Eli auto on W201 190D vm 87.......
Missähän mahtaa olla vikaa kun kiihdyttää hiukan rajummin kun lähtee ykkösella ja vaihtaa kakkoselle niin auto nykii/rytkyttää/pomppii kuin kenguru?
muilla vaihteilla ei rytkytä niin paljon Mistä vikaa kannattaisi ensiksi etsiä?
(halvin ja helpoin tapa) Haulla koitin hakea, löytyikin yksi aihe missä oli että takatuennan heloissa tai perässä väljää?? voisiko johtua kyseisistä asioista?
ja sitten vielä että miten pystyy toteamaan esimerkiksi perän väljyyden?
Viimeksi muokannut teinitähti, Ma 01.05.2006 15:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ajattelin aloittaa tuosta kaasun palautus iskarista, vai mikä lieneekään.....
onko paha ottaa pois, en ole ehtiny vielä katsoa pellin alle
jos tuo ei auta niin ajattelin noita perän puslia, mutta kannattaako vaihtaa kaikki puslat vai vaan osa niistä? mitkä nyt ensimmäisenä kannattais vaihtaa noista puslista?
joo mulla on samaa vikaa, ei ainakaan mulla auttanu sen iskarin vaihto operaatio mitään, varmaan johtuu siitä, ku on pumppua ruuvattu ja kaasun liike on erittäin herkkä. toisinsanoen iskari antaa periks liian nopeeta.
enpäs tiä. tosi hankala korjata tota hytkytystä. mulla korjaantu sillain, ku opetteli ajaan sillain, et se ei nytky. varmaan ainaki paranee jos vaihdat kardaanin rätit, jos ne on kulunu ja sen iskarin siältä pumpulta. varmaan viälä niitä taka-akseliston kumeja jos vaihtelis... enpä osaa sanoo. jos kuitenki saat kuntoon, ni ilmottele mullekki. oishan se ihan kiva jos se ei kokoajan nytkyis. vika ei ainakaan oo polttoaineessa, siis ei oo kengurupensaa, ku aina tankkaan nesteeltä kaikkein kalleinta! ja viä diiseliä!
Noniin nyt on lähes vuosi opeteltu ajoa, ei hytky/rytky enään vaihdetta vaihtaessa
Mutta rytkymiseen liittyen.....
Mistä mahtaa johtua, kun lähtee liikkeelle 1 vaihteelle että rytkyttää oikein kunnolla, sillai että koko auto tärisee ja lähtee vaivoin liikkeelle? ( tämä ei johdu kuljettajasta, vaan tekee samaa kaikilla) ja saman tekee kun peruuttaa!
Muttä rytkyminen tapahtuu ainoastaan LÄMPIMÄNÄ!
Eli nyt hyviä neuvoja mikä olisi vialla!
kallistuisin kans kytkimen puolelle jos liikkelle lähtö täristää.. on alkanut todella nousta k....ä otsaan ton nykimisen kanssa menee auto kohta vaihtoon kun ei pysty normaalin liikenteen mukana ajaa pienemmällä vaihteella ku vitonen
Tohon alkuperäiseen nytkytykseen liittyen:
Opittua oikean ajotyylin ei juuri ole haittaa(mullakaan),mutta aiheesta tietoa hakeneena olen päätynyt otaksumaan,että todennäköisesti auttaisi kardaanin etu- ja takakumien vaihto.Jos joku on tällaisen teettänyt korjaamolla,niin kerro pian paljonko maksoi?
Rytkytys vaikuttaisi kytkinvialta.
Lisäys,Peraa lainaten:
ei se bonanza tuu pelkästään siitä kardaanin rättinivelestä, mulla on viäläkin bonanza, vaikka oon vaihtanu kaasuvivuston iskarin, moottorin kumityynyt, kytkimen koko asetelmineen ja painelaakereineen, vaihdelaatikon kumityynyn, kardaanin kuminivelet eteen ja taakse ja takakelkan kumityynyt. ei siitä vaan tunnu pääsevän eroon millään, paremminkin se on ominaisuus.
varmaan, jos vaihtais noi kardaanin kumiset rättinivelet rautalappuihin, niin vois loppua, muute en enää keksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Jos tuo nyppiminen tapahtuu kiihdytyksessä, niin tuskin siihen paljonkaan rättinivelten välykset vaikuttaa kun mulla tulee nykiminen niinkuin moottorista, eli itse ajattelin olisko polttoainesyötössä jotain feiliä. Pitäs varmaan ekaks vaihtaa polttoainesuodin ja tutkaila sitä puolta. Parempia ehdotuksia nykimisen estämiseksi ootellen kun olen aika vihreä näissä diiselmeseissä.
KL:ssä muistaakseni 200 eskoo, helppo, mutta vaivalloinen homma. kardaani ja laatikko irti, niin pääsee kytkimeen käsiks. ei oo paha, jos on tarpeeks jatkovarsia räikkään ja se nivelpää, johon saa hylsyn kii.
ainoo varma konsti, jolla sen bonanzan saa pois on tomaattilaatikon asennus. en oo koskaan kuullu, jotta ois tomaatilla ollu bonanzaa.
nii vaikuttaako se iskari tohon s.......tana nykimiseen ?? mulla kun ei sitä oo ja kaasu vaijeri nipparilla kiinni öljyputkissa ikävä vaikutus tolla nykimisellä kun takanakit on kulunu ihan kokonaan 2viikossa jää 2:sella ajaessa katkoviivaa asvalttiin
makeST kirjoitti:nii vaikuttaako se iskari tohon s.......tana nykimiseen ?? mulla kun ei sitä oo ja kaasu vaijeri nipparilla kiinni öljyputkissa ikävä vaikutus tolla nykimisellä kun takanakit on kulunu ihan kokonaan 2viikossa jää 2:sella ajaessa katkoviivaa asvalttiin
Kuinkas paljon sulla painaa vauhtipyörä...
Tiedän tunteen kyllä kun nykii, kaverilla oli samanlainen, hävis ku vaihti automaattiin
Itsellä vanha ei nykiny yhtään vaikka manuaaliaski
201 (2.0d/92) nykymiseen kyllästyneenä (vetolinja uusittu kytkintä myöten) ruuvautin asiantuntijalla pumppua ja nytke väheni muttei poistunut. Alavääntö parani ja tuntuu että kulkukin parani. Pa:n kulutusseuranta on ollut koko 105 tkm mitä olen pelillä ajanut, joten saapas näkee mitä ruuvailu siihen vaikutti (puhumattakaan käryistä).
Etummainen kuminivel alkaa jurista kun seon loppu.
Elikkös kummonenka operaatio tuo kytkimen vaihto on? laatikko ja kardaani luonnollisesti pois, tarvitaanko jotain "erikois" työkaluja, vai riittääkö iha normi työkalut eli hylsysarja, kiintoavaimet ym? jos joku jaksais tehdä lyhyen selostuksen, tai psitää linkin johonkin vanhaan aiheeseen?
haullak oitin, mutta en löytäny...voi olla että hakusanoissakin vikaa
teinitähti kirjoitti:Elikkös kummonenka operaatio tuo kytkimen vaihto on? laatikko ja kardaani luonnollisesti pois, tarvitaanko jotain "erikois" työkaluja, vai riittääkö iha normi työkalut eli hylsysarja, kiintoavaimet ym? jos joku jaksais tehdä lyhyen selostuksen, tai psitää linkin johonkin vanhaan aiheeseen?
2 pitkää ja 2 lyhyttä jatkovartta, sitte vielä tommone niveljatko on kans näppärä siellä. ja sitte kannattaa käyä ostaan kuusiokolohylsy niihin startin pultteihin. tais olla 8mm.
teinitähti kirjoitti:Elikkös kummonenka operaatio tuo kytkimen vaihto on? laatikko ja kardaani luonnollisesti pois, tarvitaanko jotain "erikois" työkaluja, vai riittääkö iha normi työkalut eli hylsysarja, kiintoavaimet ym? jos joku jaksais tehdä lyhyen selostuksen, tai psitää linkin johonkin vanhaan aiheeseen?
2 pitkää ja 2 lyhyttä jatkovartta, sitte vielä tommone niveljatko on kans näppärä siellä. ja sitte kannattaa käyä ostaan kuusiokolohylsy niihin startin pultteihin. tais olla 8mm.
No niin........sitten vielä selostus itse hommasta......tarviiko kytkinta jotenkin keskittää/ tai muuta sellaista? hämärästi muistan kuulleeni ton keskitys sanan joskus kytkinrmepan yhteydessä
Moi Kokeileppas polttaa sitä kytkinlevyä ennen kuin alat vaihtaa sitä Koska sen jälkeen tästä kytkinlevystä jätettin Aspesti pois niistä tuli tällaisia tröppöttäjiä Käsijarru kiinni vaihde päälle ja anna kiertää että rupee vähän haisemaan ainakin minulla on auttanut Tämä on yksi konsti ei se ota jollei annakkaan .