvedelty..E300TD kirjoitti:Tarkoitat varmaan 2- asentoa...peteracing kirjoitti: helppo juttu vaihtaa...mutta vain niin kauan ku se kääntyy asentoon 1!!!!
Re: halpa..
Myönnän erehdykseni.... se on ykkös-asento, eli niin sanottu radio-asento!!!Hemingway kirjoitti:I-asennossa niitä lukkopatruunoita on rautalankatappien avustamina ulosvedelty..E300TD kirjoitti:Tarkoitat varmaan 2- asentoa...peteracing kirjoitti: helppo juttu vaihtaa...mutta vain niin kauan ku se kääntyy asentoon 1!!!!

Kyllähän se koko illan taas toimi ihan normaalisti, vaan fiksua lienee vaihtaa. EPC:n mukaan tuohon pitäisi muka sopia W123:sen avainpatruuna (alustanumeroon A496759 asti), uudempiin menee sitten sama kuin 124/201:seen, voiko pitää paikkaansa?
Sinänsä hyvä juttu, vanhan mallinen on KL:ssä 35€ ja uusi malli 60€ vai voiskohan siihen laittaa tommosen uudemmankin? Akku kannattanee varmaan muuten kytkeä irti virtalukkoa renatessa...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Hiukan on myös avaimesta kiinni, notta takkuaako vai ei. Kulunut avain saattaa kivestää joissain paikoissa, vaikka luulisi, että yhtä matkaa lukon kanssa kuluessaan ne ovat todella yhteensovitettu pari, lihallisesti ajatellen komponenttien istuvuus on ainakin n. 10 avioliittovuotta vastaavaa luokkaa.
Omassa koslassa tuppasi avain lievästi nahnistamaan ajoittain, myös flekti otti ja lopetti toimintansa pariin otteeseen kesken ajon (on merkki myös virtalukon pohjan kulahtamisesta). Avainta hiplaamalla virrat palautuivat.
Kun tilasin - tosin muista syistä - uuden avaimen, niin lukkokin alkoi pelata sen myötä kuin ajatus
.


Omassa koslassa tuppasi avain lievästi nahnistamaan ajoittain, myös flekti otti ja lopetti toimintansa pariin otteeseen kesken ajon (on merkki myös virtalukon pohjan kulahtamisesta). Avainta hiplaamalla virrat palautuivat.
Kun tilasin - tosin muista syistä - uuden avaimen, niin lukkokin alkoi pelata sen myötä kuin ajatus

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
joo...
ei kannata värkätä tyhjää tommosen pikkujutun kans...uus patruuna vaa sisään ni o sit uudet avaimetki...
power is nothing without control...
Sen verran tarvii vielä kysyä tuosta terminologiasta että kun puhutaan virtalukon pohjasta niin tarkoitetaanko silloin ohjauslukon sähköpohjaa eli tämän näköistä osaa? Ohjauslukon runkojakin näyttää olevan saatavilla, minkäs takia niitä joutuu vaihtamaan?
Samalla rysäyksellä siihen tuon pohjankin (30€) vois vaihtaa. Kerran on jäänyt propelli käynnistymättä, silloin saattoi tosin oireilla jo orastava laturivikakin. Tuo pohja on muuten 202:sen osia, alkaa oleen aikas sekasikiö.
Samalla rysäyksellä siihen tuon pohjankin (30€) vois vaihtaa. Kerran on jäänyt propelli käynnistymättä, silloin saattoi tosin oireilla jo orastava laturivikakin. Tuo pohja on muuten 202:sen osia, alkaa oleen aikas sekasikiö.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jos vaikka Alfred Nussi yrittää väkipakolla päästä väliaikaisesti Mersusi haltijaksi ja käyttää voimatyökaluja tavoitteen saavuttamiseksi. Saattaa siitä joku parissa sadassa vuodessa kuluva osa tai klipsutinkin löytyäPM kirjoitti: Ohjauslukon runkojakin näyttää olevan saatavilla, minkäs takia niitä joutuu vaihtamaan?



Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ooh... Vaihdoitteko tukivarretkin molemmille puolille ja vielä KL-hintaan? Ja vakaajan kumitkin samalla? Kohta alan oleen kateellinen.Kaapo kirjoitti:Painaa muuten pirusti kokoisekseen se häkkyrä - enemmän kuin kaksi ylätukivartta yhteensä![]()


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
KL:n hintaan toki, mutta sen verran on sekä pankkikorttia että naamataulua kevään mittaan tuossa puodissa kulutettu, että alkavat alennusprosentit olemaan jo sitä kertaluokkaa, ettei Motonettiin viitsi aina erikseen lähteäPM kirjoitti: Ooh... Vaihdoitteko tukivarretkin molemmille puolille ja vielä KL-hintaan? Ja vakaajan kumitkin samalla? Kohta alan oleen kateellinen.![]()

Kyllä molemmat ylätukivarret vaihdettiin kumeineen, pyöränlaakeri vain vasemmalle, kun oikeassa ei ollut piiruakaan klappia. Samalla viskattiin eteen matalimmat mahdolliset jousikumit, ehkä tuo keula aavistuksen laski ihan silmämitallakin.
Ei muuten ole ylätukivarren vaihto pahakaan rasti - aika tarkka tunti kahdelta ukolta. Repsikan puoleltahan joutuu ensin purkamaan pois akun telineineen sekä pesunestäsäiliön. No siihen mahtui myös jousikumin vaihto.
Vakaajakumit yläpuolelta vaihdettin jo silloin jousi/iskarisavotan yhteydessä. Uudet alapallot ovat vielä taskunpohjalla

Raidetankojen päät sipaistaan uusiksi vielä ensi viikolla - yhdessä on alkava horo, sanoi ainakin katsastusmies. Kai noi voi laittaa sitten kaikki kertapieraisulla - 10€ ketale, tällä kertaa ehkä Motonetistä. Sitten vielä 4-pyöräsuuntaus jälkiruuaksi, niin eiköhän kesätie taas maita.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Varsin kivuttomastihan tuo avainpatruunan vaihto sujui, oli vähän liiankin helppo homma; tuossa 123/126-mallisessa lukossahan on vain yksi reikä, johon tarvii klemmaria sorkkia. Menin sitten puupäänä irrottamaan sen virtalukkoa ympäröivän kuminriekaleen eikä sitä tietysti saa paikalleen ilman virtalukon peitelevyn irrotusta.
Eli, miten tuo peitelevy lähtee W126:ssa irti mitään rikkomatta tai naarmuttamatta?
Ps. Tarvikeosa 35€, alkuperäisosa 44€ (valmistettu Intiassa)
Ps2. Öljynvaihdosta ei tullut mitään, suodattimen sentään sain irti metrisillä putkitongeilla mutta paineilmalla joskus viime vuosituhannella kiinnivedetty öljypohjan proppu ei auennu millään vehkeillä, ei edes luvannu, muljaantu ihan pyöreeks -> huomenna imuvaihtajaa ostaan...

Ps. Tarvikeosa 35€, alkuperäisosa 44€ (valmistettu Intiassa)

Ps2. Öljynvaihdosta ei tullut mitään, suodattimen sentään sain irti metrisillä putkitongeilla mutta paineilmalla joskus viime vuosituhannella kiinnivedetty öljypohjan proppu ei auennu millään vehkeillä, ei edes luvannu, muljaantu ihan pyöreeks -> huomenna imuvaihtajaa ostaan...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Näyttäsi olevan kiinni vähän samalla periaatteella kuin muutkin peitelevyt, esim. etuovissa olevat peitelevyt penkkien sähkösäätöjen katkaisijoille tms...
Itse nostaisin varovasti levyä lastan kärjellä ylös ensin tuolta nastojen puolelta. Ne jos ovat niin pitkät, että levy menee pahasti vinoon ennen kuin klipsut hölläävät ja levyn pääsee kääntämään ulos, niin sitten täytyy kääntää klipsulipareita jollain ohkasella vermeellä keskelle päin ja sitten nostaa koko hoitoa tasaisesti kummastakin päästä. Ei taida "avaa oven lukon kieli luottokortilla" -metodi toimia, kun väkäset ovat noin päin
.
Itse nostaisin varovasti levyä lastan kärjellä ylös ensin tuolta nastojen puolelta. Ne jos ovat niin pitkät, että levy menee pahasti vinoon ennen kuin klipsut hölläävät ja levyn pääsee kääntämään ulos, niin sitten täytyy kääntää klipsulipareita jollain ohkasella vermeellä keskelle päin ja sitten nostaa koko hoitoa tasaisesti kummastakin päästä. Ei taida "avaa oven lukon kieli luottokortilla" -metodi toimia, kun väkäset ovat noin päin

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Moi !
Itse tappelin viime viikonloppuna tuon virtalukon patruunan kanssa ja en saanut sitä irti. Auto W123 300 D vm. 83 (3. sarja) Olenhan ymmärtänyt oikein prosessin ?
- akkukaapeli irti
- krominen peiterengas pois
- avain asentoon 1
- rautalanka / klemmari / vastaava siihen patruunan peitelevyssä olevaan reikään ja painetta em. työkalulle
- avaimesta vetämällä patruuna pois
Tuossa selailin vain aiempia aihetta sivuavin keskusteluja ja siellä joku suositteli tuon irrotusvälineen kärjen teroittamistakin
Rattilukko ei autossani toimi, voisiko tällä olla mitään osaa/arpaa virtalukon patruunan irtoamiseen ? Tuohon epäilen syyksi varastusyritystä, jossa lukko olisi murrettu.
Ymmärsin, että pitäisi lähteä kevyesti tuota reikää sorkkimalla.
Vastauksista kiitollisena,
T: Wade
Itse tappelin viime viikonloppuna tuon virtalukon patruunan kanssa ja en saanut sitä irti. Auto W123 300 D vm. 83 (3. sarja) Olenhan ymmärtänyt oikein prosessin ?
- akkukaapeli irti
- krominen peiterengas pois
- avain asentoon 1
- rautalanka / klemmari / vastaava siihen patruunan peitelevyssä olevaan reikään ja painetta em. työkalulle
- avaimesta vetämällä patruuna pois
Tuossa selailin vain aiempia aihetta sivuavin keskusteluja ja siellä joku suositteli tuon irrotusvälineen kärjen teroittamistakin
Rattilukko ei autossani toimi, voisiko tällä olla mitään osaa/arpaa virtalukon patruunan irtoamiseen ? Tuohon epäilen syyksi varastusyritystä, jossa lukko olisi murrettu.
Ymmärsin, että pitäisi lähteä kevyesti tuota reikää sorkkimalla.
Vastauksista kiitollisena,
T: Wade
PM kirjoitti:Varsin kivuttomastihan tuo avainpatruunan vaihto sujui, oli vähän liiankin helppo homma; tuossa 123/126-mallisessa lukossahan on vain yksi reikä, johon tarvii klemmaria sorkkia. Menin sitten puupäänä irrottamaan sen virtalukkoa ympäröivän kuminriekaleen eikä sitä tietysti saa paikalleen ilman virtalukon peitelevyn irrotusta.Eli, miten tuo peitelevy lähtee W126:ssa irti mitään rikkomatta tai naarmuttamatta?
Ps. Tarvikeosa 35€, alkuperäisosa 44€ (valmistettu Intiassa)
Ps2. Öljynvaihdosta ei tullut mitään, suodattimen sentään sain irti metrisillä putkitongeilla mutta paineilmalla joskus viime vuosituhannella kiinnivedetty öljypohjan proppu ei auennu millään vehkeillä, ei edes luvannu, muljaantu ihan pyöreeks -> huomenna imuvaihtajaa ostaan...
Tuossakin on linkki
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Siis eikös W123:sessa pyöritellä virtalukon hela pois? Puikko patruunan peitelevyssä olevaan reikään ja sitte ruuvataan vain hela pois. Tämän jälkeen lähtee virtalukon sylinteri.Wade kirjoitti:Moi !
Itse tappelin viime viikonloppuna tuon virtalukon patruunan kanssa ja en saanut sitä irti. Auto W123 300 D vm. 83 (3. sarja) Olenhan ymmärtänyt oikein prosessin ?
- akkukaapeli irti
- krominen peiterengas pois
- avain asentoon 1
- rautalanka / klemmari / vastaava siihen patruunan peitelevyssä olevaan reikään ja painetta em. työkalulle
- avaimesta vetämällä patruuna pois
Tuossa selailin vain aiempia aihetta sivuavin keskusteluja ja siellä joku suositteli tuon irrotusvälineen kärjen teroittamistakin
Rattilukko ei autossani toimi, voisiko tällä olla mitään osaa/arpaa virtalukon patruunan irtoamiseen ? Tuohon epäilen syyksi varastusyritystä, jossa lukko olisi murrettu.
Ymmärsin, että pitäisi lähteä kevyesti tuota reikää sorkkimalla.
Vastauksista kiitollisena,
T: Wade
Toisin kun W124:sessa se hela ja patruuna lähtee vetämällä kun laittaa puikot paikalleen.
Re:
Vanha aihe, mutta akuutti. Tähän asti tehty W126:ssa ylläolevan kaavan mukaan. Panssarihela siis pyöritetty irti.E300TD kirjoitti:Siis eikös W123:sessa pyöritellä virtalukon hela pois? Puikko patruunan peitelevyssä olevaan reikään ja sitte ruuvataan vain hela pois. Tämän jälkeen lähtee virtalukon sylinteri.Wade kirjoitti:Moi !
Itse tappelin viime viikonloppuna tuon virtalukon patruunan kanssa ja en saanut sitä irti. Auto W123 300 D vm. 83 (3. sarja) Olenhan ymmärtänyt oikein prosessin ?
- akkukaapeli irti
- krominen peiterengas pois
- avain asentoon 1
- rautalanka / klemmari / vastaava siihen patruunan peitelevyssä olevaan reikään ja painetta em. työkalulle
- avaimesta vetämällä patruuna pois
Tuossa selailin vain aiempia aihetta sivuavin keskusteluja ja siellä joku suositteli tuon irrotusvälineen kärjen teroittamistakin
Rattilukko ei autossani toimi, voisiko tällä olla mitään osaa/arpaa virtalukon patruunan irtoamiseen ? Tuohon epäilen syyksi varastusyritystä, jossa lukko olisi murrettu.
Ymmärsin, että pitäisi lähteä kevyesti tuota reikää sorkkimalla.
Vastauksista kiitollisena,
T: Wade
Toisin kun W124:sessa se hela ja patruuna lähtee vetämällä kun laittaa puikot paikalleen.
Mutta, kun uusi patruuna ei mene enää takaisin siten että suostuisi kääntymään. Kokeilin ilman sitä helaa sekä uudella että erittäin takkuisella vanhalla, ei vaan enää kumpikaan mene sinne pohjaan asti. Tai ainakaan siten että suostuis toimimaan.
Avain kääntyy irrallisessa patruunassa kyllä.
Mutta, kun katson sinne patruunapesään pohjalle niin vaikuttaa kuin se olisi kääntynyt 180 astetta, eli sieltä töröttävä kiilamainen lipare osuu patruunassa vastapuolelle, siihen missä on valettu 126-alkuinen osanumero. Se kiilan pesäkolo jää taasen vastaavasti vastapuollele.
Eihän se pohja ole voinut itsestään kääntyä? En ole koskenut rattiin enkä muljutellut vanhaa patruunaa ulosvedettäessä. Ois tossa kuviakin mutta jos joku tietäs niin kiva olis jatkaa asennusta. Voihan sieltä patruunapesän pohjasta kait ruuvarilla/ruuvareilla käännellä niin saisi tuntumaa missä asennossa on

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: RE
kertokaapa nyt mistä osotteesta löytyy noin näppäriä kuvia osista? kuten tossa edellä, ja se peitelevyn kuva??PM kirjoitti:Sen verran tarvii vielä kysyä tuosta terminologiasta että kun puhutaan virtalukon pohjasta niin tarkoitetaanko silloin ohjauslukon sähköpohjaa eli tämän näköistä osaa? Ohjauslukon runkojakin näyttää olevan saatavilla, minkäs takia niitä joutuu vaihtamaan?
Samalla rysäyksellä siihen tuon pohjankin (30€) vois vaihtaa. Kerran on jäänyt propelli käynnistymättä, silloin saattoi tosin oireilla jo orastava laturivikakin. Tuo pohja on muuten 202:sen osia, alkaa oleen aikas sekasikiö.

Re: Virtalukko vai mikä?
Muutama JuuTuubi video aiheesta, eli W116, W123 ja W107 virtalukoista:
http://www.youtube.com/watch?v=H2kAIA2-sZ8" onclick="window.open(this.href);return false; tässä W123 (ja W126 patruunan irroitus)
http://www.youtube.com/watch?v=0Cna1KJo ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; tässä itse virtalukkoasetelman toiminnasta
http://www.youtube.com/watch?v=V5FQEkCf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; W116 virtalukon toimintaperiaatetta ja ohjetta
http://www.youtube.com/watch?v=7F0HdB1B ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; W116 patruunan vaihdosta
http://www.youtube.com/watch?v=sfeCYrF2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; tässä porataan SL:n virtalukon pesää
W116 patruunapesän pohja näyttäisi olevan hieman erinäköinen kuin W126, ja muistakaan pätkistä en nähnyt mihin asentoon se pesän pohja jäi
. P*rkele sentään. Pitää vaan vissiin käännellä sieltä patruunapesän pohjasta ja kokeilla miten se liikkuu.
Perinteisesti aina kun tekee jotain ennalta ehkäisevää niin jotain menee rikki, nyt meni jo se peitelevy - PM tuossa yllä oli todennut ja muinoin että sitä ei saa ehjänä irti
.
http://www.youtube.com/watch?v=H2kAIA2-sZ8" onclick="window.open(this.href);return false; tässä W123 (ja W126 patruunan irroitus)
http://www.youtube.com/watch?v=0Cna1KJo ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; tässä itse virtalukkoasetelman toiminnasta
http://www.youtube.com/watch?v=V5FQEkCf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; W116 virtalukon toimintaperiaatetta ja ohjetta
http://www.youtube.com/watch?v=7F0HdB1B ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; W116 patruunan vaihdosta
http://www.youtube.com/watch?v=sfeCYrF2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; tässä porataan SL:n virtalukon pesää

W116 patruunapesän pohja näyttäisi olevan hieman erinäköinen kuin W126, ja muistakaan pätkistä en nähnyt mihin asentoon se pesän pohja jäi

Perinteisesti aina kun tekee jotain ennalta ehkäisevää niin jotain menee rikki, nyt meni jo se peitelevy - PM tuossa yllä oli todennut ja muinoin että sitä ei saa ehjänä irti

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Virtalukko vai mikä?
Onnistui!
Kattelin vielä noita videoita ja ajattelin vaan kokeilla, ensin ilman panssarihelaa. Pelasi. Sitten helan kanssa, se ei ollut mennyt ihan pohjaan ensin ja sen pitää olla oikeassa kohdassa kun piikki vedetään pois. Lukkokielen korkein kohta tarraa juuri helan uraan ja estää helan kiertymisen ellei piikki ole pohjassa. Ja piikin reiät ei ole linjassa muutoin kun asennossa 1.
Kattelin vielä noita videoita ja ajattelin vaan kokeilla, ensin ilman panssarihelaa. Pelasi. Sitten helan kanssa, se ei ollut mennyt ihan pohjaan ensin ja sen pitää olla oikeassa kohdassa kun piikki vedetään pois. Lukkokielen korkein kohta tarraa juuri helan uraan ja estää helan kiertymisen ellei piikki ole pohjassa. Ja piikin reiät ei ole linjassa muutoin kun asennossa 1.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Virtalukko vai mikä?
Omia remonttikuvia:







Putsasin sen "patruunapesän", siellä oli kaikenlaista mustaa töhnää. Sumutin sinne aseöljyä ja sitten paineilmaa perään. Putsailin rievuilla sekä pumpulipuikolla ja lopuksi suhautin uudestaan aseöljyä. Lukkopatruuna en tietysti öljynnyt. Laitoin panssariholkin kiereteseen hieman sprayvaseliinia.
Tuo lukon ympäryslevyn vasen ylempi tappi katkesi siis, alemmasta sain peltilukkoprikan kammettua irti mutta sen levyn joutuu varmaan jollain liimalla kiinnittämään vasemmasta reunastaan. Niin, kampesin oikealta ensin kiinnikkeet irti, sitten kun vedin vasenta reunaa ulos niin toinen tappi katkesi.







Putsasin sen "patruunapesän", siellä oli kaikenlaista mustaa töhnää. Sumutin sinne aseöljyä ja sitten paineilmaa perään. Putsailin rievuilla sekä pumpulipuikolla ja lopuksi suhautin uudestaan aseöljyä. Lukkopatruuna en tietysti öljynnyt. Laitoin panssariholkin kiereteseen hieman sprayvaseliinia.
Tuo lukon ympäryslevyn vasen ylempi tappi katkesi siis, alemmasta sain peltilukkoprikan kammettua irti mutta sen levyn joutuu varmaan jollain liimalla kiinnittämään vasemmasta reunastaan. Niin, kampesin oikealta ensin kiinnikkeet irti, sitten kun vedin vasenta reunaa ulos niin toinen tappi katkesi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224