ei *tana edelleen rupee tärrään kuskinpuoleinen etupyörä.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
ei *tana edelleen rupee tärrään kuskinpuoleinen etupyörä.
jep mulla oli tossa aikasemmin jo viesti tästä asiasta täällä.
minulla on 300CE 24v. Vaihdatin jarrupalta AD:ssä. ja jälkkiseuraus
merkkivalo/jarr
utusvalo jäi pälaan koelautaan. 100km/h ylitys niin alkaa k
uskin puoleinen pyörä tärrään niin vitusti. ok kävin valittamassa asiasta
alko selittään että valo palaa siks että anturit on paskana. sit tosta tärräyksestä
että jarrulevyssä on joku ura jota vanhat jarrupalat ei syöny niin se ottaa uuten jarrupalaan kii ja aiheuttaa tärinän. noh lupas että parinpäivän jarrutuksella
se lähtee. ok päripäivää nyt on jo tosiaan kulunu ja kaiken näköisiä hätäjarrutuksia on tehty mutta tärrää. no sit se selitti jotain tasapainotuksesta että ne on voitu tasapainottaa alla. et nyt kun pyörä on eri asennossa niin tasapainotus on vituillaan. noh kävin tänään paikallisessa TA-renkaassa
kysymässä että miten tämmöinen i lmiö on voinu tapahtua että missä vikaa.
et AD:n miehet sanoo että tasapainotuksessa vikaa. TA-rengasmies sano että vaikka alla ois tasapainotettu niin ei se siihen mitenkään vaikuta vaikka rengas ois nyt eriasennossa. Mitä helvettiä mää teen oikeen. meinasin et huomenna meen AD:seen ja kauhee valittaminen. että rengas auki ja tutkikaa missä vikaa. eks se tarkota sitä että jos se olis allatasapainotettu ja nyt kun pyörä on eri asennossa niin akselisossa ois heittoo ihan helvetisti. ei toikaan noin voi mennä. et miten homma voi mennä näin päin persettä. kettu jos AD:ssa sanotaan ettei tee mitään. niin vien vwholle huoltoon ja lakiteitse pistän AD:n maksaan. järjen mukaan vanne ei ole kiero eikä jarrulevy kun ei ne ollu ennestäänkään. Voiko sylinteri olla jumissa joka aiheuttaa tärinän kun ottaa kii. se kyllä lämpiää toista puolta enemmän. ja jarruvalo palaa jos anturit ei ookkaan paskana. kertokaa mielipiteenne missä voisi olla vikaa huomenna pitäs viedä laittoon. nopeita mielipiteitä.
minulla on 300CE 24v. Vaihdatin jarrupalta AD:ssä. ja jälkkiseuraus
merkkivalo/jarr
utusvalo jäi pälaan koelautaan. 100km/h ylitys niin alkaa k
uskin puoleinen pyörä tärrään niin vitusti. ok kävin valittamassa asiasta
alko selittään että valo palaa siks että anturit on paskana. sit tosta tärräyksestä
että jarrulevyssä on joku ura jota vanhat jarrupalat ei syöny niin se ottaa uuten jarrupalaan kii ja aiheuttaa tärinän. noh lupas että parinpäivän jarrutuksella
se lähtee. ok päripäivää nyt on jo tosiaan kulunu ja kaiken näköisiä hätäjarrutuksia on tehty mutta tärrää. no sit se selitti jotain tasapainotuksesta että ne on voitu tasapainottaa alla. et nyt kun pyörä on eri asennossa niin tasapainotus on vituillaan. noh kävin tänään paikallisessa TA-renkaassa
kysymässä että miten tämmöinen i lmiö on voinu tapahtua että missä vikaa.
et AD:n miehet sanoo että tasapainotuksessa vikaa. TA-rengasmies sano että vaikka alla ois tasapainotettu niin ei se siihen mitenkään vaikuta vaikka rengas ois nyt eriasennossa. Mitä helvettiä mää teen oikeen. meinasin et huomenna meen AD:seen ja kauhee valittaminen. että rengas auki ja tutkikaa missä vikaa. eks se tarkota sitä että jos se olis allatasapainotettu ja nyt kun pyörä on eri asennossa niin akselisossa ois heittoo ihan helvetisti. ei toikaan noin voi mennä. et miten homma voi mennä näin päin persettä. kettu jos AD:ssa sanotaan ettei tee mitään. niin vien vwholle huoltoon ja lakiteitse pistän AD:n maksaan. järjen mukaan vanne ei ole kiero eikä jarrulevy kun ei ne ollu ennestäänkään. Voiko sylinteri olla jumissa joka aiheuttaa tärinän kun ottaa kii. se kyllä lämpiää toista puolta enemmän. ja jarruvalo palaa jos anturit ei ookkaan paskana. kertokaa mielipiteenne missä voisi olla vikaa huomenna pitäs viedä laittoon. nopeita mielipiteitä.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Voiskohan olla pyöränlaakeri
Mulla oli pari kuukautta sitten samanlaista oiretta. Tosin tärinä alkoi 80km/h tienoilla ja 100km/h alkoi tuntua jo sellaiselta, että koko auto hajoaa käsiin.
Olikos siitä levyt irti? (miksikohän olisi ollut) Jos levyn ja navan väliin on jäänyt paskaa, jää levy hiukan vinoon.
Merkkivalo palaa kun palat on kuluneet ja anturit ottaa kiinni levyyn. Jos anturi on sökö, ei pitäisi minkään valon palaa. Jos antureita ei laiteta ollenkaan, ei valo pala. Veikkaisin että anturit on päin persettä
Jos sylinterit on jumissa, tärinä tulee yleensä vain jarruttaessa.


Olikos siitä levyt irti? (miksikohän olisi ollut) Jos levyn ja navan väliin on jäänyt paskaa, jää levy hiukan vinoon.

Merkkivalo palaa kun palat on kuluneet ja anturit ottaa kiinni levyyn. Jos anturi on sökö, ei pitäisi minkään valon palaa. Jos antureita ei laiteta ollenkaan, ei valo pala. Veikkaisin että anturit on päin persettä

Jos sylinterit on jumissa, tärinä tulee yleensä vain jarruttaessa.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Näin äkkiseltään...
tuntus siltä, että saattaa tuo sylinteri tai sitten palat jumittaa. Ja sitä kautta sitten rupeaisi täristämään.
Vois olla hyvä ottaa palat vielä irti ja herkistellä niiden ja sylinterin liikkumista...ei tee hyvää pitemmän (eikä lyhyemmän) päälle jos lämpeää...
Jarrulevy saattaapi kieroutua, pyörän laakeri polttaa rasvat jne.
Tuossa appiukon 190 saksan tuonnissa oli sellanen hauska tapa, että vauhti hyytyi pikkuhiljaa - > veteli jarruja koko ajan enemmän ja enemmän päälle...
Nyt on sitten vaihdettu uusia jarruosia ynnä nesteet vaihdettu...nuo nesteet ne taitaa unohtua monesti...
Vois olla hyvä ottaa palat vielä irti ja herkistellä niiden ja sylinterin liikkumista...ei tee hyvää pitemmän (eikä lyhyemmän) päälle jos lämpeää...
Jarrulevy saattaapi kieroutua, pyörän laakeri polttaa rasvat jne.
Tuossa appiukon 190 saksan tuonnissa oli sellanen hauska tapa, että vauhti hyytyi pikkuhiljaa - > veteli jarruja koko ajan enemmän ja enemmän päälle...
Nyt on sitten vaihdettu uusia jarruosia ynnä nesteet vaihdettu...nuo nesteet ne taitaa unohtua monesti...
Niin ja vielä....onko aluvanteet? Ja onko jälkiristys tehty?
Tai sitten ota rengas irti ja uusiksi takaisin...
Ja ne uudet palat saattaa olla niitä joissa ei niitä kulumisantureita ole ollenkaan...monessa huollossa ne kuulemma katkoo niitä antureiden piuhoja ja sitten johdon pää ottaa runkoon/maihin jolloin valo palaa...
Tai sitten ota rengas irti ja uusiksi takaisin...
Ja ne uudet palat saattaa olla niitä joissa ei niitä kulumisantureita ole ollenkaan...monessa huollossa ne kuulemma katkoo niitä antureiden piuhoja ja sitten johdon pää ottaa runkoon/maihin jolloin valo palaa...
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
voisko olla niin vamma vika että alu on jotenkin huonosti paikoillaan.
musta tuntuu että se hivenen ne palat raahais tätä kuskinpuoleista etu jarrulevyä. emmää tie. Parasta hommassa oli eetä kysyin ennen uusien palojen laiittoa että olisiko syytä vaihtaa jo uudet jarrulevyt niin äijä tokasi vaan
että hyvät nää vie on. helvetti jos valittaa että jarrulevyt on paskat
musta tuntuu että se hivenen ne palat raahais tätä kuskinpuoleista etu jarrulevyä. emmää tie. Parasta hommassa oli eetä kysyin ennen uusien palojen laiittoa että olisiko syytä vaihtaa jo uudet jarrulevyt niin äijä tokasi vaan
että hyvät nää vie on. helvetti jos valittaa että jarrulevyt on paskat
220.128 Black Mirror
Toiset renkaat?
Oletko kokeillut toisella rengassarjalla? Lainaa vaikka naapurin mersusta vajassa olevat kitkat!
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 17979.jpeg
tommoiset alut. kuva on takapyörästä.
Oisko mahdollista jos nyt vittumaisesti ois käyny että ois renkaan lanka katkennut tai vääntyny ikävästi samoihin aikoihin ja sen takia tärrää.
tommoiset alut. kuva on takapyörästä.
Oisko mahdollista jos nyt vittumaisesti ois käyny että ois renkaan lanka katkennut tai vääntyny ikävästi samoihin aikoihin ja sen takia tärrää.
220.128 Black Mirror
Mulla oli vähän samaa vikaa mutta se kyllä ilmeni vain jarruttaessa, vaihdatin nimittäin palat mutten levyjä, takalevyt sitten olikin kuluneet aikas onnettomaksi tuollaiset 3mm urautunut, uudet palat nappasi reunaan kiinni ja levy pamahti kieroksi ja alkoi tietysti täristämään.Tarkemmin tutkaillessani huomasin repsikanpuoleisen takalevyn kiiltävän vain puoliksi, eli toista puolikasta eivät palat olleet tavanneet vähään aikaan. Mutta kuten sanoin vain jarrutellessa mutta eihän sen olisi kovin paljon pahemmin rusetilla olla että olis alkanu täristämään jatkuvasti. No vaihdoin levyt ja tärinät loppui.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Tasapainotus
Kävitkös jo tasapainottamssa renkaat.
Ei käynyt ilmi vielä.
Vaikka ne olis vähän aikaa sitten painotettu, kannattaa käydä uudelleen. Voi korjaantua pienellä.
Ei käynyt ilmi vielä.
Vaikka ne olis vähän aikaa sitten painotettu, kannattaa käydä uudelleen. Voi korjaantua pienellä.
Re: ei saatana edelleen rupee tärrään kuskinpuoleinen etupyö
Älä nyt hyvä mies keuhkoa.
Tarkista ensimmäisenä ne sylinterit. Ässä oirehti samoin, syynä täysin jumittunut kuskin puolen satulan jarrumäntä. Joensuu- Savonlinna -välillä jouduin kerran pysähtymään neljä kertaa, kun kävi tärisemään. Jonkun aikaa kun oli paikoillaan, levy ilmeisesti oikeni jonkun verran ja taas päästiin jatkamaan matkaa n. 30-40 km.
Tarkista ensimmäisenä ne sylinterit. Ässä oirehti samoin, syynä täysin jumittunut kuskin puolen satulan jarrumäntä. Joensuu- Savonlinna -välillä jouduin kerran pysähtymään neljä kertaa, kun kävi tärisemään. Jonkun aikaa kun oli paikoillaan, levy ilmeisesti oikeni jonkun verran ja taas päästiin jatkamaan matkaa n. 30-40 km.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tasapainotuksesta
Jos pyörät on alla painotettu niin on otettu myös akselistojen epätasasuudet huomioon ja jos pyörän laittaa toisille rei'ille on painotukset varmasti pielessä, mutta onko sillä noin paljon vaikutusta onkin jo toinen juttu.
Vähän kaukaa haettua, mutta....
....miten on laita etupään tuentojen kumipuslissa? Nää maasturit tekee sellasen helvetillisen tärinän, et meinaa lentää koko vehjas ojaan jos on pitkittäistukivarren kumipusla päässyt liian lörpöksi. Ei ole kyllä hajuakaan, minkälainen tuenta siinä sinun autossa on ja siksipä onkin vähän kaukaa haettua, mutta kuitenkin..... Onhan kuukin juustoa?
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
Re: ei saatana edelleen rupee tärrään kuskinpuoleinen etupyö
Jaa-aTimitZu kirjoitti: no sit se selitti jotain tasapainotuksesta että ne on voitu tasapainottaa alla. et nyt kun pyörä on eri asennossa niin tasapainotus on vituillaan. et AD:n miehet sanoo että tasapainotuksessa vikaa. TA-rengasmies sano että vaikka alla ois tasapainotettu niin ei se siihen mitenkään vaikuta vaikka rengas ois nyt eriasennossa. Mitä helvettiä mää teen oikeen. järjen mukaan vanne ei ole kiero eikä jarrulevy kun ei ne ollu ennestäänkään. nopeita mielipiteitä.

Yhdestä autosta haettiin täristyksen aiheuttajaa kissojen ja koirien kanssa useampaan otteseen. Tasapainotettiin ja tutkittiin vanteita, akseleita, jarruja jne. Viimeiseksi kokeiltiin kokonaan toisella rengassatsilla, jolloin tärinä hävisi.
Kun sitten rengas kerrallaan kokeiltiin vaihtaa täristävästä satsista alle yksi kerrallaan, löytyi viallinen rengas. Se sorvattiin tasan pyöreäksi ja tärinä hävisi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
kävin tännä tasapainottamassa eturenkaat. joo nyt ei täristä enään. sattu vaan
tyhmästi samaan aikaan lähteen toi tasapaino.
mutta kiitti hyvistä neuvvoista. hyvä kun tuli käytyä niin nyt tietää että vanteet oli ainakin suorat eikä kierot. Taka renkaatkin ois ihan kiva käydä tarkastamassa mutta niissä ei tunnu ainakaan olevan heittoo. mut nyt on hyvä.
tyhmästi samaan aikaan lähteen toi tasapaino.
mutta kiitti hyvistä neuvvoista. hyvä kun tuli käytyä niin nyt tietää että vanteet oli ainakin suorat eikä kierot. Taka renkaatkin ois ihan kiva käydä tarkastamassa mutta niissä ei tunnu ainakaan olevan heittoo. mut nyt on hyvä.
220.128 Black Mirror
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
hieno homma
että selvis!
Mulla on kesärenkailla täräjäny koko ajan jo pitkän aikaa.
Oon epäilly näitä teitä, mutku ei nää nyt niin hiton kuoppaisia ole.
Kävin tasapainottamassa, ja huomattiin että oikea eturenkaan vanne on vähä kuopalla. Vaihettiin päittäin vararenkaan kanssa, joka tasapainotettiin samalla.
Tärinä väheni, mut ei hävinnyt. Tutkailin itse renkaita ja huomasin että niissä on hitto
pullistumia ulospäin ainakin sivuilla joka ainoassa (paitsi yhdessä joka on Nokian NRT). Ne pullistumarenkaat on Jyväskylän Autobestin (ent.VEHON allelaittamia paskarenkaita nimeltään LEE.Älkää ikinä ostako sellaisia! No joo, eli varmaankin tärinä johtuu noista skeidapullistumsta.
Talvirenkaat ei tärrää kun on uudet GoodYearit.
Ootan lumia, että sais nastat alle.Sit häviää meikämannelta Leet huitsin Nevadaan.
Ostan uudet ja hienot. Nyt koko on 185/65 R15. Onko kokoehdotuksia parempaan? Oon miettinyt mahdollisesti vähän leveämpiä ja kenties isompiakin. Mielessä Good Year Eagle Ventura tai Nokia NRH.
Mulla on kesärenkailla täräjäny koko ajan jo pitkän aikaa.
Oon epäilly näitä teitä, mutku ei nää nyt niin hiton kuoppaisia ole.
Kävin tasapainottamassa, ja huomattiin että oikea eturenkaan vanne on vähä kuopalla. Vaihettiin päittäin vararenkaan kanssa, joka tasapainotettiin samalla.
Tärinä väheni, mut ei hävinnyt. Tutkailin itse renkaita ja huomasin että niissä on hitto

Talvirenkaat ei tärrää kun on uudet GoodYearit.
Ootan lumia, että sais nastat alle.Sit häviää meikämannelta Leet huitsin Nevadaan.
Ostan uudet ja hienot. Nyt koko on 185/65 R15. Onko kokoehdotuksia parempaan? Oon miettinyt mahdollisesti vähän leveämpiä ja kenties isompiakin. Mielessä Good Year Eagle Ventura tai Nokia NRH.
200D -91, aiemmin 220D -77