W201 "rytkyttää" Kytkin??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

W201 "rytkyttää" Kytkin??

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Eli auto on W201 190D vm 87.......
Missähän mahtaa olla vikaa kun kiihdyttää hiukan rajummin kun lähtee ykkösella ja vaihtaa kakkoselle niin auto nykii/rytkyttää/pomppii kuin kenguru?
muilla vaihteilla ei rytkytä niin paljon :? Mistä vikaa kannattaisi ensiksi etsiä?
(halvin ja helpoin tapa) Haulla koitin hakea, löytyikin yksi aihe missä oli että takatuennan heloissa tai perässä väljää?? voisiko johtua kyseisistä asioista?
ja sitten vielä että miten pystyy toteamaan esimerkiksi perän väljyyden? :oops: :oops:
Viimeksi muokannut teinitähti, Ma 01.05.2006 15:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kysymyksiisi löytyy vastauksia haulla, etkö hoksannut laittaa hakusanaksi "bonanza" ?

Kokeileppas.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

dealer kirjoitti:Kysymyksiisi löytyy vastauksia haulla, etkö hoksannut laittaa hakusanaksi "bonanza" ?

Kokeileppas.
juu ei tullu tosiaan hakea tolla bonanzalla :shock:
tuolla bonanzalla löytyikin jo aihe, mistä löytyy "taikasanat" jolla hakea
:wink:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Ajattelin aloittaa tuosta kaasun palautus iskarista, vai mikä lieneekään.....
onko paha ottaa pois, en ole ehtiny vielä katsoa pellin alle :oops:
jos tuo ei auta niin ajattelin noita perän puslia, mutta kannattaako vaihtaa kaikki puslat vai vaan osa niistä? mitkä nyt ensimmäisenä kannattais vaihtaa noista puslista? :oops:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskarin saat helposti irti ja uuden paikalleen, tarvitset vain pitkän jämäkän meisselin tai pienen rengasraudan.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo mulla on samaa vikaa, ei ainakaan mulla auttanu sen iskarin vaihto operaatio mitään, varmaan johtuu siitä, ku on pumppua ruuvattu ja kaasun liike on erittäin herkkä. toisinsanoen iskari antaa periks liian nopeeta.
W201 250DT 20V
w201 190E
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Täytyy ainakin irrottaa ja koittaa onko siinä iskarissa mitään tuntoa.....
mutta jos tuo ei auta niin mikä olisi kannattavin vaihtaa seuraavaksi? :oops:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

enpäs tiä. tosi hankala korjata tota hytkytystä. mulla korjaantu sillain, ku opetteli ajaan sillain, et se ei nytky. varmaan ainaki paranee jos vaihdat kardaanin rätit, jos ne on kulunu ja sen iskarin siältä pumpulta. varmaan viälä niitä taka-akseliston kumeja jos vaihtelis... enpä osaa sanoo. jos kuitenki saat kuntoon, ni ilmottele mullekki. oishan se ihan kiva jos se ei kokoajan nytkyis. vika ei ainakaan oo polttoaineessa, siis ei oo kengurupensaa, ku aina tankkaan nesteeltä kaikkein kalleinta! ja viä diiseliä! :lol:
W201 250DT 20V
w201 190E
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Kyllä meikäläinenkin tuota diisseliä tankkaa :D täytyy vaan opetella ajaan kesärenkailla..... 8)
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Noniin nyt on lähes vuosi opeteltu ajoa, ei hytky/rytky enään vaihdetta vaihtaessa :wink:
Mutta rytkymiseen liittyen.....
Mistä mahtaa johtua, kun lähtee liikkeelle 1 vaihteelle että rytkyttää oikein kunnolla, sillai että koko auto tärisee ja lähtee vaivoin liikkeelle? ( tämä ei johdu kuljettajasta, vaan tekee samaa kaikilla) ja saman tekee kun peruuttaa!
Muttä rytkyminen tapahtuu ainoastaan LÄMPIMÄNÄ! :? :(
Eli nyt hyviä neuvoja mikä olisi vialla!
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Veikkaan kytkinlevyn paineasetelmaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
red devil
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 10.12.2005 18:22
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja red devil »

Luulisin että moottorin hydraulityyny on menny, moottori käy lujempaa kylmänä ja ei sen takia tee sitä.
190 2.5D turbo.
Sprinter 308 cdi.
vaimolla s203 200cdi.
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

kallistuisin kans kytkimen puolelle jos liikkelle lähtö täristää.. on alkanut todella nousta k....ä otsaan ton nykimisen kanssa menee auto kohta vaihtoon kun ei pysty normaalin liikenteen mukana ajaa pienemmällä vaihteella ku vitonen :x
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Kytkin,kytkin!!!!!!
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tohon alkuperäiseen nytkytykseen liittyen:
Opittua oikean ajotyylin ei juuri ole haittaa(mullakaan),mutta aiheesta tietoa hakeneena olen päätynyt otaksumaan,että todennäköisesti auttaisi kardaanin etu- ja takakumien vaihto.Jos joku on tällaisen teettänyt korjaamolla,niin kerro pian paljonko maksoi?

Rytkytys vaikuttaisi kytkinvialta.

Lisäys,Peraa lainaten:

ei se bonanza tuu pelkästään siitä kardaanin rättinivelestä, mulla on viäläkin bonanza, vaikka oon vaihtanu kaasuvivuston iskarin, moottorin kumityynyt, kytkimen koko asetelmineen ja painelaakereineen, vaihdelaatikon kumityynyn, kardaanin kuminivelet eteen ja taakse ja takakelkan kumityynyt. ei siitä vaan tunnu pääsevän eroon millään, paremminkin se on ominaisuus.

varmaan, jos vaihtais noi kardaanin kumiset rättinivelet rautalappuihin, niin vois loppua, muute en enää keksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

kyllä mullaki meinaa välillä nytkytellä tuossa 1800-2000 kierrosta aika v. mäisesti, sanosin et vain ku reenaa kaasujalkaa ni ei hätiä mitiä :lol:

se liikkeelle lähtö nytkytys taittaa kyllä tulla asetelma vaivoista...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
rover
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 04.03.2006 14:16
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja rover »

Jos tuo nyppiminen tapahtuu kiihdytyksessä, niin tuskin siihen paljonkaan rättinivelten välykset vaikuttaa kun mulla tulee nykiminen niinkuin moottorista, eli itse ajattelin olisko polttoainesyötössä jotain feiliä. Pitäs varmaan ekaks vaihtaa polttoainesuodin ja tutkaila sitä puolta. Parempia ehdotuksia nykimisen estämiseksi ootellen kun olen aika vihreä näissä diiselmeseissä.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

onko kellään tietoa paljonko maksaa suurinpiirtein kytkinremontti? :oops: :(
kai se on pakko laittaa kuntoon, ennen kun menee kytkin kokonaan :?
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

riippuu vähän minkälainen kytkin sulla on? mersun normi levy ja asetelma paketti
maksanee noin 240 - 260 €
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

tuomazzz kirjoitti:riippuu vähän minkälainen kytkin sulla on? mersun normi levy ja asetelma paketti
maksanee noin 240 - 260 €
Ihan vakio kytkin, vakiossa autossa :wink:
Pitääpi kysellä vähä korjaajilta hintoja.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

KL:ssä muistaakseni 200 eskoo, helppo, mutta vaivalloinen homma. kardaani ja laatikko irti, niin pääsee kytkimeen käsiks. ei oo paha, jos on tarpeeks jatkovarsia räikkään ja se nivelpää, johon saa hylsyn kii.

ainoo varma konsti, jolla sen bonanzan saa pois on tomaattilaatikon asennus. en oo koskaan kuullu, jotta ois tomaatilla ollu bonanzaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

nii vaikuttaako se iskari tohon s.......tana nykimiseen ?? mulla kun ei sitä oo ja kaasu vaijeri nipparilla kiinni öljyputkissa :? ikävä vaikutus tolla nykimisellä kun takanakit on kulunu ihan kokonaan 2viikossa jää 2:sella ajaessa katkoviivaa asvalttiin :P
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

makeST kirjoitti:nii vaikuttaako se iskari tohon s.......tana nykimiseen ?? mulla kun ei sitä oo ja kaasu vaijeri nipparilla kiinni öljyputkissa :? ikävä vaikutus tolla nykimisellä kun takanakit on kulunu ihan kokonaan 2viikossa jää 2:sella ajaessa katkoviivaa asvalttiin :P
Kuinkas paljon sulla painaa vauhtipyörä...

Tiedän tunteen kyllä kun nykii, kaverilla oli samanlainen, hävis ku vaihti automaattiin :D

Itsellä vanha ei nykiny yhtään vaikka manuaaliaski
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

nykiminen

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

mikäli kierrokset nousee kun painat kytkimen pohjaan, syynä kaasuvivuston iskunvaimennus.

Jos nykiminen jatkuu, kardaanin kiristys.
Muuten voi pistää syyt perän väljyyteen,bonanza jatkuu, jatkuu, jatkuu jne.
Ajotyyli sanelee.
andromedan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 27.04.2006 14:46
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja andromedan »

201 (2.0d/92) nykymiseen kyllästyneenä (vetolinja uusittu kytkintä myöten) ruuvautin asiantuntijalla pumppua ja nytke väheni muttei poistunut. Alavääntö parani ja tuntuu että kulkukin parani. Pa:n kulutusseuranta on ollut koko 105 tkm mitä olen pelillä ajanut, joten saapas näkee mitä ruuvailu siihen vaikutti (puhumattakaan käryistä).

Etummainen kuminivel alkaa jurista kun seon loppu.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: nykiminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jusa82 kirjoitti:mikäli kierrokset nousee kun painat kytkimen pohjaan, syynä kaasuvivuston iskunvaimennus.

Jos nykiminen jatkuu, kardaanin kiristys.
Muuten voi pistää syyt perän väljyyteen,bonanza jatkuu, jatkuu, jatkuu jne.
Ajotyyli sanelee.
mitä tarkottaa kardaanin kiristys? siis meinaako se sitä kardaanin etu ja taka osan liuku liitoksen kiristystä? tartteepa kokeilla!
W201 250DT 20V
w201 190E
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Elikkös kummonenka operaatio tuo kytkimen vaihto on? laatikko ja kardaani luonnollisesti pois, tarvitaanko jotain "erikois" työkaluja, vai riittääkö iha normi työkalut eli hylsysarja, kiintoavaimet ym? jos joku jaksais tehdä lyhyen selostuksen, tai psitää linkin johonkin vanhaan aiheeseen? :oops:
haullak oitin, mutta en löytäny...voi olla että hakusanoissakin vikaa :?
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

teinitähti kirjoitti:Elikkös kummonenka operaatio tuo kytkimen vaihto on? laatikko ja kardaani luonnollisesti pois, tarvitaanko jotain "erikois" työkaluja, vai riittääkö iha normi työkalut eli hylsysarja, kiintoavaimet ym? jos joku jaksais tehdä lyhyen selostuksen, tai psitää linkin johonkin vanhaan aiheeseen? :oops:
haullak oitin, mutta en löytäny...voi olla että hakusanoissakin vikaa :?
2 pitkää ja 2 lyhyttä jatkovartta, sitte vielä tommone niveljatko on kans näppärä siellä. ja sitte kannattaa käyä ostaan kuusiokolohylsy niihin startin pultteihin. tais olla 8mm.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

mazza kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:Elikkös kummonenka operaatio tuo kytkimen vaihto on? laatikko ja kardaani luonnollisesti pois, tarvitaanko jotain "erikois" työkaluja, vai riittääkö iha normi työkalut eli hylsysarja, kiintoavaimet ym? jos joku jaksais tehdä lyhyen selostuksen, tai psitää linkin johonkin vanhaan aiheeseen? :oops:
haullak oitin, mutta en löytäny...voi olla että hakusanoissakin vikaa :?
2 pitkää ja 2 lyhyttä jatkovartta, sitte vielä tommone niveljatko on kans näppärä siellä. ja sitte kannattaa käyä ostaan kuusiokolohylsy niihin startin pultteihin. tais olla 8mm.
No niin........sitten vielä selostus itse hommasta......tarviiko kytkinta jotenkin keskittää/ tai muuta sellaista? :oops: hämärästi muistan kuulleeni ton keskitys sanan joskus kytkinrmepan yhteydessä :oops: :oops:
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Rytkyttäminen

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Moi Kokeileppas polttaa sitä kytkinlevyä ennen kuin alat vaihtaa sitä Koska sen jälkeen tästä kytkinlevystä jätettin Aspesti pois niistä tuli tällaisia tröppöttäjiä Käsijarru kiinni vaihde päälle ja anna kiertää että rupee vähän haisemaan ainakin minulla on auttanut Tämä on yksi konsti ei se ota jollei annakkaan .
Vastaa Viestiin