Ei enää parasta A ryhmää (vaan nyt myös B ryhmää)...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Ei enää parasta A ryhmää (vaan nyt myös B ryhmää)...

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Telkkarista näin juuri mainoksen, että uusi tähti on MB:lle taas syttynyt :) :shock:

Elikkä auto on tavallaan A:n isoveli ja C:n pikkuveli, elikkä malli sijoittuu näiden välimaastoon ja mallimerkintä on siis näin ollen B. Sports Compact Tourer eli SCT on myös jonkinlainen autoa koskeva mallimerkintä... ....tiedä sitten mitä näistä käytetään missäkin yhteyksissä.

Mielipitietä autosta ajattelin kysellä... ....Omasta mielestäni malliin täytyy hieman ehkä ensiksi totutella :? Ensikohtaaminen ei siis ollut rakkautta ensi silmäyksellä :wink: ....Onhan tuo A mallikin tehty, niin ei tämä nyt nyt niin hirveästi erilaiselta näytä.... ....Kyllä kai tuo nyt omassa sarjassaan ehkä menettelee, kunhan siihen tottuu ensiksi hieman :roll: Mallimerkintää kyllä ihmettelen... ....Mitä se sport tuossa oikein tarkoittaa :roll: :? Ei kovin urheilulliselta näytä :?

Lisätietoa ja kuvia autosta löytyy täältä: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=119438

ja täältä:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=118628
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ihan se on mainion näköinen tuote. Tila ratkaisuudellaan, ehkä yksi markkinoiden parhaimpia.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Uskaltaisin väittää, että nykyään kun suurin osa pääkaupunkiseudulla olevista taksimersuista on C- tai E-mallia, niin tulevaisuudessa B- ja E-mallia.
Listahintaa kuitenkin B200CDI:llä C200CDI:hin verrattuna muutamia tuhansia vähempi - toisaalta huoltokustannuksista ei vielä tietoa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tuon b-mallin merkintä on muuten CST eikä SCT... :wink: :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
Teemup
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 07.09.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja Teemup »

tänään meni ohitte tuomonen.. :roll:
W163, S124
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

En muuten tajua, miksi tuon CST:n kanssa pitää touhottaa, kun mallimerkintä on kuitenkin myös B 170 jne.

No, ajoin B-sarjalaisella pari viikkoa sitten, eikä se herättänyt intohimoja puolesta eikä vastaan. Kuskin penkiltä ero A-sarjaan on aika näennäinen. Ihan jees, kuten mahdollisimman latteasti todetaan.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

CST, compact sports tourer. Tulossahan on myöhemmin suurempi GST, grand sports tourer (=R-sarja). Perusrakenne taisi tuossa suuremmassa olla yhtäläinen tulevan ML-sarjan kanssa, toki madalletulla alustalla ja virtaviivaisemmalla korirakenteella.

CST kuulostaa tietysti fiksummalta kuin B-luokka, koska B-luokka herättää tuntemuksia jotenkin huonommasta, kakkoslaadun kulkupelistä. Käytännössähän tuo B tuli korvaamaan A Langin. Tekniikaltaan ovat A ja B täysin yhteneväisiä, erona vain B:n pidempi akseliväli ja kori.
So long, and thanks for all the fish
Jallart
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 27.05.2005 17:11

Viesti Kirjoittaja Jallart »

Arno kirjoitti:Uskaltaisin väittää, että nykyään kun suurin osa pääkaupunkiseudulla olevista taksimersuista on C- tai E-mallia, niin tulevaisuudessa B- ja E-mallia.
Listahintaa kuitenkin B200CDI:llä C200CDI:hin verrattuna muutamia tuhansia vähempi - toisaalta huoltokustannuksista ei vielä tietoa.
Samaa itsekkin pelkään.. Autoilija kilautti eilen ja aikoi tulla esittelemään seuraavan työkalun; B-sarjan mersun! Kyllähän sitä tuli varovaisesti kierreltyä ja puolentunnin koeajon jälkeen asenne on vieläkin epäilevä mutta tokkopa tuo autoilijakaan niin tosissaan oli, TOIVOTTAVASTI EI!
Koeajon perusteella päällimmäisiksi jäivät "muovinen" yleisilme, kova rengasääni maantienopeudessa ja tunne siitä että olisin ollut jossain "hirvitornissa". Rattia 5vuotta pyörittäessäni olen tottunut siihen että tuulilasin edessä on konepelti joka näkyy (ja tähti jonka mukaan suunnistaa), tällöin kulmien hahmottaminen on helpompaa ja pikkukolhut jäävät vähemmälle oudoissa pihoissa pyörittäessä. B-sarjalaisessa konepeltiä ei nähnyt vaikka olisi istunut rinta rattia vasten.. Positiivisenä puolena voin sanoa että sisätilat olivat eemeliä tilavammat, tosin tavaratilan kustannuksella..
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tuttava oli tilannut tuollaisen B200 turbon, kävimme eilen tutustumassa esittelyautoon Auto-Bestillä. Oman auton saa joskus elokuussa. Takapenkkiläisille tuntuu olevan melkoisesti jalkatilaa, muuten oli pienemmän tuntuinen kuin ennakkopuheiden mukaan osasin odottaa.

Ei oikein istunut ainakaan meikäläisen käteen...
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuo tuleva GST vaikuttaa mainiolle kamppeelle. Tulee 2006 alussa euroopan markkinoille ja koneina R320CDI mallissa V6/224hv/510Nm ja R350 mallissa V6/272hv/350Nm ja tietenkin myös V8/306hv/46Nm

Hintakin voi olla sopeva :roll:
Vastaa Viestiin